Follow
Hayriye Gül Kuruyer
Hayriye Gül Kuruyer
Verified email at odu.edu.tr - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Evaluation of Students’ Mathematical Problem Solving Skills in Relation to Their Reading Levels
G Özsoy, HG Kuruyer, A Çakıroğlu
Intarnational Electronic Journal of Elementary Education 8 (1), 581 - 600, 2015
892015
A Study on the Development of Reading Skills of the Students Having Difficulty in Reading: Enrichment Reading Program.
H Akyol, A Çakıroğlu, HG Kuruyer
International Electronic Journal of Elementary Education 6 (2), 199-212, 2014
802014
Sınıf öğretmeni adaylarının üstbilişsel farkındalık düzeylerinin bazı değişkenler bakımından incelenmesi. 9
G Özsoy, A Çakıroğlu, HG Kuruyer, S Özsoy
Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu 20 (22), 489-492, 2010
772010
Turkish pre-service teachers’ Environmental Attitudes: Effects of Gender and Grade Level
S Özsoy, HG Özsoy, Gökhan, Kuruyer
Asia Pacific Forum on Science Learning and Teaching 12 (2), 2011
48*2011
İyi ve zayıf okuyucuların üstbilişsel okuma becerilerinin incelenmesi: Bir durum çalışması
HG Kuruyer, G Özsoy
Kastamonu Eğitim Dergisi 24 (2), 771-788, 2016
462016
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLERİN EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE EĞİTİMSEL MÜDAHALE SÜRECİNDE GÖRÜŞ VE UYGULAMALARI
HG Kuruyer, A Çakıroğlu
International Periodical for the Languages, Literature and History of …, 2017
43*2017
Zenginleştirilmiş okuma programının okuma güçlüğü olan öğrencilerin bilişsel süreç ve nöral yapılarına etkisi
HG Kuruyer
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014
302014
First grade elementary school student's family involvement in the process of reading and writing skills acquisition
A Cakiroglu, HG Kuruyer
Procedia-Social and Behavioral Sciences 46, 5588-5592, 2012
272012
Bilmenin İllüzyonu: Matematiksel Problem Çözme ve Test Kalibrasyonu
G Özsoy, HG Kuruyer
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 32 (2), 229-238, 2012
192012
İkili kodlama kuramı destekli hikâye haritası öğretiminin hikâye analizine ve yazımına etkisi
HG Kuruyer
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2010
132010
Öğrenme ve Öğrenmeye Katılım Hakkında Sınıf Öğretmenleri Ne Düşünüyorlar?
G Özsoy, HG Kuruyer, S Özsoy, H Tabak
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 35 (1), 199-214, 2013
122013
The effect of enrichment reading program on cognitive process and neural structure of students having reading difficulty
HG Kuruyer
Unpublished doctoral dissertation). Gazi University, Ankara, 2014
82014
Sınıf öğretmeni adaylarının okuma ve matematik güçlüklerine ilişkin pedagojik farkındalıklarının ve öğretimsel bakış açılarının belirlenmesi
HG Kuruyer, A Çakıroğlu, G Özsoy
Kastamonu Eğitim Dergisi 27 (4), 1659-1678, 2019
72019
The Effect of an Enrichment Reading Program on the Cognitive Processes and Neural Structures of Children Having Reading Difficulties
HG Kuruyer, H Akyol, K Oğuz Karlı, CA Has
International Electronic Journal of Elementary Education 9 (4), 809-828, 2017
72017
Öğrenme ve öğretim kavramlarının değişimi ve sonuçları; davranış değiştirme mi, beceri öğretimi mi?
A Çakıroğlu, HG Kuruyer
Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık Limited Şirketi, 2016
52016
Primary school teachers’ opinions and practices in educational evaluation and intervention in process of specific learning difficulties
HG Kuruyer, A Çakıroğlu
Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and …, 2017
42017
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeyleri ve okuduğunu anlama kalibrasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi. 17
B Odabaşı, HG Kuruyer
Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu’nda sunulan bildiri, Ankara, Türkiye, 2018
22018
Determination of Primary School Teachers’ Pedagogical Awareness of Reading and Mathematical Difficulties and Instructional Perspectives
HG KURUYER, A ÇAKIROĞLU, G ÖZSOY
Kastamonu Education Journal 27 (4), 1659, 2019
1*2019
Okuduğunu Anlama Kalibrasyon Ölçeği-Çocuk ve Uygulayıcı Formunun Geliştirilmesi
B Odabaşı, HG Kuruyer
Ana Dili Eğitimi Dergisi 10 (2), 454-474, 2022
2022
International Journal of Educational Studies and Policy (IJESP)
NA Belen, HG Kuruyer
Policy 2 (2), 73-91, 2021
2021
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20