Takip et
Kubra Atalay Kabasakal
Kubra Atalay Kabasakal
Associate Professor, Educational Measurement and Evaluation, Hacettepe UniversityHacettepe
hacettepe.edu.tr üzerinde doğrulanmış e-posta adresine sahip
Başlık
Alıntı yapanlar
Alıntı yapanlar
Yıl
Investigating the factors affecting Turkish students’ PISA 2012 mathematics achievement using hierarchical linear modeling
EH Özberk, K Atalay Kabasakal, N Boztunç Öztürk
(H. U. Journal of Education) 32 (3), 544-559, 2017
38*2017
Değişen Madde Fonkisyonun belirlenmesinde Kullanılan Farklı Yöntemlerin Karşılaştırılması: Bir Simülasyon Çalışması
K Atalay Kabasakal, B Gök, H Kelecioğlu, N Arsan
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 43 (43), 270-281, 2012
35*2012
Effect of number of response options on the psychometric properties of Likert-type scales used with children
U Alan, K Atalay Kabasakal
Studies in Educational Evaluation 66, 2020
342020
The development of research self efficacy scale
Ş BÜYÜKÖZTÜRK, K ATALAY KABASAKAL, S ZELAL, K ŞENAY
Cypriot Journal of EducationalSciences 1, 2011
332011
Comparing Performances (Type I Error and Power) of IRT Likelihood Ratio SIBTEST and Mantel-Haenszel Methods in the Determination of Differential Item Functioning
K Atalay Kabasakal, B Gök, N Arsan, H Kelecioğlu
Educational Sciences: Theory & Practice 14 (6), 2186-2193, 2014
32*2014
PISA 2009 öğrenci anketi tutum maddelerinin değişen madde fonksiyonu maddelerinin kültüre göre değişen madde fonksiyonu açısından incelenmesi
B Gök, K Atalay Kabasakal, H Kelecioğlu
Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi 5 (1), 72-87, 2014
31*2014
Seviye Belirleme Sınavı 7. Sınıf Matematik Alt Testinin Kapsam Geçerliğinin İncelenmesi
H KELECİOĞLU, K ATALAY, N ÖZTÜRK
Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology 1 (1), 37-43, 2010
262010
Analysing Prospective Teachers' Self-Efficacy Belief, Teaching Motivation and Attitudes towards Teaching from the Perspective of Several Variables= Ögretmen adaylarinin …
B Gök, K Atalay Kabasakal
Pegem Journal of Education and Instruction 9 (4), 1081-1112, 2019
242019
PISA 2006 öğrenci anketinde yer alan maddelerin değişen madde fonksiyonu açısından incelenmesi
KA KABASAKAL, H KELECİOĞLU
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 45 (2), 77-96, 2012
22*2012
PISA 2006 öğrenci anketinde yer alan tutum maddelerinin değişen madde fonksiyonu açısından incelenmesi
K Atalay
Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara, 2010
222010
Effect of Differential Item Functioning on Test Equating
H Atalay Kabasakal, Kübra Kelecioğlu
Educational Sciences: Theory & Practice 15 (5), 1229-1246, 2015
142015
Eğitim Alanındaki Değişimler ve Hukuk Öğretimi: Bologna Süreci’ne Dayalı Örnek İnceleme
Y Kavak, SS Sadi, K Atalay Kabasakal, Z Şen, G Uludağ
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 5 (1), 1-13, 2015
14*2015
Öğrenci Özelliklerinin Cinsiyete Dayalı Değişen Madde Fonksiyonuna Etkisi
N Kıbrıslıoğlu Uysal, K Atalay Kabasakal
Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi 8 (4), 373-390, 2017
10*2017
Investigation of Measurement Invariance of Science Motivation and Self-Efficacy Model: PISA 2015 Turkey Sample
M Güngör, K Atalay Kabasakal
International Journal of Assessment Tools in Education 7 (2), 207-222, 2020
92020
Değişen madde fonksiyonunun test eşitlemeye etkisi
K Atalay Kabasakal
Yayımlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri …, 2014
92014
Araştırmanın Yöntem Bölümüne İlişkin Öz Yeterlik Ölçeği Geliştirilmesi.
B Gök, K Atalay Kabasakal, S Çetin
Ilkogretim Online 14 (2), 2015
8*2015
Lise öğrencilerinin demokratik okul kültürü algılarının incelenmesi
K Atalay Kabasakal, S Göçer Şahin, H Kelecioğlu, S Gelbal, B Atar, ...
Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi 21 (2), 247-270, 2015
72015
Comparability of TIMSS 2015 mathematics test scores across country subgroups
B Atar, K Atalay Kabasakal, N Kibrislioglu Uysal
The Journal of Experimental Education 91 (1), 82-100, 2023
52023
An Investigation of Item Bias of English Test: The Case of 2016 Year Undergraduate Placement Exam in Turkey.
R Akcan, K Kabasakal Atalay
International Journal of Assessment Tools in Education 6 (1), 48-62, 2019
52019
The impact of missing data on the performances of DIF detection methods
R Akcan, KA KABASAKAL
Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology 14 (1), 95-105, 2023
12023
Sistem, işlemi şu anda gerçekleştiremiyor. Daha sonra yeniden deneyin.
Makaleler 1–20