İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Sayı Duyularının Bağlam Temelli ve Bağlam Temelli Olmayan Problem Durumlarında İncelenmesi D Can Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017 | 34 | 2017 |
The mediator effect of reading comprehension in the relationship between logical reasoning and word problem solving CAN Derya Participatory Educational Research 7 (3), 230-246, 2020 | 30 | 2020 |
İlköğretim birinci sınıf Türk öğrencilerinde sayma ilkelerinin gelişimi S Olkun, E Çelik, MT Sönmez Başkent University Journal Of Education 1 (2), 115-125, 2014 | 28 | 2014 |
Hesaplama Performansı Testi: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması S Olkun, D Can, M Yeşilpınar XII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 89-92, 2013 | 18 | 2013 |
Views of Pre-service Primary School Teachers About the Integration of Children’s Literature in Mathematics Teaching D Can, A Özer, B Durmaz International Journal of Progressive Education 16 (4), 99-114, 2020 | 17 | 2020 |
Supporting learning trajectories for the development of number concept: Digital games CAN Derya Journal of theoretical educational science 13 (4), 663-684, 2020 | 15 | 2020 |
An Examination of Fourth-Grade Elementary School Students’ Number Sense in Context-Based and Non-Context-Based Problems D Can, İE Yetkin Özdemir International Journal of Science and Mathematics Education 18, 1333-1354, 2020 | 15 | 2020 |
İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Sayı Duyusu Performansının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. D Can Ilkogretim Online 18 (4), 2019 | 13 | 2019 |
An analysis of teachers’ beliefs about the integration of children’s literature into the mathematics education D Can, B Durmaz International Journal of Science and Mathematics Education 21 (2), 489-512, 2023 | 12 | 2023 |
Aging education ın elementary textbooks G Kaya, S Candan, A Avşar-Tuncay, M Hakverdi-Can, D Can, C Pekbay Procedia-Social and Behavioral Sciences 116, 3030-3037, 2014 | 10 | 2014 |
Hakverdi Can D Can, C Pekbay M., Kaya, G., Avşar Tuncay, A., & Candan, S, 75-89, 2017 | 8 | 2017 |
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Zeka Oyunlarını Öğretim Süreciyle Bütünleştirmeye Yönelik Görüşleri CAN Derya Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 172-190, 2020 | 6 | 2020 |
Fairness in resource distribution: relationship between children’s moral reasoning and logical reasoning D Can, V Can Acta Educationis Generalis 10 (3), 66-86, 2020 | 5 | 2020 |
Examination of the number sense performance of the fourth grade elementary school students based on some variables D Can Elementary Education Online 18 (4), 1751-1751, 2020 | 5 | 2020 |
Temel Eğitim Alanında Yapılan Matematik Eğitimi Konulu Lisansüstü Tezlerin Araştırma Eğilimleri CAN Derya Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi 11 (2), 410-427, 2020 | 5 | 2020 |
8-12 Yaş Aralığındaki Öğrencilerin Mantıksal Düşünme Becerileri Üzerine Bir Araştırma D Can, H Altunya, V Can YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi 16 (1), 1136-1166, 2019 | 5 | 2019 |
Matematik öğretiminde çocuk edebiyatının kullanımı sürecine ilişkin uygulayıcıların görüş ve deneyimleri B Durmaz, CAN Derya, Ö Ayşe Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi 17 (34), 377-394, 2022 | 4 | 2022 |
The Effect of Number Talks on Number Senses’ of Dyscalculic Middle School Students’ M Öztürk, B Durmaz, D Can Kastamonu Education Journal 27 (6), 2467-2480, 2019 | 4 | 2019 |
İlköğretim ders kitaplarında engellilik D Can, C Pekbay, MH Can, G Kaya, AA Tuncay, S Candan Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 41 (41), 75-89, 2017 | 4 | 2017 |
Different types of subitizing activity: a teaching experiment with preconservers D Can Acta Educationis Generalis 11 (3), 35-52, 2021 | 3 | 2021 |