Follow
Yalçın DİLEKLİ
Yalçın DİLEKLİ
Ph.D. Assoc. Prof. Dr.
Verified email at aksaray.edu.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
The relationship among teachers’ classroom practices for teaching thinking skills, teachers’ self-efficacy towards teaching thinking skills and teachers’ teaching styles
Y Dilekli, E Tezci
Thinking Skills and Creativity 21, 144-151, 2016
1492016
The relationships between critical thinking skills and learning styles of gifted students
Y Dilekli
European Journal of Education Studies, 2017
762017
A cross-cultural study: Teachers’ self-efficacy beliefs for teaching thinking skills
Y Dilekli, E Tezci
Thinking Skills and Creativity 35, 100624, 2020
472020
Öğretmenlerin düşünmeyi öğretmeye yönelik yaptıkları sınıf içi uygulamaları, özyeterlik düzeyleri ve öğretim stilleri arasındaki ilişki
Y Dilekli
Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015
382015
Adaptation of Teachers' Teaching Thinking Practices Scale into English.
Y Dilekli, E Tezci
European Journal of Educational Research 8 (4), 943-953, 2019
322019
Ortaokul İngilizce Hazırlık Sınıfı Programı Pilot Uygulamasının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
Y Dilekli
OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 8 (15), 34-56, 2018
302018
Project-based learning
Y Dilekli
Paradigm shifts in 21st century teaching and learning, 53-68, 2020
252020
The structural relationship between accountability felt and responsible teaching in Turkish teachers: The mediating effect of innovative thinking
Ş Orakcı, Y Dilekli, C Erdağ
Thinking Skills and Creativity 36, 100662, 2020
232020
Etkinliklerle düşünme öğretimi
Y Dilekli
Ankara: Anı Yayıncılık, 2019
192019
ÖĞRETMENLERİN DÜŞÜNME BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNE YÖNELİK SINIF İÇİ UYGULAMALAR ÖLÇEĞİNİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
Y DİLEKLİ, E Tezci
Education Sciences 10 (4), 276-290, 2015
152015
What Are the Dimensions of Thinking Skills in Turkish Literature?: A Content Analysis Study.
Y Dilekli
International Journal of Evaluation and Research in Education 8 (1), 110-118, 2019
142019
ÖĞRETMEN ADAYLARININ SAHİP OLDUĞU ÖĞRETİM ANLAYIŞLARI ÜZERİNE BİR ANALİZ
E Tezci, Y Dilekli, S Yıldırım, S Kervan, F Mehmeti
Education Sciences 12 (4), 163-176, 2017
142017
Aksaray ilinde 2006 ve 2007 yıllarında uygulanan Comenius projelerinin öğrenci, öğretmen, okullar ve dersler üzerindeki etkilerinin incelenmesi
Y Dilekli
Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008
122008
Adaptation of Teachers' Self-Efficacy towards Teaching Thinking Skills Scale into English.
Y Dilekli, E Tezci
Journal of Education and Training Studies 6 (11), 260-270, 2018
92018
Öğretmenlerin Yansıtıcı Düşünme Becerilerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
ŞO Yalçın DİLEKLİ
Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi-International Journal of Society …, 2019
7*2019
Öğretmenlerin düşünme becerisi öğretimine yönelik özyeterlik algısı ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması
Y Dilekli, E Tezci
The Journal of Academic Social Science Studies 38, 135-153, 2015
72015
Analyzing teachers’ reflective thinking in terms of some variables
Y Dilekli, Ş Orakcı
OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 11 (18), 1517-1539, 2019
62019
Genç öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine sahip olma düzeylerinin incelenmesi (Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi örneği). III
Y Dilekli, S Karagöz
International Congress of Youth Researches Congress Book, Nahcivan. June, 1-17, 2018
62018
İhsan Sungu’nun program değerlendirme modelinin avrupa ve amerika’da yaygın kullanılan program değerlendirme modelleri ile karşılaştırılması
Y Dilekli, S Karagöz
OPUS International Journal of Society Researches 8 (14), 465-496, 2018
52018
Üstün yetenekli öğrencilerin öğrenme strateji tercihleri
Y Dilekli, E Tezci
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19 (1), 184-193, 2019
42019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20