Children’s sense of being a writer: identity construction in second grade writers workshop D Seban, ÖF Tavşanlı International Electronic Journal of Elementary Education 7 (2), 215-232, 2015 | 79 | 2015 |
An evaluation of primary school students' views about noise levels in school N Bulunuz, M Bulunuz, AY Orbak, N Mulu, ÖF Tavşanlı International Electronic Journal of Elementary Education 9 (4), 725-740, 2017 | 59 | 2017 |
İlkokullarda Gürültü Kirliliğinin Düzeyi, Etkileri ve Kontrol Edilmesine Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi M Bulunuz, N Bulunuz, ÖF Tavşanlı, AY Orbak, N Mutlu Kastamonu Eğitim Dergisi 26 (3), 661-671, 2018 | 36 | 2018 |
Improving writing skills of students in turkey: A meta-analysis of writing interventions S Graham, OF Tavsanli, A Kaldirim Educational Psychology Review 34, 889–934, 2022 | 35 | 2022 |
Achievement levels of middle school students in the standardized science and technology exam and formative assessment probes: A comparative study N Bulunuz, O Tavsanli, M Bulunuz, F Karagoz Journal of Education in Science Environment and Health 2 (1), 33-50, 2016 | 32 | 2016 |
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKUL İKLİMİNE YÖNELİK ALGILARINI YORDAYAN DEĞİŞKENLERİN İNCELENMESİ ÖF Tavşanlı, K Birgül, O Aynur Turkish Studies 11 (9), 821-838, 2016 | 29 | 2016 |
9. GRAFİK ÖRGÜTLEYİCİLERİN İLKÖĞRETİM 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİLENDİRİCİ METİNLERİ ÇÖZÜMLEME VE ÖZETLEME BAŞARILARI ÜZERİNE ETKİSİ ÖF TAVŞANLI, D SEBAN Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2015 | 29 | 2015 |
Süreç temelli yazma modüler programının ilkokul 2. sınıf öğrencilerinin yazmaya ilişkin tutum, yazılı anlatım becerisi ve yazar kimliği üzerine etkisi ÖF Tavşanlı Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019 | 25 | 2019 |
İş birlikli öğrenme yaklaşımının Türkiye’deki öğrencilerin Türkçe derslerindeki akademik başarılarına etkisi: bir meta-analiz çalışması A Kaldırım, ÖF Tavşanlı Eğitim ve Bilim 43 (194), 2018 | 18 | 2018 |
Türkiye'de süreç temelli yazma yaklaşımı: Bir tematik analiz çalışması ÖF TAVŞANLI, A KALDIRIM Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi 9 (1), 108-138, 2020 | 17 | 2020 |
İlkokul 2. sınıf öğrencilerinin süreç temelli yazma uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi ÖF Tavşanlı, A Kaldırım Ana Dili Eğitimi Dergisi 6 (3), 859 - 876, 2018 | 17 | 2018 |
The effect of a PBWMIP on writing success and attitude toward writing ÖF Tavşanlı, A Bilgin, K Yıldırım, T Rasinski, B Tschantz Reading & Writing Quarterly 37 (5), 425-443, 2021 | 16 | 2021 |
İlkokul Öğrencileri Ne Yazar?: İlkokul Öğrencilerinin Yazılı Anlatımlarında Metin Türü, Konu ve İçerik Tercihlerinin İncelenmesi ÖF TAVŞANLI Ana Dili Eğitimi Dergisi 6 (1), 32-47, 2018 | 16 | 2018 |
The effect of collaborative learning approach on students' academic achievement in Turkish courses in Turkey: A meta-analysis study A Kaldırım, OF Tavşanlı Education & Science, 2018 | 16 | 2018 |
The development of the written expression skills of a first grade student at home, school and university program: A case study OF Tavsanli, M Bulunuz European Journal of Education Studies, 2017 | 16 | 2017 |
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞ AÇISIYLA SOSYAL MEDYA OKURYAZARLIĞI ÖF Tavşanlı, BB Akaydın The Journal of International Social Research 10 (48), 517-528, 2017 | 15* | 2017 |
Examining the Reading Habits, Interests, Tendencies of the Students Studying at the Faculty of Education and Analyzing the Underlying Reason behind Their Preferences ÖF Tavşanlı, K Abdullah European Journal of Educational Research 6 (2), 145-156, 2017 | 13 | 2017 |
SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ OLUŞMASI MUHTEMEL ÖĞRETMEN KİMLİKLERİNİN “ÖĞRETMEN ADAYLARI OLASI BENLİKLER ÖLÇEĞİ” KULLANILARAK İNCELENMESİ ÖF Tavşanlı, E Saraç The Journal of Academic Social Science 4 (36), 689-703, 2016 | 13 | 2016 |
The effect of graphic organizers on the problem posing skills of 3rd grade elementary school students ÖF Tavşanlı, T Kozaklı, A Kaldırım Pegem Egitim ve Ogretim Dergisi= Pegem Journal of Education and Instruction …, 2018 | 12 | 2018 |
EVALUATION OF THE INSTRUCTIONAL PROGRAM IN TURKEY BASED ON THE PROCESS-BASED WRITING APPROACH ÖF Tavşanlı International Journal of Language Academy 5 (2), 79-97, 2017 | 12 | 2017 |