Üstbiliş stratejileri öğretiminin ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin matematiksel muhakeme becerilerine etkisi P Pilten Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2008 | 219 | 2008 |
Okul çağı çocuklarının oyuna ilişkin algılarının değerlendirilmesi P Pilten, G Pilten Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9 (2), 15-31, 2013 | 90 | 2013 |
Effect of Inquiry-Based Learning Method Supported by Metacognitive Strategies on Fourth-Grade Students' Problem-Solving and Problem-Posing Skills: A Mixed Methods Research. R Divrik, P Pilten, AM Tas International Electronic Journal of Elementary Education 13 (2), 287-308, 2020 | 46 | 2020 |
The Effect of ICT Assisted Project Based Learning Approach on Prospective ICT Integration Skills of Teacher Candidates. P Pilten, G Pilten, N Sahinkaya Journal of Education and Training Studies 5 (3), 135-147, 2017 | 30 | 2017 |
Evaluation of metacognitive knowledge of 5th grade primary school students related to non-routine mathematical problems P Pilten, D Yener Procedia-Social and Behavioral Sciences 2 (2), 1332-1337, 2010 | 30 | 2010 |
İlköğretim sınıf öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme alanındaki anlayış ve uygulamalarının değerlendirilmesi P Pilten Selçuk Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya, Türkiye, 2001 | 28 | 2001 |
Teachers' Views on the Problem-Solving & Problem-Posing Tasks in Primary School Mathematics Textbooks. R Divrik, AM Tas, P Pilten Journal of Curriculum and Teaching 9 (1), 73-85, 2020 | 21 | 2020 |
İlköğretim 1 kademe öğrencilerinin matematiksel örüntüleri analiz etme ve tahminde bulunma becerilerinin değerlendirilmesi P Pilten, D Yener Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 62-78, 2013 | 21 | 2013 |
Evaluation of mathematical powers of 5th grade primary school students P Pilten Procedia-Social and Behavioral Sciences 2 (2), 2975-2979, 2010 | 18 | 2010 |
Matematiksel muhakemeyi değerlendirme ölçeği: Ölçek geliştirme, güvenirlik ve geçerlik çalışması P Pilten Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi 25, 297-316, 2008 | 18 | 2008 |
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİKSEL MODELLEMEYE İLİŞKİN ALGILARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR OLGUBİLİM ÇALIŞMASI. P PİLTEN, MK SERİN, N IŞIK Electronic Turkish Studies 11 (3), 2016 | 13 | 2016 |
Sınıf öğretmenlerinin eğitimde ölçme ve değerlendirme alanındaki anlayış ve uygulamalarının değerlendirilmesi P Pilten Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001 | 13 | 2001 |
Evaluation of mathematical game design skills of pre-service classroom teachers P Pilten, G Pilten, R Divrik, F Divrik International Electronic Journal of Elementary Education 10 (2), 255-264, 2017 | 12 | 2017 |
Matematiksel yazma etkinliklerinin 3. Sınıf öğrencilerinin problem çözme ve kurma becerilerine etkisi G Pilten, P Pilten International Journal of Human Sciences 13 (1), 209-226, 2016 | 7 | 2016 |
An Analysis of 4th grade students' errors in the topics of perimeter and area R Divrik, P Pilten Batı Anadolu Journal of Educational Sciences 12 (1), 333-356, 2021 | 5 | 2021 |
The effects of mathematical discussion environment supported by metacognitive problems on the problem posing skills of 3th grade primary school grade students P Pilten, N Isik, MK Serin European Journal of Education Studies, 2017 | 5 | 2017 |
Sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel okuryazarlık kavramına ilişkin metaforik algıları P Pilten, R Divrik, G Pilten, A Ebret Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8 (1), 47-67, 2017 | 5 | 2017 |
Analysis of the Primary School 3rd Graders' Errors on Fractional Numbers in Terms of the Unit Fraction, Symbol, and Model R Divrik, P Pilten Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi 7 (1), 62-73, 2021 | 3 | 2021 |
The effects of mathematical modelling activities on the difficulty perception of numbers sense and achievement among 4th graders N Isık, P Pilten European Journal of Education Studies, 2016 | 3 | 2016 |
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin çevre ve alan konularında yaptıkları hataların analizi R Divrik, P Pilten Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi 12 (1), 333-356, 2021 | 2 | 2021 |