Estimation of an IRT model by Mplus for dichotomously scored responses under different estimation methods I Paek, M Cui, N Öztürk Gübeş, Y Yang Educational and Psychological Measurement 78 (4), 569-588, 2018 | 33 | 2018 |
Seviye Belirleme Sınavı 7. Sınıf Matematik Alt Testinin Kapsam Geçerliğinin İncelenmesi H KELECİOĞLU, K ATALAY, N ÖZTÜRK Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology 1 (1), 37-43, 2010 | 26 | 2010 |
Akademik personel ve lisansüstü eğitimi giriş sınavı puanlarının eşitlenmesi üzerine bir çalışma N Öztürk, D Anıl Eğitim ve Bilim 37 (165), 2012 | 21 | 2012 |
İki farklı ölçekleme yaklaşımından elde edilen ölçek değerleri tutarlılığının incelenmesi. 20 N Öztürk, S Özdemir, S Gelbal Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı 8 (10), 2011 | 16 | 2011 |
The Impact of Test Dimensionality, Common-Item Set Format, and Scale Linking Methods on Mixed-Format Test Equating. N Öztürk-Gübes, H Kelecioglu Educational Sciences: Theory and Practice 16 (3), 715-734, 2016 | 13 | 2016 |
PISA 2009 tutum anketi madde puanlarının aşamalı tepki modeli ile incelenmesi Ş Uyar, N Öztürk Gübeş, H Kelecioğlu Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 2 (4), 125-134, 2013 | 12 | 2013 |
Öğretmenlerin tükenmişlik ve mükemmeliyetçilik düzeyleri arasindaki ilişkinin incelenmesi Y SANCAR, S KARTAL, NÖ GÜBEŞ Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 14 (1), 156-173, 2021 | 9 | 2021 |
Comparing linear equating and equipercentile equating methods using random groups design H Kelecioğlu, N Öztürk Gübeş International. Online Journal of Educational Sciences 5 (1), 227-241, 2013 | 9 | 2013 |
Relationships between Adolescents’ Irrational Beliefs, Personality Characteristics and Stress Coping Approaches K Uzun, NÖ GÜBEŞ Kastamonu Eğitim Dergisi 29 (5), 924-940, 2021 | 4 | 2021 |
An Investigation into Weighting Problem in Norm-Referenced Grading System NÖ Gübeş Eurasian Journal of Educational Research, 2021 | 4 | 2021 |
Comparing Performance of Different Equating Methods in Presence and Absence of DIF Items in Anchor Test NÖ Gübeş, Ş Uyar International Journal of Progressive Education 16 (3), 111-122, 2020 | 4 | 2020 |
Testlerin boyutluluğunun, ortak madde formatının, yetenek dağılımının ve ölçek dönüştürme yöntemlerinin karma testlerin eşitlenmesine etkisi N Öztürk Gübeş Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014 | 4 | 2014 |
Investigating group invariance of equating results N Gübeş, H Kalecioğlu İlköğretim Online 16 (1), 2017 | 3 | 2017 |
Karma Testlerin Eşitlenmesinde MTK Eşitleme Yöntemlerinin Eşitlik Özelliği Korunumu Ölçütüne Göre Karşılaştırılması N ÖZTÜRK GÜBEŞ, H KELECİOĞLU Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi 6 (1), 117-125, 2015 | 3 | 2015 |
Farklı Test Eşitleme Yöntemlerinin Eşitlik Özelliği Ölçütüne Göre Karşılaştırılması. N ÖZTÜRK GÜBEŞ, H KELECİOĞLU Journal of Faculty of Educational Sciences 48 (1), 2015 | 3 | 2015 |
Test Eşitlemede Çok Boyutluluğun Eş Zamanlı ve Ayrı Kalibrasyona Etkisi NÖ GÜBEŞ Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 34 (4), 1061-1074, 2019 | 2 | 2019 |
Comparison of Different Scale Linking Methods in PISA 2012 Mathematics Literacy Test Ş UYAR, B AKSEKİOĞLU, N ÖZTÜRK GÜBEŞ Mehmet Akif Ersoy University, 2018 | 2 | 2018 |
GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLER ÜZERİNE BİR İNCELEME NÖ Gübeş, S Köse, H Keten Asos Journal 5 (58), 10-27, 2017 | 2* | 2017 |
Pre-service teachers’ self-efficacy perceptions and metacognitive skills in predicting the measurement and evaluation course achievement Ş Uyar, N Öztürk Gübeş Biruni Üniversitesi, 2022 | 1 | 2022 |
Investigating Musical Aptitude Examination with a Many-Facet Rasch Model NÖ Gübeş Participatory Educational Research 8 (4), 334-345, 2021 | 1 | 2021 |