Sınıf ortamında rutin olmayan matematik problemi çözme: Didaktik durumlar teorisine dayalı bir uygulama örneği M Gök, A Erdoğan Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14 (1), 140-181, 2017 | 35 | 2017 |
Sixth-grade students’ experiences of a digital game-based learning environment: A didactic analysis M Gök, M İnan Journal of Research and Advances in Mathematics Education 6 (2), 142-157, 2021 | 34 | 2021 |
Orantı kavramının adidaktik bir ortamda öğretimi A Erdoğan, M Gök, M Bozkır Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 34 (3), 535-562, 2014 | 16 | 2014 |
Transpositions of function concept in mathematics curricula and textbooks from the historical development perspective M Gök, A Erdoğan, E Özdemir Erdoğan International Journal of Instruction 12 (1), 1189-1206, 2019 | 15 | 2019 |
Sınıf öğretmeni adaylarının bir mobil oyun deneyimi: aritmetiğin temel teoremi M Gök Journal of Computer and Education Research Yeat 8 (15), 41-74, 2020 | 12* | 2020 |
Examining mobile game experiences of prospective primary school teachers and their game designs about teaching math M Gök, M İnan, K Akbayır Elementary Education Online 19 (2), 641-666, 2020 | 10 | 2020 |
Ortaöğretim öğrencilerinin olasılık konusunda temsil edilebilirlik ile ilgili kavram yanılgıları E Ertem Akbaş, M Gök Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15 (1), 1434-1458, 2018 | 9* | 2018 |
Yenilenen ilköğretim matematik öğretmenliği lisans programı ile ilgili öğretim elemanlarının görüşleri N Demir, E Ertem Akbaş, M Gök Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 (1), 70-105, 2021 | 8 | 2021 |
Mathematical mystery in a cultural game M Gök World Journal of Education 10 (6), 64-73, 2020 | 8 | 2020 |
Sınıf öğretmeni adaylarına öklid bölmesinin bir mobil oyunla tanıtılması M Gök, M İnan, K Akbayır Cumhuriyet International Journal of Education 9 (1), 219-242, 2020 | 8 | 2020 |
Examining the attitude change of pre-service elementary school teachers towards a course of mathematics education within the framework of Theory of Didactical Situations. M Gök, E Ertem-Akbaş International Online Journal of Education and Teaching (IOJET) 6 (4), 879-904, 2019 | 7 | 2019 |
Matematik eğitiminde didaktik durumlar teorisi ışığında eğitsel bir mobil oyun tasarımı ve bir model önerisi M Gök Eğitim pratiğimiz üzerine araştırmalar, 256-269, 2019 | 5 | 2019 |
Sınıf Öğretmenlerinin Bakış Açısıyla Matematik Öğrenme Güçlüğü (Diskalkuli) TY Yılmaz, SC Ulubaş, M Gök Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 (1), 59-83, 2024 | 3 | 2024 |
Analysis of components of pedagogical content knowledge: Content knowledge and knowledge of learners M Gök Ress Journal 3 (2), 217-236, 2016 | 2 | 2016 |
Vaka çalışmaları: Diskalkuliye rağmen engelleri aşmak M Gök, TY Yılmaz Sosyal adalet bağlamında matematik öğrenme güçlüğü, 70-83, 2023 | 1 | 2023 |
Didactic Praxeologies Employed by Mathematics Teachers in Teaching the Inverse Function M Gök, A Erdoğan Journal of Computer and Education Research 11 (22), 1089-1112, 2023 | 1 | 2023 |
A teaching experience of prospective elementary mathematics teachers in the framework of the purdue model for the education of gifted students TY Yilmaz, M Gok International Online Journal of Educational Sciences 14 (4), 957-976, 2022 | 1 | 2022 |
An Examination of the Relationships Between Pre-Service Teachers’ Epistemological Beliefs and Types of Multiple Intelligence M Sardag, M Tuysuz, A Durukan, M Gok International Journal of Progressive Education 17 (4), 155-170, 2021 | 1 | 2021 |
Understanding Pre-Service Teachers’ Perceptions of the Ideal Learning Environment for Mathematical Activities Through Drawings TY Yılmaz, M Gök Behavioral Sciences 15 (4), 517, 2025 | | 2025 |
Dezavantajlı bir bölge okulundaki ortaokul öğrencilerinin yapay zekâ kavramına ilişkin metaforik algıları M Gök, TY Yılmaz, ET Kantar Kesit Akademi Dergisi 11 (42), 534-550, 2025 | | 2025 |