Takip et
Alper T. CALIK
Alper T. CALIK
Dr.
itu.edu.tr üzerinde doğrulanmış e-posta adresine sahip - Ana Sayfa
Başlık
Alıntı yapanlar
Alıntı yapanlar
Yıl
Methods to improve efficiency of four stroke, spark ignition engines at part load
OA Kutlar, H Arslan, AT Calik
Energy conversion and management 46 (20), 3202-3220, 2005
1942005
Comparison of flow field and combustion in single and double side ported rotary engine
OO Taskiran, AT Calik, OA Kutlar
Fuel 254, 115651, 2019
602019
Skip cycle system for spark ignition engines: An experimental investigation of a new type working strategy
OA Kutlar, H Arslan, AT Calik
Energy conversion and management 48 (2), 370-379, 2007
372007
Analysis of combustion regimes in compression ignited engines using parametric φ-T dynamic maps
VI Golovitchev, AT Calik, L Montorsi
SAE Technical Paper, 2007
262007
Numerical investigation of twin swirl application in diesel engine combustion
AT Calik, OO Taskiran, R Mehdiyev
Fuel 224, 101-110, 2018
122018
Dört zamanlı kıvılcım ateşlemeli motorlarda kısmi yükte yakıt tüketimini azaltmak için yeni bir yöntem (çevrim atlatmalı motor), 15
OA Kutlar, H Arslan, A Çalık, M Ergeneman, R Mehdiyev
Ulusal Isı Bilimi ve Tekniği Kongresi (ULIBTK’05), 7-9, 2005
92005
Prediction of oil dilution formation rate due to post injections in diesel engines by using Gaussian process
M Gönül, OA Kutlar, AT Calik, FO Parlak
Fuel 305, 121608, 2021
82021
Benzin motorlu taşıtlarda LPG kullanımının egzoz gazları emisyonuna etkisi
AT Çalık, H Arslan, C Soruşbay
LPG ve Uygulamaları Konferansı, İstanbul, 67-78, 1999
61999
Investigation of the Effect of Boost Pressure and Exhaust Gas Recirculation Rate on Nitrogen Oxide and Particulate Matter Emissions in Diesel Engines
AT Calik, C Sorusbay, M Ergeneman, S Cevirgen, G Valentino, L Allocca, ...
SAE Technical Paper, 2013
42013
Numerical investigations on feasibility of Quasi “MR-Process” for 2-valve diesel engines
AT Calik, OO Taskiran, R Mehdiyev
Fuel 221, 425-439, 2018
32018
The EGR Effects on Combustion Regimes in Compression Ignited Engines
VI Golovitchev, L Montorsi, AT Calik, M Milani
SAE Technical Paper, 2007
22007
Hydrogen use in vehicles
OA Kutlar, AT Çalik, H Arslan, T Özaktaş, F Karaosmanoğlu
World Renewable Energy Congress VI, 2508-2512, 2000
22000
KIVA3V-R2 SIMULATIONS OF QUASI “MR-PROCESS” FOR 2-VALVE DIESEL ENGINE
AT Calik, OO Taskiran, R Mehdiyev
OTEKON14 7th Automot. Technol. Congr., Bursa, 113, 2014
12014
Hesaplamalı akışkanlar dinamiği ile dizel motorlarında emisyon oluşumu ve azaltılmasının modellenmesi
AT ÇALIK, AM ERGENEMAN, VI GOLOVITCHEV
İTÜDERGİSİ/d 8 (2), 2011
12011
Benzin (otto) motorunda kısmi yükte yakıt tüketimini azaltmaya yönelik bir yöntem: fakir karışımlı kademeli dolgulu motor
OA KUTLAR, H ARSLAN, AT ÇALIK
Mühendis ve Makina 41 (483), 46-51, 2000
12000
Numerical and experimental study of passive pre-chamber turbulent jet ignition on Wankel engine
H Dillice, OA Kutlar, OO Taskiran, O Cihan, H Arslan, A Calik, A Cetiner
AIP Conference Proceedings 3129 (1), 2024
2024
Dört-Zamanlı Wankel Motorunun Performansı İle İki-Zamanlı Çalışma Prensibinin Kuramsal ve Deneysel Olarak Araştırılması
OA Kutlar, Ö Cihan, ÖO Taşkıran, AT Çalık, C Baykara, H Arslan, ...
TÜBİTAK, 2019
2019
Creating a Statistical Based Automotive Oriented Machine Translation Engine
A Çalık
İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi, 2019
2019
Numerical investigations on feasibility of Quasi
A Çalık, O Taskiran, R Mehdiyev
FUEL 221, 2018
2018
CFD Modeling of Emissions Formation and Reduction in Heavy Duty Diesel Engines
AT Çalık
2007
Sistem, işlemi şu anda gerçekleştiremiyor. Daha sonra yeniden deneyin.
Makaleler 1–20