The effects of mathematics instruction supported by dynamic geometry activities on seventh grade students’ achievement in area of quadrilaterals B Özçakır Middle East Technical University, 2013 | 34* | 2013 |
The Relationship between Metacognitive Awareness Levels, Learning Styles, Genders and Mathematics Grades of Fifth Graders. S Baltaci, A Yildiz, B Özcakir Journal of Education and Learning 5 (4), 78-89, 2016 | 31 | 2016 |
Effects of using dynamic geometry activities on eighth grade students’ achievement levels and estimation performances in triangles B Özçakir, C Aytekin, B Altunkaya, BK Doruk Participatory Educational Research 2 (3), 43-54, 2015 | 14 | 2015 |
Fostering spatial abilities of seventh graders through augmented reality environment in mathematics education: a design study B Özçakır Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 2017 | 12* | 2017 |
Children's Geometric Understanding through Digital Activities: The Case of Basic Geometric Shapes B Özçakır, AS Konca, N Arikan International Journal of Progressive Education 15 (3), 108-122, 2019 | 11 | 2019 |
Kesirlerin öğretiminde artırılmış gerçeklik etkinliklerinin 5. sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına ve tutumlarına etkisinin incelenmesi D Özdemir, B ÖZÇAKIR Adıyaman University Journal of Educational Sciences 9 (1), 21-41, 2019 | 11* | 2019 |
Artırılmış gerçeklik deneyimlerinin matematik öğretmeni adaylarının teknoloji entegrasyonu öz-yeterlik algılarına etkisi B Özçakır, B Aydın Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 10 (2), 314-335, 2019 | 10* | 2019 |
Effects of Dynamic Geometry Activities on Seventh Graders' Achievement in Area of Quadrilaterals B Özçakir, E ÇAKIROĞLU International Journal for Mathematics Teaching and Learning 20 (2), 257-271, 2019 | 7 | 2019 |
The Relation between Academic Boredom of Students with Mathematics Self-Efficacy and Mathematics Anxiety H Şimşek, SS Kula, B Özçakır, TC Çeliker Acta Didactica Napocensia 13 (2), 30-42, 2020 | 4 | 2020 |
The Analysis of the Relation between Eight-Grade Students’ Estimation Performance in Triangles with Their Teaching Style Expectations and Sources of Motivation B Altunkaya, C Aytekin, BK DORUK, B Özçakir Participatory Educational Research 1 (1), 44-64, 2014 | 4 | 2014 |
Edutainment applications of augmented reality: The case of augmented book B Özçakır, E Çakıroğlu, E Güneş International Academic Research Congress (INES-2016), Antalya, 1337-1344, 2016 | 3 | 2016 |
Prospective Mathematics Teachers' Technology Usages: A Case for Dynamic Geometry Software. B Özçakir Acta Didactica Napocensia 12 (1), 1-15, 2019 | 2 | 2019 |
Fostering spatial abilities of middle school students through augmented reality: Spatial strategies B Özçakır, E Çakıroğlu Education and Information Technologies 27 (3), 2977–3010, 2022 | 1 | 2022 |
An Augmented Reality Learning Toolkit for Fostering Spatial Ability in Mathematics Lesson: Design and Development. B Ozcakir, E Cakiroglu European Journal of Science and Mathematics Education 9 (4), 145-167, 2021 | 1 | 2021 |
Effects of Dynamic Geometry Software on Students’ Geometric Thinking Regarding Probability of Giftedness in Mathematics B Özçakir, D Özdemir, Y Kiymaz International Journal of Contemporary Educational Research 7 (2), 48-61, 2020 | 1 | 2020 |
Ortaokul 7. Sınıfta Dörtgenlerin Alan Bağıntılarını Oluşturma Sürecinde Dinamik Geometri Yazılımlarının Kullanılması B Özçakır, E Çakıroğlu Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) 18 (1), 231-248, 2017 | 1* | 2017 |
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenme Konusunda Yapılan Tezlerin Bibliyografik Değerlendirilmesi G Özüdoğru, Ö BALTACI, B Özçakır Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi 11 (2), 829-842, 2021 | | 2021 |
Okul Öncesi Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Matematiksel Gelişim İnancı ve Erken Çocukluk Matematik Pedagojik Alan Bilgisi AS KONCA, B ÖZÇAKIR Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi 10 (4), 1648-1671, 2021 | | 2021 |
Matematik Öğretmenlerinin Kültürel Zekâ Düzeylerinin Belirlenmesi ve Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi AÇ AKSOP, D ÖZDEMİR, B ÖZÇAKIR Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 (2), 791-813, 2021 | | 2021 |
Özel Gereksinimli Bireyler için Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları: Matematik Eğitimi Örneği Ö İSLİM, B ÖZÇAKIR, U ÖZKUBAT Nobel Akademik, 2021 | | 2021 |