Pre-service and in-service preschool teachers' views regarding creativity in early childhood education S Alkuş, R Olgan Early Child Development and Care 184 (12), 1902-1919, 2014 | 53 | 2014 |
Outdoor environment and outdoor activities in early childhood education S Yılmaz Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 (1), 2016 | 34 | 2016 |
Okul öncesi dönem çocuklarının doğaya yakınlık (biyofili) seviyelerinin araştırılması S Yılmaz, R Olgan Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13 (3), 1106-1129, 2017 | 31 | 2017 |
Erken çocukluk döneminde uygulanan çevre eğitim programının çocukların çevreye karşı tutumları üzerindeki etkisi S Yılmaz, EY Bolat, İ Gölcük Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17 (1), 557-578, 2020 | 21 | 2020 |
The impact of a short-term nature-based education program on young children’s biophilic tendencies S Yılmaz, O Çığ, E Yılmaz-Bolat Elementary Education Online 19 (3), 1729-1739, 2020 | 21 | 2020 |
Nature Connectedness and Landscape Preferences of Turkish Preservice Preschool Teachers. S Yilmaz, R Olgan, EÖ Yilmaztekin International Journal of Environmental and Science Education 11 (15), 8120-8142, 2016 | 16 | 2016 |
Investigation of 5-year-old preschool children’s biophilia and children’s and their mothers’ outdoor setting preferences S Yılmaz Middle East Technical University, 2017 | 14 | 2017 |
Pre-service and in-service preschool teachers’ views regarding creativity in early childhood education S Yılmaz Middle East Technical University, 2011 | 11 | 2011 |
The examination of the differences in the motor proficiency skills of children practising gymnastics vs. non-sportive children S Yılmaz, B Sicim-Sevim Early Child Development and Care 190 (9), 1455-1462, 2020 | 10 | 2020 |
Children's understanding of human–nature interaction after a folk storytelling session S Yılmaz, Z Temiz, G Karaarslan Semiz Applied Environmental Education & Communication 19 (1), 88-100, 2020 | 10 | 2020 |
Preschool children's preferences to take risks in outdoor play: Turkish Sample S Yılmaz International Journal of Education Technology and Scientific Researches 5 …, 2020 | 6 | 2020 |
AN EXPLORATION OF THE UNDERLYING REASONS OF PRESCHOOL CHILDREN’S BIOPHILIC TENDENCIES S Yılmaz-Uysal European Journal of Education Studies 7 (9), 2020 | 6 | 2020 |
Effective means of communication for children and youth to have a voice in environmental decisions in their city V Derr, S Yilmaz Conference on Communication and Environment, Boulder, CO, 2015 | 5 | 2015 |
Investigation of 5-year-old preschool childrens biophilia and childrens and their mothersoutdoor setting preferences S Yilmaz Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017 | 4 | 2017 |
Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden uyum sorunu olan ve olmayan çocukların anne tutumlarının incelenmesi S Yılmaz Ankara, Türkiye, 2016 | 4 | 2016 |
Forest School and its effect on the community: A brief review Z Dabaja, SY Uysal PRISM: Casting New Light on Learning, Theory and Practice 5 (1), 113-118, 2023 | 3 | 2023 |
Okul öncesi eğitim alan beş yaş çocuklarının meslek seçimleri ve cinsiyetlerine ilişkin düşüncelerinin incelenmesi Z Temiz, ŞÜ Çetin, S Yılmaz Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17 (1), 318-350, 2020 | 3 | 2020 |
Biyofili: Doğaya yakın olma eğilimi S Yılmaz Uysal Erken Çocukluk Eğitiminde Orman Pedagojisi El Kitabı, 1-22, 2020 | 3 | 2020 |
Attention! School Bus. Z Temiz, S Yilmaz Online Submission 4 (2), 276-288, 2018 | 3 | 2018 |
Oyunda risk alma toleransı ölçeği’nin (ORAT) Türkçe’ye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması S Yılmaz, O Çığ Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 55 …, 2021 | 2 | 2021 |