Follow
ALİ DERYA ATİK
ALİ DERYA ATİK
Assoc. Prof. Dr., Department of Science Education, Aydın Adnan Menderes University
Verified email at adu.edu.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
An assessment of the factors that influence biology teacher candidates’ levels of academic self-efficacy
S Altunsoy, O Çimen, G Ekici, AD Atik, A Gökmen
Procedia-Social and Behavioral Sciences 2 (2), 2377-2382, 2010
1152010
Biyoçeşitlilik ve Türkiye'deki Endemik Bitkilere Örnekler.
AD ATİK, M ÖZTEKİN, F ERKOÇ
Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF) 30 (1), 2010
722010
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Algısı: Bir Metafor Analizi
AD ATİK
Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi 3 (2), 148-170, 2020
332020
Lise öğrencilerinin küresel iklim değişikliği hakkındaki görüşleri
AD Atik, Y Doğan
Academy Journal of Educational Sciences 3 (1), 84-100, 2019
282019
Awareness, exposure, and knowledge levels of science teachers about nanoscience and nanotechnology
Z İpek, AD Atik, S Tan, F Erkoç
Issues in Educational Research 30 (1), 134-155, 2020
242020
Üniversite Öğrencilerinin Ekolojik Ayak İzi Azaltilmasi Konusundaki Eğilimlerinin İncelenmesi
N Günal, GY Işıldar, AD Atik
TÜBAV Bilim Dergisi 11 (4), 34-46, 2018
202018
Ortaöğretim öğrencilerinin biyoloji bilimine ve dersine yönelik tutum ölçeği: geçerlik ve güvenirlik analizi
AD ATİK, Y KAYABAŞI, E YAĞCI, F ÜNLÜ ERKOÇ
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 (36), 1-18, 2015
202015
Dokuzuncu sınıf “Biyolojik Çeşitlilik ve Korunması” konusunun istasyon tekniği kullanılarak öğretilmesi ve öğrencilerin uygulamadan memnuniyeti
D Kara Ekemen, AD Atik, F Erkoç
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017
182017
Analysis of high school students’ opinions on the benefits and harms of nuclear energy in terms of environmental values
A Gökmen, AD Atik, G Ekici, O Çimen, S Altunsoy
Procedia-Social and Behavioral Sciences 2 (2), 2350-2356, 2010
172010
Effective teaching and learning of biochemistry and molecular life sciences with action-oriented and e-learning approaches versus instructor-dominated lecture methods
S Ekşioğlu, A Serpici-Dincel, AD Atik, F Erkoç
FEBS 282, 354, 2015
162015
Opinions of Biology Teachers about Nanoscience and Nanotechnology Education in Turkey.
Z İpek, AD Atik, S Tan, F Erkoç
International Journal of Progressive Education 16 (1), 205-222, 2020
132020
LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BİYOLOJİYE YÖNELİK TUTUM, ÖZ-YETERLİK VE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
AD ATİK, Ş TAN, Y DOĞAN, F ERKOÇ
Sosyal Bilimler Dergisi 8 (16), 170-187, 2018
122018
Üniversite Öğrencilerinin Çevre Dostu Davranışları
AD ATİK, Y Doğan
Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi Dergisi 1 (1), 1-21, 2019
112019
Biodiversity and examples of endemic plants in Türkiye
AD Atik, M Öztekin, F Erkoc
J. Gazi Fac. Educ 30 (1), 219-240, 2010
112010
Biyoçeşitliliğin önemi ve koruma stratejileri üzerine biyoloji öğretmenlerinin yeterliklerinin araştırılması
MS KURUMLU, AD ATİK, F ERKOÇ
Biyoloji Bilimleri Araştırma Dergisi 3 (2), 75-82, 2010
112010
Development and usability testing of an educational mobile learning app for climate change and health impacts
E Aydoğan, AD Atik, EŞ Dikmen, F Erkoç
Turkish Journal of Biochemistry 47 (3), 373-383, 2022
102022
HIGH SCHOOL STUDENTS’VIEWS ON GLOBAL CLIMATE CHANGE
AD Atika, Y Doğanb
ACADEMY JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES ULUSLARARASI HAKEMLİ E-DERGİ, 2019
102019
Pre-service science teachers’ perception of distance education: A metaphor analysis
AD Atik
International Journal of Scholars in Education 3 (2), 148-170, 2020
82020
The secondary school students biology science and course attitude scale: analysis of reliability and validity
A Atik, Y Kayabaşı, E Yağcı, FÜ Erkoç
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 (36), 1-18, 2015
82015
An assessment of the relationship between teacher candidates’ xx levels of teacher self-efficacy and levels of their attitudes and beliefs on classroom control
G EKİCİ, A Atik, A GÖKMEN, S Altunsoy, O ÇİMEN
82010
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20