Velilerin Okul İklimi ve Veli Katılımı Algılarının Velilerin Eğitim Durumu ve Çocuklarının Öğrenim Kademesine Göre İncelenmesi HY Ertem, G Gökalp Hacetttepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 35 (78-91), 2020 | 36* | 2020 |
Veli Algılarına Okul Yöneticilerinin Yönetim Becerileri ile Okul İklimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi B ALTUNTAŞ, S DEMİRDAĞ, HY ERTEM Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi 5 (2), 65-80, 2020 | 25 | 2020 |
Examination of Turkey’s PISA 2018 reading literacy scores within student-level and school-level variables HY Ertem Participatory Educational Research 8 (1), 248-264, 2021 | 21 | 2021 |
Role of personal and organizational factors on student attrition from graduate education: A mixed-model research HY Ertem, G Gokalp Journal of College Student Retention: Research, Theory & Practice 23 (4 …, 2022 | 18 | 2022 |
Relationship of School Leadership with School Outcomes: A Meta-Analysis Study. HY Ertem International Education Studies 14 (5), 31-41, 2021 | 16 | 2021 |
Sayıların Dili: Lisanüstü Eğitimde Okul Terki HY Ertem, G Gökalp 11. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 2016 | 15 | 2016 |
Sayıların Dili: Lisansüstü Eğitimde Okul Terki HY Ertem, G Gökalp Eğitim Yönetimi Araştırmaları, 239-250, 2016 | 15 | 2016 |
Velilerin Okul İklimi Algısı Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlanması HY Ertem, G Gökalp Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 18 (2), 155-173, 2017 | 13 | 2017 |
Velilerin Okul İklimi Algısı Ölçeğinin Türkçe’ye Uyum Çalışması HY Ertem, G Gökalp 10. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 2015 | 13* | 2015 |
Student retention in Turkish higher education through lenses of bio-Ecological theory HY Ertem Journal of Theoretical Educational Science 13 (2), 296-310, 2020 | 11 | 2020 |
THE RELATIONSHIP BETWEEN PARENTS’ PERCEPTIONS OF SCHOOL CLIMATE AND THEIR INVOLVEMENT IN SCHOOL HY Ertem | 10 | 2015 |
The role of teacher autonomy and school climate on goal orientations for teaching EÖÜ Hasan Yücel Ertem, Ali Arslan Psycho-Educational Research Reviews 10 (2), 203-212, 2021 | 8 | 2021 |
Examination of Turkey’s PISA 2018 reading literacy scores within student-level and school-level variables. Participatory Educational Research, 8 (1), 248–264 HY Ertem | 7 | 2021 |
Öğretmenlerin öğretimsel liderlik algıları ve sınıf yönetimi becerilerinin öğretim ortamındaki kuşaklararası iklim üzerindeki rolünün incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler … A Kalo-Efe, S Demirdağ, HY Ertem DOI, 2020 | 7* | 2020 |
Lisansüstü Eğitimde Örgüt İklimi Ölçeğinin Geliştirilmesi HY Ertem, G Gökalp İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20 (3), 784-797, 2019 | 7 | 2019 |
The Role of personal and organizational factors on student attrition from graduate education:" do or die?" HY Ertem Middle East Technical University, 2018 | 6 | 2018 |
FİZİK EĞİTİMİ ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİNİN YENİ FİZİK ÖĞRETİM PROGRAMI (2013) HAKKINDAKİ ALGILARI HY Ertem, G Gökalp Abant İzzet Baysal üniversitesi eğitim fakültesi dergisi 16 (1), 95-120, 2016 | 6 | 2016 |
A bibliometric review of research on student outcomes in higher education 1960-2020 A Aypay, HY Ertem Tuning Journal for Higher Education 10 (1), 27-63, 2022 | 5 | 2022 |
Does academic freedom make sense in Turkey? A content analysis study HY Ertem Globalisation, Societies and Education 19 (5), 511-521, 2021 | 5 | 2021 |
Okullarda Gözlenen Örgütsel Davranışlar: Bir İçerik Analizi Çalışması HY ERTEM Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 (3), 802-817, 2020 | 4 | 2020 |