Follow
Derya Can
Derya Can
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Verified email at mehmetakif.edu.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Sayı Duyularının Bağlam Temelli ve Bağlam Temelli Olmayan Problem Durumlarında İncelenmesi
D Can
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017
342017
The mediator effect of reading comprehension in the relationship between logical reasoning and word problem solving
CAN Derya
Participatory Educational Research 7 (3), 230-246, 2020
302020
İlköğretim birinci sınıf Türk öğrencilerinde sayma ilkelerinin gelişimi
S Olkun, E Çelik, MT Sönmez
Başkent University Journal Of Education 1 (2), 115-125, 2014
282014
Hesaplama Performansı Testi: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması
S Olkun, D Can, M Yeşilpınar
XII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 89-92, 2013
182013
Views of Pre-service Primary School Teachers About the Integration of Children’s Literature in Mathematics Teaching
D Can, A Özer, B Durmaz
International Journal of Progressive Education 16 (4), 99-114, 2020
172020
Supporting learning trajectories for the development of number concept: Digital games
CAN Derya
Journal of theoretical educational science 13 (4), 663-684, 2020
152020
An Examination of Fourth-Grade Elementary School Students’ Number Sense in Context-Based and Non-Context-Based Problems
D Can, İE Yetkin Özdemir
International Journal of Science and Mathematics Education 18, 1333-1354, 2020
152020
İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Sayı Duyusu Performansının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi.
D Can
Ilkogretim Online 18 (4), 2019
132019
An analysis of teachers’ beliefs about the integration of children’s literature into the mathematics education
D Can, B Durmaz
International Journal of Science and Mathematics Education 21 (2), 489-512, 2023
122023
Aging education ın elementary textbooks
G Kaya, S Candan, A Avşar-Tuncay, M Hakverdi-Can, D Can, C Pekbay
Procedia-Social and Behavioral Sciences 116, 3030-3037, 2014
102014
Hakverdi Can
D Can, C Pekbay
M., Kaya, G., Avşar Tuncay, A., & Candan, S, 75-89, 2017
82017
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Zeka Oyunlarını Öğretim Süreciyle Bütünleştirmeye Yönelik Görüşleri
CAN Derya
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 172-190, 2020
62020
Fairness in resource distribution: relationship between children’s moral reasoning and logical reasoning
D Can, V Can
Acta Educationis Generalis 10 (3), 66-86, 2020
52020
Examination of the number sense performance of the fourth grade elementary school students based on some variables
D Can
Elementary Education Online 18 (4), 1751-1751, 2020
52020
Temel Eğitim Alanında Yapılan Matematik Eğitimi Konulu Lisansüstü Tezlerin Araştırma Eğilimleri
CAN Derya
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi 11 (2), 410-427, 2020
52020
8-12 Yaş Aralığındaki Öğrencilerin Mantıksal Düşünme Becerileri Üzerine Bir Araştırma
D Can, H Altunya, V Can
YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi 16 (1), 1136-1166, 2019
52019
Matematik öğretiminde çocuk edebiyatının kullanımı sürecine ilişkin uygulayıcıların görüş ve deneyimleri
B Durmaz, CAN Derya, Ö Ayşe
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi 17 (34), 377-394, 2022
42022
The Effect of Number Talks on Number Senses’ of Dyscalculic Middle School Students’
M Öztürk, B Durmaz, D Can
Kastamonu Education Journal 27 (6), 2467-2480, 2019
42019
İlköğretim ders kitaplarında engellilik
D Can, C Pekbay, MH Can, G Kaya, AA Tuncay, S Candan
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 41 (41), 75-89, 2017
42017
Different types of subitizing activity: a teaching experiment with preconservers
D Can
Acta Educationis Generalis 11 (3), 35-52, 2021
32021
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20