Extended Worksheet Developed According to 5E Model Based on Constructivist Learning Approach. U Töman, AR Akdeniz, S Odabasi Çimer, F Gürbüz Online Submission 4 (4), 173-183, 2013 | 164 | 2013 |
Eğitsel şarkı ve oyun tekniklerinin öğrencilerin akademik başarıları ve kalıcılığı üzerine etkileri F Gürbüz, E Çeker, U Töman Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi 12 (24), 593-612, 2017 | 38 | 2017 |
ENERJİ KAVRAMININ FARKLI ÖĞRENİM SEVİYELERİNDE ÖĞRENİLME DURUMUNUN ARAŞTIRILMASI U TÖMAN, SO ÇİMER Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi 6 (1), 31-43, 2011 | 26 | 2011 |
Investigation of Reflective Teaching Practice Effect on Training Development Skills of the Pre-Service Teachers. U Töman Journal of Education and Training Studies 5 (6), 232-239, 2017 | 23 | 2017 |
Investigation to Improve the Process of Pre-Service Teachers' Reflective Thinking Skills through an Action Research. U Töman Universal Journal of Educational Research 5 (9), 1535-1548, 2017 | 17 | 2017 |
The Viewpoints of Physics Teacher Candidates towards the Concepts in Special Theory of Relativity and Their Evaluation Designs. U Turgut, F Gurbuz, R Salar, U Toman Online Submission 5 (4), 481-489, 2013 | 17 | 2013 |
Enerji ve enerji ile ilgili kavramların farklı öğrenim seviyelerinde öğrenilme durumunun araştırılması U Töman Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011 | 17 | 2011 |
Analysis of Pre-Service Science Teachers' Views about the Methods Which Develop Reflective Thinking. U Töman, S Odabasi Çimer, A Cimer Online Submission 5 (4), 162-172, 2014 | 16 | 2014 |
Exploring Turkish parents’ lived experiences on online science lessons of their children with mild intellectual disability amid the COVID-19 pandemic D Yarımkaya, U Töman International Journal of Developmental Disabilities 69 (2), 340-349, 2023 | 15 | 2023 |
An investigation into the learning of ecological concepts U Toman European Journal of Educational Research 7 (3), 631-638, 2018 | 14 | 2018 |
TÜRKİYE'DE BİYOLOJİ EĞİTİMİ ALANINDA YAPILMIŞ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. U Töman Electronic Turkish Studies 13 (11), 2018 | 12 | 2018 |
Enerji ve enerji ile ilişkili kavram yanılgılarının belirlenmesine yönelik standart bir testin geliştirilmesi süreci ve uygulanması U TÖMAN, FÖ KARATAŞ, SO ÇİMER Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi 8 (1), 116-134, 2013 | 12 | 2013 |
Articles on biotechnology teaching: thematic content analysis study U Toman World Journal on Educational Technology: Current Issues 11 (4), 220-229, 2019 | 11 | 2019 |
Effects of reading-writing-application and learning together techniques on 6th grade students’ academic achievements on the subject of “matter and temperature” F Gürbüz, G Aksoy, U Töman Mevlana International Journal of Education (MIJE) 3 (2), 139-150, 2013 | 11 | 2013 |
Enerji dönüşümü kavramının farklı öğrenim seviyelerinde öğrenilme durumunun araştırılması U Töman, SO ÇİMER Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14 (2), 289-312, 2012 | 11 | 2012 |
Sınıf öğretmenliği 4. sınıf öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi (Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği) Y Ergen, U Töman Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 3 (1), 375-383, 2014 | 10 | 2014 |
Investigation by skills of pre-service science teachers’ reflective thinking from journals U Töman, SO Çimer Journal of Computer and Education Research 2 (4), 166-190, 2014 | 10 | 2014 |
ENERJİ KAYNAKLARI VE ENERJİ DEPOLANMASI KAVRAMLARININ FARKLI ÖĞRENİM SEVİYELERİNDE ÖĞRENİLME DURUMUNUN ARAŞTIRILMASI U TÖMAN, SO ÇİMER Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 47-68, 2013 | 10 | 2013 |
Examining the Variables Predicting Attitudes towards Teaching Profession of Preservice Classroom Teachers. I Sarikaya, U Töman, M Öztürk Acta Didactica Napocensia 11 (1), 129-141, 2018 | 9 | 2018 |
Fotosentez ve bitkilerde solunum kavramlarının farklı öğrenim seviyelerinde öğrenilme durumlarının araştırılması U TÖMAN, SO ÇİMER, A ÇİMER Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi 7 (03), 15-30, 2016 | 8 | 2016 |