Takip et
simge yılmaz uysal
simge yılmaz uysal
Okul Öncesi Öğretmenliği Öğretim Üyesi, Mersin Üniversitesi
mersin.edu.tr üzerinde doğrulanmış e-posta adresine sahip
Başlık
Alıntı yapanlar
Alıntı yapanlar
Yıl
Pre-service and in-service preschool teachers' views regarding creativity in early childhood education
S Alkuş, R Olgan
Early Child Development and Care 184 (12), 1902-1919, 2014
532014
Outdoor environment and outdoor activities in early childhood education
S Yılmaz
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 (1), 2016
342016
Okul öncesi dönem çocuklarının doğaya yakınlık (biyofili) seviyelerinin araştırılması
S Yılmaz, R Olgan
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13 (3), 1106-1129, 2017
322017
Erken çocukluk döneminde uygulanan çevre eğitim programının çocukların çevreye karşı tutumları üzerindeki etkisi
S Yılmaz, EY Bolat, İ Gölcük
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17 (1), 557-578, 2020
222020
The impact of a short-term nature-based education program on young children’s biophilic tendencies
S Yılmaz, O Çığ, E Yılmaz-Bolat
Elementary Education Online 19 (3), 1729-1739, 2020
212020
Nature Connectedness and Landscape Preferences of Turkish Preservice Preschool Teachers.
S Yilmaz, R Olgan, EÖ Yilmaztekin
International Journal of Environmental and Science Education 11 (15), 8120-8142, 2016
162016
Investigation of 5-year-old preschool children’s biophilia and children’s and their mothers’ outdoor setting preferences
S Yılmaz
Middle East Technical University, 2017
142017
Pre-service and in-service preschool teachers’ views regarding creativity in early childhood education
S Yılmaz
Middle East Technical University, 2011
112011
The examination of the differences in the motor proficiency skills of children practising gymnastics vs. non-sportive children
S Yılmaz, B Sicim-Sevim
Early Child Development and Care 190 (9), 1455-1462, 2020
102020
Children's understanding of human–nature interaction after a folk storytelling session
S Yılmaz, Z Temiz, G Karaarslan Semiz
Applied Environmental Education & Communication 19 (1), 88-100, 2020
102020
Preschool children's preferences to take risks in outdoor play: Turkish Sample
S Yılmaz
International Journal of Education Technology and Scientific Researches 5 …, 2020
62020
AN EXPLORATION OF THE UNDERLYING REASONS OF PRESCHOOL CHILDREN’S BIOPHILIC TENDENCIES
S Yılmaz-Uysal
European Journal of Education Studies 7 (9), 2020
62020
Investigation of 5-year-old preschool childrens biophilia and childrens and their mothersoutdoor setting preferences
S Yilmaz
Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017
52017
Effective means of communication for children and youth to have a voice in environmental decisions in their city
V Derr, S Yilmaz
Conference on Communication and Environment, Boulder, CO, 2015
52015
Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden uyum sorunu olan ve olmayan çocukların anne tutumlarının incelenmesi
S Yılmaz
Ankara, Türkiye, 2016
42016
Forest School and its effect on the community: A brief review
Z Dabaja, SY Uysal
PRISM: Casting New Light on Learning, Theory and Practice 5 (1), 113-118, 2023
32023
Okul öncesi eğitim alan beş yaş çocuklarının meslek seçimleri ve cinsiyetlerine ilişkin düşüncelerinin incelenmesi
Z Temiz, ŞÜ Çetin, S Yılmaz
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17 (1), 318-350, 2020
32020
Biyofili: Doğaya yakın olma eğilimi
S Yılmaz Uysal
Erken Çocukluk Eğitiminde Orman Pedagojisi El Kitabı, 1-22, 2020
32020
Attention! School Bus.
Z Temiz, S Yilmaz
Online Submission 4 (2), 276-288, 2018
32018
Oyunda risk alma toleransı ölçeği’nin (ORAT) Türkçe’ye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
S Yılmaz, O Çığ
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 55 …, 2021
22021
Sistem, işlemi şu anda gerçekleştiremiyor. Daha sonra yeniden deneyin.
Makaleler 1–20