The Effect of Technology Integration in Education on Prospective Teachers' Critical and Creative Thinking, Multidimensional 21st Century Skills and Academic Achievements A YILMAZ Participatory Educational Research 8 (2), 163-199, 2021 | 115 | 2021 |
Fen bilimleri dersinde uygulanan STEM etkinliklerinde bulunması gereken nitelikler hakkında öğretmen görüşleri C Gülgün, A YILMAZ, A ÇAĞLAR Journal of Current Researches on Social Sciences 7 (1), 459-478, 2017 | 71* | 2017 |
‘Moving the Kaleidoscope’to see the effect of creative personality traits on creative thinking dispositions of preservice teachers: The mediating effect of creative learning … P Ayyildiz, A Yilmaz Thinking Skills and Creativity 41, 100879, 2021 | 65 | 2021 |
Teaching with STEM applications for 7th class students unit of" Force and Energy": Let's make a parachute, water jet, catapult, intelligent curtain and hydraulic work machine … A Yılmaz, C Gülgün, A Çağlar Journal of Current Researches on Educational Studies 7 (1), 97-116, 2017 | 47* | 2017 |
Determination of metaphorical perceptions of prospective teachers on the concept of “water pollution” through triangulation A Yılmaz, E Yanarateş Kastamonu Education Journal 28 (3), 1500-1528, 2020 | 46* | 2020 |
STEM eğitiminde okul dişi öğrenme ortamlari: Kastamonu Bilim Kampı A Çağrı, C GÜLGÜN, A YILMAZ, K DOĞANAY Journal of STEAM Education 2 (1), 39-51, 2019 | 39* | 2019 |
TÜBİTAK TARAFINDAN DESTEKLENEN BİLİM ŞENLİKLERİNE (4007) YÖNELİK İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN VE ATÖLYE LİDERLERİNİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ C GÜLGÜN, A YILMAZ, A Çağrı, BE AKYOL, K DOĞANAY Journal of STEAM Education 2 (1), 52-67, 2019 | 37* | 2019 |
Fen bilgisi öğretmen yetiştirme programlarında kalite standartlarının belirlenmesi: Ölçek geliştirme ve uygulama çalışması A Yılmaz Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu, 2018 | 34 | 2018 |
Exploring Digital Literacy Levels and Technology Integration Competence of Turkish Academics P AYYILDIZ, A YILMAZ, HŞ BALTACI International Journal of Educational Methodology 7 (1), 15-31, 2021 | 32 | 2021 |
Öğretmen adaylarının “çevre duyarlılığı” kavramına yönelik metaforik algıları E Yanarateş, A Yılmaz Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40 (3), 1019-1050, 2020 | 31 | 2020 |
Interaction in distance education environments. S Karataş, AB Yılmaz, CH Dikmen, UF Ermiş, O Gürbüz Quarterly Review of Distance Education 18 (1), 63-82, 2017 | 23 | 2017 |
Determining of the prospective teachers’ understadings of electrochemistry A Yilmaz, S Bayrakçeken Procedia-Social and Behavioral Sciences 174, 2831-2838, 2015 | 23 | 2015 |
Initiatives and new trends towards stem education in Turkey. A Yilmaz, C Gülgün, M Çetinkaya, K Doganay Journal of Education and Training Studies 6, 1-10, 2018 | 22 | 2018 |
Çevre Okuryazarlığı K Karatekin, A Yılmaz Sosyal Bilgilerde Beceri Eğitimi, 25-52, 2019 | 21* | 2019 |
Öğretmen adaylarının elektrokimya konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi A Yılmaz, S Bayrakçeken Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi 12 (24), 881-906, 2017 | 19* | 2017 |
Determination Of quality standards for the content of science education teacher training programs and the admission of students: The study of scale development and application A Yılmaz, S Aydin Online Science Education Journal 4 (1), 44-65, 2019 | 16* | 2019 |
FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ KAPSAMINDA UZAKTAN EĞİTİMDE KALİTE STANDARTLARI VE PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ A YILMAZ Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 26-50, 2021 | 15 | 2021 |
Speak Now or Forever Hold Your Peace: Turkish Academics' Self-Efficacy Beliefs in Their Spoken English. A Yilmaz, P Ayyildiz, HS Baltaci International Journal of Progressive Education 16 (6), 325-343, 2020 | 12 | 2020 |
Yükseköğretimde kalite ve akreditasyona yönelik eğilimler: 2016 yılına kadar yapılan çalışmalar üzerine bir meta analiz uygulaması A YILMAZ Journal of Current Researches on Social Sciences 6 (1), 33-54, 2016 | 9 | 2016 |
Opinions Related to Play Concept of Children in Early Childhood= Erken çocukluk dönemindeki çocuklarin oyun kavramina yönelik görüsleri. A Yilmaz, S Pala Pegem Journal of Education and Instruction 9 (3), 945-978, 2019 | 8 | 2019 |