An assessment of the factors that influence biology teacher candidates’ levels of academic self-efficacy S Altunsoy, O Çimen, G Ekici, AD Atik, A Gökmen Procedia-Social and Behavioral Sciences 2 (2), 2377-2382, 2010 | 115 | 2010 |
Biyoçeşitlilik ve Türkiye'deki Endemik Bitkilere Örnekler. AD ATİK, M ÖZTEKİN, F ERKOÇ Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF) 30 (1), 2010 | 72 | 2010 |
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Algısı: Bir Metafor Analizi AD ATİK Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi 3 (2), 148-170, 2020 | 33 | 2020 |
Lise öğrencilerinin küresel iklim değişikliği hakkındaki görüşleri AD Atik, Y Doğan Academy Journal of Educational Sciences 3 (1), 84-100, 2019 | 28 | 2019 |
Awareness, exposure, and knowledge levels of science teachers about nanoscience and nanotechnology Z İpek, AD Atik, S Tan, F Erkoç Issues in Educational Research 30 (1), 134-155, 2020 | 24 | 2020 |
Üniversite Öğrencilerinin Ekolojik Ayak İzi Azaltilmasi Konusundaki Eğilimlerinin İncelenmesi N GÜNAL, GY IŞILDAR, AD ATİK TÜBAV Bilim Dergisi 11 (4), 34-46, 2018 | 20 | 2018 |
Ortaöğretim öğrencilerinin biyoloji bilimine ve dersine yönelik tutum ölçeği: geçerlik ve güvenirlik analizi AD ATİK, Y KAYABAŞI, E YAĞCI, F ÜNLÜ ERKOÇ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 (36), 1-18, 2015 | 20 | 2015 |
Dokuzuncu sınıf “Biyolojik Çeşitlilik ve Korunması” konusunun istasyon tekniği kullanılarak öğretilmesi ve öğrencilerin uygulamadan memnuniyeti D Kara Ekemen, AD Atik, F Erkoç Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017 | 18 | 2017 |
Analysis of high school students’ opinions on the benefits and harms of nuclear energy in terms of environmental values A Gökmen, AD Atik, G Ekici, O Çimen, S Altunsoy Procedia-Social and Behavioral Sciences 2 (2), 2350-2356, 2010 | 17 | 2010 |
Effective teaching and learning of biochemistry and molecular life sciences with action-oriented and e-learning approaches versus instructor-dominated lecture methods S Ekşioğlu, A Serpici-Dincel, AD Atik, F Erkoç FEBS 282, 354, 2015 | 16 | 2015 |
Opinions of Biology Teachers about Nanoscience and Nanotechnology Education in Turkey. Z İpek, AD Atik, S Tan, F Erkoç International Journal of Progressive Education 16 (1), 205-222, 2020 | 13 | 2020 |
LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BİYOLOJİYE YÖNELİK TUTUM, ÖZ-YETERLİK VE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ AD ATİK, Ş TAN, Y DOĞAN, F ERKOÇ Sosyal Bilimler Dergisi 8 (16), 170-187, 2018 | 12 | 2018 |
Üniversite Öğrencilerinin Çevre Dostu Davranışları AD ATİK, Y Doğan Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi Dergisi 1 (1), 1-21, 2019 | 11 | 2019 |
Biodiversity and examples of endemic plants in Türkiye AD Atik, M Öztekin, F Erkoc J. Gazi Fac. Educ 30 (1), 219-240, 2010 | 11 | 2010 |
Biyoçeşitliliğin önemi ve koruma stratejileri üzerine biyoloji öğretmenlerinin yeterliklerinin araştırılması MS KURUMLU, AD ATİK, F ERKOÇ Biyoloji Bilimleri Araştırma Dergisi 3 (2), 75-82, 2010 | 11 | 2010 |
Development and usability testing of an educational mobile learning app for climate change and health impacts E Aydoğan, AD Atik, EŞ Dikmen, F Erkoç Turkish Journal of Biochemistry 47 (3), 373-383, 2022 | 10 | 2022 |
HIGH SCHOOL STUDENTS’VIEWS ON GLOBAL CLIMATE CHANGE AD Atika, Y Doğanb ACADEMY JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES ULUSLARARASI HAKEMLİ E-DERGİ, 2019 | 10 | 2019 |
Pre-service science teachers’ perception of distance education: A metaphor analysis AD Atik International Journal of Scholars in Education 3 (2), 148-170, 2020 | 8 | 2020 |
The secondary school students biology science and course attitude scale: analysis of reliability and validity A Atik, Y Kayabaşı, E Yağcı, FÜ Erkoç Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 (36), 1-18, 2015 | 8 | 2015 |
An assessment of the relationship between teacher candidates’ xx levels of teacher self-efficacy and levels of their attitudes and beliefs on classroom control G EKİCİ, A Atik, A GÖKMEN, S Altunsoy, O ÇİMEN | 8 | 2010 |