A model for augmented reality immersion experiences of university students studying in science education R Salar, F Arici, S Caliklar, RM Yilmaz Journal of Science Education and Technology 29, 257-271, 2020 | 76 | 2020 |
The Effect of 7E Model on Conceptual Success of Students in The Unit of Electromagnetism Ü Turgut, A Colak, R Salar European Journal of Physics Education 7 (3), 2017 | 31 | 2017 |
Bireysel farklıkların öğretim sürecine yansımasına dair öğretmen görüşlerinin incelenmesi: Nitel bir araştırma Ü Turgut, R Salar, A Aksakallı, F Gürbüz Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi 11 (2), 431-444, 2016 | 29 | 2016 |
7E modelinin 6. sınıf fen ve teknoloji dersi “yaşamımızdaki elektrik” ünitesinde akademik başarı ve kalıcılığa etkisi F Gürbüz, Ü TURGUT, R SALAR Türk Fen Eğitimi Dergisi 10 (3), 80-94, 2013 | 28 | 2013 |
Fizik eğitiminde farklılaştırılmış öğretim ve 5E öğrenme modelinin farklı değişkenler üzerine etkisi R Salar Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018 | 21 | 2018 |
Effect of differentiated instruction and 5E learning cycle on academic achievement and self-efficacy of students in physics lesson R Salar, U Turgut Science Education International 32 (1), 4-13, 2021 | 17 | 2021 |
The Viewpoints of Physics Teacher Candidates towards the Concepts in Special Theory of Relativity and Their Evaluation Designs. U Turgut, F Gurbuz, R Salar, U Toman Online Submission 5 (4), 481-489, 2013 | 17 | 2013 |
How is the learning environment in physics lesson with using 7e model teaching activities U Turgut, A Colak, R Salar European Journal of Education Studies, 2017 | 13 | 2017 |
Implementing Differentiated Instruction on Pre-Service Physics Teachers: Agendas/Fizik Öğretmen Adaylarına Farklılaştırılmış Öğretimin Uygulanması: Ajandalar R SALAR, Ü Turgut Bartın University Journal of Faculty of Education 4 (2), 682-695, 2015 | 11 | 2015 |
YGS VE LYS SINAVLARINDAKİ FİZİK SORULARININ ÖĞRETİM PROGRAMI AÇISINDAN VE BLOOM TAKSONOMİSİ BİLİŞSEL ALAN DÜZEYİ AÇISINDAN ANALİZİ R SALAR, İKRDÜ TURGUT The Journal of Academic Social Science, 309-315, 2019 | 10 | 2019 |
The effect of 7E model on academic achievements and retention in the unit “electricity in our life” 6th grade science and technology course Ü Turgut, F Gürbüz, R Salar INTED2013 Proceedings, 161-165, 2013 | 10 | 2013 |
Farklılaştırılmış Öğretimin Sınıf İklimine Etkisi: Nitel Bir Çalışma R Salar, Ü Turgut Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi 8 (4), 1048-1068, 2019 | 7 | 2019 |
Modern fizik dersi alan lisans öğrencilerinin bu ders ile ilgili açığa çıkan kişisel epistemolojik inançları ve bunların nedenlerinin incelenmesi A Aksakallı, R Salar, Ü Turgut Fizik Eğitimi ve Felsefesi 1 (1), 1-17, 2016 | 7 | 2016 |
7E ÖĞRENME MODELİNE UYGUN OLARAK ÇALIŞMA YAPRAĞI HAZIRLAMA (ELEKTROMANYETİZMA ÜNİTESİ ÖRNEĞİ) Ü Turgut, A Çolak, R Salar Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi 12 (23), 227-251, 2017 | 6 | 2017 |
Investigation of the Reasons of Negative Perceptions of Undergraduate Students Regarding the Modern Physics Course. A Aksakalli, R Salar, U Turgut European Journal of Science and Mathematics Education 4 (1), 44-55, 2016 | 6 | 2016 |
Farklı Okul Türlerinde Okul İklimi Nasıl Değişmektedir? ZK Aybek, B Ercan, E Güven, R Salar Baskent University Journal of Education 9 (2), 193-206, 2022 | 5 | 2022 |
An Arduino-based experiment designed to investigate gas pressure R Salar The Physics Teacher 59 (3), 202-204, 2021 | 5 | 2021 |
Fizik öğretmeni adaylarının 12. sınıf elektrik ve elektronik konusunu ile ilgili bilgi düzeyleri R Salar, U Emine, İ Karaman, Ü Turgut Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 (1), 41-54, 2016 | 5 | 2016 |
Öğretmen adaylarının elektrik devreleri ile ilgili kavram yapılarının repertuvar çizelge ve kavram haritasıyla belirlenmesi R Salar Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2011 | 5 | 2011 |
Awareness and self-efficacy of pre-service science teachers about STEM Education: A qualitative study R Salar Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching 20 (2), 1-21, 2021 | 4 | 2021 |