A Field Study on Environmental Knowledge Levels and Environmental Attitudes of Secondary Education Students: The Case of Kastamonu City E Sönmez, Z Yerlikaya Kastamonu Education Journal 25 (3), 1239-1249, 2017 | 54 | 2017 |
The effect of practices based on argumentation-based inquiry approach on teacher candidates’ critical thinking E Sönmez, E Kabataş Memiş, Z Yerlikaya Educational Studies 47 (1), 59-83, 2021 | 27 | 2021 |
Ortaokul öğrencilerine müfredat dışında uygulanan bazı biyoteknoloji etkinliklerinin bilimin doğası görüşleri ve biyoteknoloji bilgilerine etkisi M PEKTAŞ Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 25 (5), 2019-2036, 2017 | 23* | 2017 |
Okullaşma sürecinde uzaktan evde eğitime geçiş ED Sönmez, N Cemaloğlu İnsan ve İnsan 8 (27), 63-82, 2021 | 20 | 2021 |
Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının fen bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel düşünmelerine ve genel kimya başarılarına etkisi E Sönmez Fen Bilimleri Enstitüsü, 2017 | 11 | 2017 |
Unfolding the potential of computer-assisted argument mapping practices for promoting self-regulation of learning and problem-solving skills of pre-service teachers and their … E Yilmaz-Na, E Sönmez Computers & Education 193, 104683, 2023 | 10 | 2023 |
Technology-Enhanced CT: A Systematic Review E Sönmez Thinking Skills and Creativity 41, 2021 | 10 | 2021 |
Ortaokul öğrencilerinin çevre bilgi ve tutumlarının farklı okul türleri açısından incelenmesi E SÖNMEZ, Z YERLİKAYA Alınteri Sosyal Bilimler Dergisi 1 (1), 53-59, 2017 | 10 | 2017 |
Computer-Aided Argument Mapping for Improving Critical Thinking: Think Better! Discuss Better! Write Better! E Sönmez, E , Çakan Akkaş, B , Kabataş Memi̇ş International Journal of Contemporary Educational Research 7 (2), 291-306, 2020 | 9 | 2020 |
Müfredat dışı biyoteknoloji etkinliklerinin öğrencilerin biyoteknoloji bilgilerine ve bilimin doğası hakkındaki görüşlerine etkisi E Sönmez Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu, 2014 | 9 | 2014 |
Artan dozlarda Zn ve Cd uygulamalarının, mikorizalı ve mikorizasız koşullarda, domates bitkisinin fide gelişimi ve N, P, K içeriğine etkisi E Sönmez | 6 | 2006 |
Having qualified arguments: Promoting Pre-service teachers’ critical thinking through deliberate computer-assisted argument mapping practices E Yilmaz-Na, E Sönmez Thinking Skills and Creativity 47, 101216, 2023 | 4 | 2023 |
Step-by-step argument map in learning environment: Example of optic BN ÇAKAN AKKAŞ, E SÖNMEZ, E KABATAŞ MEMİŞ Online Science Education Journal 3 (2), 15-25, 2018 | 4 | 2018 |
Step-by-Step Argument Map in Learning Environment: Example of Optic BNÇ AKKAŞ, E SÖNMEZ, EK MEMİŞ Online Science Education Journal 3 (2), 15-25, 2018 | 3 | 2018 |
Integration of Technology into Science Teaching: A Phenomenological Study on the Experiences of the Pre-service Teachers EK Memiş, SZ Et, E Sönmez Science Education International 34 (3), 166-176, 2023 | 2 | 2023 |
Bilimsel Akıl Yürütme E Sönmez 21. Yüzyıl Becerileri İçin Fen Eğitimi: Öğrenmeyi Derinleştirme, 2021 | 2 | 2021 |
COMPUTER-AIDED ARGUMENT MAPPING: EFFECT OF INDIVIDUAL AND COLLABORATIVE PRACTICES ON REASONING SKILLS EK Memiş, E Sönmez, BNÇ Akkaş MOJES: Malaysian Online Journal of Educational Sciences 11 (1), 25-33, 2023 | 1 | 2023 |
Argumentation-Based Inquiry Practices from the Perspective of Teachers Receiving and Implementing Argumentation Training. EK Memis, BNÇ Akkas, E Sönmez, M Öz International Journal of Progressive Education 18 (2), 325-340, 2022 | 1 | 2022 |
Impact of different types of argument maps on critical thinking: A quantitative study with the pre-service science teachers in Turkey E Kabataş Memiş, BN Çakan Akkaş, E Sönmez Biruni Üniversitesi, 2022 | 1 | 2022 |
Eleştirel ve Analitik Düşünme F GÜNEŞ, E EZBERCİ ÇEVİK, B ÇAKAN AKKAŞ, E KABATAŞ MEMİŞ, ... Pegem Akademi, 2021 | 1 | 2021 |