The effect of 5E learning cycle model in teaching trigonometry on students’ academic achievement and the permanence of their knowledge A Tuna, A Kacar International Journal on new trends in education and their implications 4 (1 …, 2013 | 163 | 2013 |
The Mistakes and the Misconceptions of the Eighth Grade Students on the Subject of Angles. C Biber, A Tuna, S Korkmaz European Journal of science and mathematics education 1 (2), 50-59, 2013 | 128 | 2013 |
Ortaöğretim matematiğinde öğrenme güçlüklerinin saptanmasına yönelik bir çalışma E Tatar, M Okur, A Tuna Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 16 (2), 507-516, 2008 | 90 | 2008 |
Öğrencilerin kesirler konusundaki kavram yanılgıları ve bu yanılgıların kesir problemleri çözümlerine etkisi AÇ Biber, T Abdulkadir, O Aktaş Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3 (2), 152-162, 2013 | 75 | 2013 |
A Conceptual Analysis of the Knowledge of Prospective Mathematics Teachers about Degree and Radian. A Tuna World Journal of Education 3 (4), 1-9, 2013 | 64 | 2013 |
An investigation of critical thinking dispositions of mathematics teacher candidates AC Biber, A Tuna, L Incikabi Educational Research 4 (2), 109-117, 2013 | 63 | 2013 |
An analysis of mathematics teacher candidates critical thinking dispositions and their logical thinking skills L Incikabi, A Tuna, AC Biber Journal of International Education Research (JIER) 9 (3), 257-266, 2013 | 60 | 2013 |
Trigonometri öğretiminde 5E öğrenme döngüsü modelinin öğrencilerin matematiksel düşünme ve akademik başarılarına etkisi A Tuna Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011 | 58 | 2011 |
The misconceptions of sixth grade secondary school students on fractions F Aliustaoğlu, A Tuna, AÇ Biber International Electronic Journal of Elementary Education 10 (5), 591-599, 2018 | 57 | 2018 |
İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMINA BAŞLAYAN ÖĞRENCİLERİN LİSE 2 MATEMATİK KONULARINDAKİ HAZIR BULUNUŞLUK DÜZEYLERİ A Tuna, A Kaçar Kastamonu Eğitim Dergisi, 117, 2005 | 47 | 2005 |
Ortaokul matematik kitaplarındaki öğrenme alanları ve Bloom taksonomisine göre karşılaştırmalı analizi T Abdulkadir, AÇ BİBER Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty 36 (1), 161-174, 2017 | 45 | 2017 |
Ortaokullarda uygulanan destekleme ve yetiştirme kurslarına dair öğrenci görüşleri T Abdulkadir, AÇ BİBER, AC Polat, F ALTINOK, U Küçükoğlu Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi 12 (23), 103-119, 2017 | 41 | 2017 |
An analysis of mathematics teacher candidates’ logical thinking levels: Case of Turkey A Tuna, AÇ Biber, L Incikapi Journal of Educational Instructional Studies 3 (1), 83-91, 2013 | 35 | 2013 |
MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİKSEL MODELLEME BECERİLERİ T Abdulkadir, AÇ BİBER, Y Nisa Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 33 (1), 129-146, 2013 | 31 | 2013 |
Liselere geçiş sınavının örnek matematik sorularına dair destekleme ve yetiştirme kursu matematik öğretmenlerinin görüşleri AÇ Biber, T Abdulkadir, R Uysal, ÜN Kabuklu Asya Öğretim Dergisi 6 (2), 63-80, 2018 | 27 | 2018 |
A study to determine learning difficulties in secondary mathematics education E Tatar, M Okur, A Tuna Kastamonu Education Journal 16 (2), 507-516, 2008 | 23 | 2008 |
Türkiye ve Amerika eğitim sistemlerinde 60-72 aylıklar için okul öncesi matematik eğitiminin karşılıklı analizi L İNCİKABI, T Abdulkadir Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8 (3), 94-101, 2013 | 22 | 2013 |
Students’ misconceptions of fractions and its effect on solving fractions problems AC Biber, A Tuna, O Aktaş Trakya University Journal of Education 3 (2), 152-162, 2013 | 21 | 2013 |
Matematik öğretmenlerinin 5E öğretim modeline yönelik görüşleri AÇ Biber, T Abdulkadir Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17 (1), 175-196, 2015 | 15 | 2015 |
THE INFLUENCE OF THE 5E MODEL ON THE ELIMINATION OF MISCONCEPTIONS ON THE SUBJECT OF TRIGONOMETRY. A Tuna International Journal of Academic Research 5 (3), 2013 | 15 | 2013 |