Follow
TUNCAY ORAL
Title
Cited by
Cited by
Year
The role of perceived social support and value in prediction of school attachment among secondary school students Ortaokul öğrencilerinde okula bağlılığın yordanmasında …
ALİ KARABABA, T Oral, B Dilmaç
Hacettepe Egitim Dergisi 33 (2), 2018
44*2018
Üniversite öğrencilerinin affetme düzeylerinin öz-anlayış, kişilerarası hataya ilişkin ruminasyon ve kişilik özellikleri açısından incelenmesi
T Oral
PQDT-Global, 2016
312016
Kişilik gelişimi
T Oral
Erken çocukluk döneminde gelişim, 85-110, 2015
30*2015
The Investigation of University Students' Forgiveness Levels in Terms of Self-Compassion, Rumination and Personality Traits.
T Oral, C Arslan
Universal Journal of Educational Research 5 (9), 1447-1456, 2017
292017
Adaptation of the social distancing scale in the covid-19 era: its association with depression, anxiety, stress, and resilience in Turkey
T Oral, A Gunlu
International Journal of Mental Health and Addiction 20 (3), 1336-1353, 2022
252022
Kişilerarası Hataya İlişkin Ruminasyon Ölçeği'ni Türkçeye Uyarlama Çalışması
T Oral, C Arslan
Journal of Cognitive Behavioral Psychotherapy and Research, 2017
24*2017
Ergenlerin başarı amaç yönelimlerini yordayan değişkenlerden biri olarak: İnsani değerler
A Karababa, T Oral, B Dilmaç
Değerler Eğitimi Dergisi 12 (27), 165-186, 2014
242014
Adaptation of the perceived stress scale in children (8-11 years) into Turkish
T Oral, C Ersan
SELCUK UNIVERSITESI EDEBIYAT FAKULTESI DERGISI-SELCUK UNIVERSITY JOURNAL, 2017
23*2017
Examination of secondary school students' hope levels in terms of Anxiety, depression and perfectionism
C Arslan, T Oral, A Karababa
Egitim ve Bilim, 2018
19*2018
Psikolojik perspektiften değer kavramı
T Oral
Değerler ve değerler psikolojisi, 2014
112014
Ergenlerde kimlik statülerinin başarı amaç yönelimlerini yordamadaki rolü
T Oral
112012
Ergenlerde kimlik statülerinin başarı amaç yönelimlerini yordama gücü
T Oral, S Özgüngör
İlköğretim Online 14 (1), 1-12, 2015
102015
Ergenlerde Başarı Amaç Yönelimleri, Cinsiyet ve Öğrenim Görülen Sınıf Düzeyinin Yaşam Doyumunu Yordama Gücü
S Özgüngör, T Oral, A Karababa, A KARABABA
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 28 (1), 75-95, 2015
92015
The impact of the Covid-19 pandemic on education and psychological health
T Oral, A Gunlu
Educational sciences: Theory, current, Researches and new trends, 87-102, 2020
62020
Mediating role of school attachment in the relationship between perceived stress and school satisfaction
T Oral
European Journal of Educational Sciences 7 (3), 174-193, 2020
62020
Attachment to Parents as a Predictor of Multidimensional Life Satisfaction Among Adolescents
O Tuncay, A KARABABA
Sakarya University Journal of Education 10 (1), 53-66, 2020
42020
Ortaokul Öğrencilerinde İnsani Değerlerin Özyeterlik Algılarını ve Bilişsel Strateji Kullanımını Yordama Gücü
T Oral, B Dilmaç
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11 (3), 2015
42015
Mediating role of goal orientations in the relationship between parental attachment and school life satisfaction
A Karababa, T Oral, S Özgüngör
Turkish Education Association, 2019
3*2019
Examination of the relationship between reading and writing attitudes and computer game addiction of primary school students
A Günlü, T Oral
Research on Education and Psychology 2 (2), 185-195, 2018
32018
Reliability and validity of the problematic TikTok Use Scale among the general population
A Günlü, T Oral, S Yoo, S Chung
Frontiers in Psychiatry 14, 1068431, 2023
22023
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20