An investigation of the effects of programming with Scratch on the preservice IT teachers’ self‐efficacy perceptions and attitudes towards computer programming E Yukselturk, S Altiok British Journal of Educational Technology 48 (3), 789-801, 2017 | 170 | 2017 |
Using game-based learning with kinect technology in foreign language education course E Yukselturk, S Altıok, Z Başer Journal of Educational Technology & Society 21 (3), 159-173, 2018 | 137 | 2018 |
Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının bilgisayar programlama öğretimine yönelik görüşleri E Yükseltürk, S Altıok Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4 (1), 50-65, 2015 | 112 | 2015 |
Web 2.0 eğitimine yönelik gerçekleştirilen bilimsel bir etkinliğin değerlendirilmesi: Katılımcı görüşleri S Altıok, E Yükseltürk, M Üçgül Journal of Instructional Technologies & Teacher Education 6 (1), 1-8, 2017 | 100* | 2017 |
Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Programlama Öğretiminde Scratch Aracının Kullanımına İlişkin Algıları E Yükseltürk, S Altıok Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 (1), 39-52, 2016 | 75 | 2016 |
Bloom’un yenilenmiş taksonomisine göre sosyal bilgiler öğretim programı kazanımlarının incelenmesi SM Özdemir, S Altıok, N Baki Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 4 (3), 363-375, 2015 | 74 | 2015 |
Enhancing metacognitive awareness of undergraduates through using an e-educational video environment S Altıok, Z Başer, E Yükseltürk Computers & Education 139, 129-145, 2019 | 55 | 2019 |
Lisansüstü Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya İlişkin Yeterlikleri ve Araştırmaya Yönelik Kaygılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi S Altıok, E Yükseltürk, M Üçgül Journal of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi 8 (2 …, 2018 | 41* | 2018 |
BT Öğretmen Adayları Tarafından Scratch Görsel Programlama Aracı ile Geliştirilen Eğitsel Oyunların İncelenmesi E Yükseltürk, S Altıok SDU International Journal of Educational Studies 3 (1), 59-66, 2016 | 37* | 2016 |
Oyun programlamanın ilköğretim öğrencilerinin problem çözme becerilerine etkileri: Bir yaz kampı deneyimleri E Yükseltürk, S Altıok, M Üçgül 4th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 6-8, 2016 | 23 | 2016 |
You are an astroneer: The effects of robotics camps on secondary school students’ perceptions and attitudes towards STEM M Üçgül, S Altıok International Journal of Technology and Design Education 32 (3), 1679-1699, 2021 | 15 | 2021 |
Artırılmış Gerçeklik Destekli Simetri Öğretiminin İlkokul Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Etkileri ve Öğrenci Görüşleri S Altıok Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 10 (1), 177-200, 2020 | 15 | 2020 |
Blok tabanlı programlama E Yükseltürk, S Altıok Pegem Atıf İndeksi, 241-266, 2018 | 14 | 2018 |
Pre-service information technology teachersperceptions about using scratch tool in teaching programming E Yükseltürk, S Altıok Mersin University Journal of the Faculty of Education 12 (1), 39-52, 2016 | 12 | 2016 |
The perceptions of prospective ICT teachers towards the integration of 3D printing into education and their views on the 3D modeling and printing course M Üçgül, S Altıok Education and Information Technologies, 2023 | 8 | 2023 |
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çocuk Haklarına Yönelik Tutumlarının Kültürlerarası Duyarlılık Düzeyi Bağlamında İncelenmesi E Hareket, S Altıok Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8 (3), 689 - 698, 2020 | 5 | 2020 |
Yüz Yüze Öğretim Süreçleri ve Ders Uygulamalarına Yönelik Öğretim Elemanı ve Öğrenci Görüşlerinin Karşılaştırılması S Altıok Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8 (1), 223-240, 2018 | 4 | 2018 |
Analyzing current visual tools and methodologies of computer programming teaching in primary education S Altiok, E Yükseltürk Teaching Computational Thinking in Primary Education, 201-229, 2018 | 3 | 2018 |
The examination of social studies curriculum objectives based on revised Bloom’s taxonomy SM Özdemir, S Altıok, N Baki Journal of Research in Education and Teaching 4 (3), 363-375, 2015 | 3 | 2015 |
Çocuk ve teknoloji S Altıok Farklı Perspektiflerden Çocukluk ve Sosyolojisi, 163-179, 2015 | 3 | 2015 |