Pre-Service Music Teachers' Piano Performance Self-Efficacy Belief Inversely Related to Musical Performance Anxiety Levels. HO Egilmez Educational Research and Reviews 10 (18), 2558-2567, 2015 | 38 | 2015 |
MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİ: ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ R KÜÇÜKSÜLEYMANOĞLU, HO EĞİLMEZ The journal of academic social science studies 6 (3), 2013 | 35 | 2013 |
Music education students' views related to the piano examination anxieties and suggestions for coping with students' performance anxiety HO Egilmez Procedia-Social and Behavioral Sciences 46, 2088-2093, 2012 | 25 | 2012 |
An Analysis of Students' Self-Efficacy and Motivation in Piano, Based on Different Variables and the Reasons for Their Failure. HO Egilmez, D Engur Educational Research and Reviews 12 (3), 155-163, 2017 | 24 | 2017 |
Coping with the performance anxiety among music education students: A method trial HO Eğilmez, NT Aytekin, M Dirican Asian journal of social sciences & humanities 2 (1), 165-173, 2013 | 14 | 2013 |
Müzik eğitiminin hafif düzey zihinsel engelli öğrencilerin sosyalleşme düzeylerine etkisi S Sakarkaya, HO Eğilmez, D Engür Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7 (4), 35-43, 2019 | 13 | 2019 |
MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PİYANO DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ EŞLİK DERSİ BAŞARI DURUMLARI İLE KARŞILAŞTIRILMASI S DEMİRTAŞ, HO EĞİLMEZ The Journal of Academic Social Science Studies 31 (1), 421-428, 2015 | 10 | 2015 |
Music education students: view related to the piano examination anxieties and suggestions for coping with students’ performance anxiety HO Eğilmez Proc Soc Behav Sci 46, 2088-2093, 2012 | 10 | 2012 |
Türkiye’de müzik öğretmeni yetiştiren kurumlardaki piyano öğretiminin müzik öğretmenlerinin müzik derslerinde piyano/elektronik orgu kullanabilme yeterliklerine ilişkin … OH Eğilmez YÖK Tez veri tabanından erişildi (Tez no: 133938), 2003 | 10 | 2003 |
Effect of Piano Education on the Attention Skills of 7-12 Year Old Children. E Huseynova, HO Egilmez, D Engur Educational Research and Reviews 14 (10), 327-339, 2019 | 8 | 2019 |
The relationship between learning styles of pre-service music teachers and academic achievement S Demirtas, HO Egilmez European Journal of Educational Research 7 (3), 615-629, 2018 | 8 | 2018 |
The Communication Skills, Self-Esteem and Attitude towards the Music Teaching of Candidates Studying in the TRNC. HO Egilmez, D Engür, E Nalbantoglu Universal Journal of Educational Research 7 (1), 190-197, 2019 | 6 | 2019 |
Effects of songs containing social messages on the perceptions of Romani students about social values HO Egilmez The Anthropologist 24 (2), 591-597, 2016 | 6 | 2016 |
Piyano eğitimi başlangıç aşamasında 6-8 yaş çocukları için kullanılması öngörülen öğrenmeyi hızlandırıcı ve pekiştirici görsel çalışmalar HO Eğilmez Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 (1), 71-88, 2009 | 6 | 2009 |
Müzik öğretmeni adaylarının uzaktan çalgı eğitimine yönelik tutumları D Acar, HO Eğilmez Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 36 (1), 75-99, 2023 | 5 | 2023 |
Türkiye’de piyano eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin eğilimlerinin belirlenmesi Z Özer, HO Eğilmez Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty 40 (1), 291-316, 2021 | 5 | 2021 |
Democratic Perception and Attitudes of Pre-Service Music Teachers in Turkey. H Onuray Egilmez, Ö Egilmez, D Engür International Journal of Evaluation and Research in Education 7 (2), 100-108, 2018 | 5 | 2018 |
Democratic Perception and Attitudes of the Pre-Service Music Teachers in Turkey HO Eğilmez, Ö Eğilmez, D Engür International Journal of Evaluation and Research in Education (IJERE) 7 (2), 100, 2018 | 5 | 2018 |
The Analysis and Comparison of Pre-Service Music Teachers' Attitudes towards the Piano Lesson and Their Sight-Reading Skills in Terms of Certain Variables. Ç Özen, H Onuray Egilmez, D Engür Online Submission 8 (29), 162-167, 2017 | 5 | 2017 |
Music teacher training institutions in Turkey and a research about today's general condition of these institutions HO Eğilmez Procedia-Social and Behavioral Sciences 2 (2), 3119-3128, 2010 | 5 | 2010 |