Effectiveness of simultaneous prompting in small group: The opportunity of acquiring non-target skills through observational learning and instructive feedback O Gursel, E Tekin-Iftar, F Bozkurt Education and Training in Developmental Disabilities, 225-243, 2006 | 72 | 2006 |
First Step to Success–a school/home intervention program for preventing problem behaviors in young children: examining the effectiveness and social validity in Turkey IH Diken, A Cavkaytar, ES Batu, F Bozkurt, Y Kurtyilmaz Emotional and Behavioural Difficulties 15 (3), 207-221, 2010 | 49 | 2010 |
Effectiveness of constant time delay on teaching snack and drink preparation skills to children with mental retardation F Bozkurt, O Gursel Education and Training in Developmental Disabilities, 390-400, 2005 | 43 | 2005 |
Implementation of Turkish version of first step to success program for preventing antisocial behaviors IH Diken, A Cavkaytar, ES Batu, F Bozkurt, Y Kurtilmaz Egitim ve Bilim 36 (161), 145, 2011 | 42 | 2011 |
Zihinsel yetersiz tanısı alan çocukların tanılama süreçlerinin betimlenmesi F Bozkurt PQDT-Global, 2009 | 30 | 2009 |
Effectiveness of Instruction Performed through Computer-Assisted Activity Schedules on On-Schedule and Role-Play Skills of Children with Autism Spectrum Disorder. B Ulke-Kurkcuoglu, F Bozkurt, S Cuhadar Educational Sciences: Theory and Practice 15 (3), 671-689, 2015 | 28 | 2015 |
Özel eğitim V Aksoy Ankara: Pegem Akademi, 2016 | 25 | 2016 |
Zihin özürlü cocuklara aperatif yiyecek-içecek hazırlama ve servis yapma becerilerinin öğretiminde sabit bekleme süreli öğretimin etkililiği F Bozkurt PQDT-Global, 2001 | 22 | 2001 |
Severity levels of autism, social ınteraction behaviours and school adjustment of pre-school children with autism spectrum disorder. F Aksoy International Journal of Early Childhood Special Education (INT-JECSE) 10 (1 …, 2018 | 21 | 2018 |
Effectiveness of the preschool version of the First Step to Success early intervention program for preventing antisocial behaviors S Çelik, I Diken, A Çolak, A Arikan, F Aksoy, G Tomris EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE 16 (2), 2016 | 20 | 2016 |
Views of Teachers, Parents, and Counselors toward the Preschool Version of First Step to Success Early Intervention Program (FSS-PSV) in Preventing Antisocial Behaviors. A Colak, G Tomris, IH Diken, A Arikan, F Aksoy, S Çelik Educational Sciences: Theory and Practice 15 (3), 691-708, 2015 | 15 | 2015 |
Okul öncesi dönemdeki gelişimsel yetersizliği olan öğrencilerin sosyal beceri düzeyleri okula uyumlarını yordar mı? F Aksoy Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 37 (2), 91-105, 2018 | 14 | 2018 |
Effectiveness of mother delivered simultaneous prompting taught by visual support on teaching chained skills to their children with autism SE Batu, F Bozkurt, N Öncül Egitim ve Bilim 39 (174), 2014 | 13 | 2014 |
Görsel destek ile öğretilen eşzamanlı ipucuyla öğretimin annelerin otizmli çocuklarına beceri öğretmelerindeki etkililiği SE Batu, F Bozkurt, N Öncül Eğitim ve Bilim 39 (174), 2014 | 11 | 2014 |
Özel gereksinimli bireylere sunulan hizmetler ve yasal haklar F Aksoy Pegem Atıf İndeksi, 267-297, 2018 | 10 | 2018 |
Öğrenme güçlüğü: yeni mezun okulöncesi öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi Y Akdemir PQDT-Global, 2018 | 9 | 2018 |
Antisosyal davranışları önlemeye yönelik “başarıya ilk adım programı” Türkçe versiyonu’nun etkililiği İH Diken, A Cavkaytar, ES Batu, F Bozkurt, Y Kurtılmaz Eğitim ve Bilim 36 (161), 2011 | 9 | 2011 |
Zihin engelliler öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine ve uygulama okullarına ilişkin beklentilerinin belirlenmesi Ş Yücesoy-Özkan, N Öncül, A Çolak, Ç Acar, F Aksoy, G Bozkuş-Genç, ... İlköğretim Online, 808-836, 2019 | 8 | 2019 |
Kaynaştırma uygulanan bir ilkokulda iş birliği süreçlerinin değerlendirilmesi AS Uçar PQDT-Global, 2021 | 4 | 2021 |
Yetersizliği olan öğrencilerin ilkokula başlama sürecinde okula uyumuna yönelik ailelerinin ve öğretmenlerinin görüşleri S İbileme Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 592225), 2019 | 3 | 2019 |