Follow
Pusat Pilten
Pusat Pilten
Ahmet Yesevi Üniversitesi
Verified email at ayu.edu.kz
Title
Cited by
Cited by
Year
Üstbiliş stratejileri öğretiminin ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin matematiksel muhakeme becerilerine etkisi
P Pilten
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2008
2192008
Okul çağı çocuklarının oyuna ilişkin algılarının değerlendirilmesi
P Pilten, G Pilten
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9 (2), 15-31, 2013
902013
Effect of Inquiry-Based Learning Method Supported by Metacognitive Strategies on Fourth-Grade Students' Problem-Solving and Problem-Posing Skills: A Mixed Methods Research.
R Divrik, P Pilten, AM Tas
International Electronic Journal of Elementary Education 13 (2), 287-308, 2020
462020
The Effect of ICT Assisted Project Based Learning Approach on Prospective ICT Integration Skills of Teacher Candidates.
P Pilten, G Pilten, N Sahinkaya
Journal of Education and Training Studies 5 (3), 135-147, 2017
302017
Evaluation of metacognitive knowledge of 5th grade primary school students related to non-routine mathematical problems
P Pilten, D Yener
Procedia-Social and Behavioral Sciences 2 (2), 1332-1337, 2010
302010
İlköğretim sınıf öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme alanındaki anlayış ve uygulamalarının değerlendirilmesi
P Pilten
Selçuk Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya, Türkiye, 2001
282001
Teachers' Views on the Problem-Solving & Problem-Posing Tasks in Primary School Mathematics Textbooks.
R Divrik, AM Tas, P Pilten
Journal of Curriculum and Teaching 9 (1), 73-85, 2020
212020
İlköğretim 1 kademe öğrencilerinin matematiksel örüntüleri analiz etme ve tahminde bulunma becerilerinin değerlendirilmesi
P Pilten, D Yener
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 62-78, 2013
212013
Evaluation of mathematical powers of 5th grade primary school students
P Pilten
Procedia-Social and Behavioral Sciences 2 (2), 2975-2979, 2010
182010
Matematiksel muhakemeyi değerlendirme ölçeği: Ölçek geliştirme, güvenirlik ve geçerlik çalışması
P Pilten
Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi 25, 297-316, 2008
182008
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİKSEL MODELLEMEYE İLİŞKİN ALGILARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR OLGUBİLİM ÇALIŞMASI.
P PİLTEN, MK SERİN, N IŞIK
Electronic Turkish Studies 11 (3), 2016
132016
Sınıf öğretmenlerinin eğitimde ölçme ve değerlendirme alanındaki anlayış ve uygulamalarının değerlendirilmesi
P Pilten
Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001
132001
Evaluation of mathematical game design skills of pre-service classroom teachers
P Pilten, G Pilten, R Divrik, F Divrik
International Electronic Journal of Elementary Education 10 (2), 255-264, 2017
122017
Matematiksel yazma etkinliklerinin 3. Sınıf öğrencilerinin problem çözme ve kurma becerilerine etkisi
G Pilten, P Pilten
International Journal of Human Sciences 13 (1), 209-226, 2016
72016
An Analysis of 4th grade students' errors in the topics of perimeter and area
R Divrik, P Pilten
Batı Anadolu Journal of Educational Sciences 12 (1), 333-356, 2021
52021
The effects of mathematical discussion environment supported by metacognitive problems on the problem posing skills of 3th grade primary school grade students
P Pilten, N Isik, MK Serin
European Journal of Education Studies, 2017
52017
Sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel okuryazarlık kavramına ilişkin metaforik algıları
P Pilten, R Divrik, G Pilten, A Ebret
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8 (1), 47-67, 2017
52017
Analysis of the Primary School 3rd Graders' Errors on Fractional Numbers in Terms of the Unit Fraction, Symbol, and Model
R Divrik, P Pilten
Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi 7 (1), 62-73, 2021
32021
The effects of mathematical modelling activities on the difficulty perception of numbers sense and achievement among 4th graders
N Isık, P Pilten
European Journal of Education Studies, 2016
32016
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin çevre ve alan konularında yaptıkları hataların analizi
R Divrik, P Pilten
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi 12 (1), 333-356, 2021
22021
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20