Takip et
Sevinç Gelmez-Burakgazi
Sevinç Gelmez-Burakgazi
Honarary Senior Research Associate, UCL; Assoc. Prof., Hacettepe University
ucl.ac.uk üzerinde doğrulanmış e-posta adresine sahip
Başlık
Alıntı yapanlar
Alıntı yapanlar
Yıl
Accessing science through media: Uses and gratifications among fourth and fifth graders for science learning
S Gelmez Burakgazi, A Yıldırım
Science Communication 36 (2), 168-193, 2014
312014
Equipped or not? Investigating pre-service teachers’ 21st century skills
S Gelmez Burakgazi, Y Karsantık, T Aktan, MA Ayaz, BC Büge, F Karataş, ...
Asia Pacific Journal of Education 39 (4), 451-468, 2019
272019
Curriculum adaptation and fidelity: A qualitative study on elementary teachers' classroom practices
S Gelmez-Burakgazi
Issues in Educational Research 30 (3), 920-942, 2020
252020
Türkiye’de STEM eğitimi konusunda yapılan çalışmalar üzerine bir araştırma: Meta-sentez çalışması
H YILDIRIM, S GELMEZ-BURAKGAZİ
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 291-314, 2020
232020
Programa bağlılık: Kara kutuyu aralamak
SG Burakgazi
Başkent University Journal of Education 6 (2), 236-249, 2019
232019
Exploring Pre-Service Teachers' Perceptions about Professional Ethics in Teaching: Do Gender, Major, and Academic Achievement Matter?.
SG Burakgazi, I Can, M Coskun
International Journal of Progressive Education 16 (4), 213-228, 2020
202020
An investigation of uses and gratifications for using web 2.0 technologies in teaching and learning processes.
İ Can, S Gelmez-Burakgazi, I Celik
International Online Journal of Education and Teaching 6 (1), 88-102, 2019
202019
Journey into doctoral candidacy: A grounded theory study of doctoral qualification exam process
SG Burakgazi, A Yıldırım
142017
Designing English-medium classroom management course for non-natives
T Gokmenoglu, S Gelmez-Burakgazi
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 4 (3), 17-33, 2013
132013
KRİTİK OLAYLAR, POLİTİK DOKÜMANLAR, RAPORLAR VE ARAŞTIRMALAR IŞIĞINDA TÜRKİYE’DE BİLİM İLETİŞİMİ
SG Burakgazi
Selçuk İletişim 10 (1), 232-261, 2017
102017
Development and Validation of a Professional Ethics Scale for Pre-Service Teachers= Ögretmen adaylarinin mesleki etik degerlerine yönelik bir ölçek gelistirme çalismasi.
S Gelmez-Burakgazi, İ Can
International Journal of Curriculum and Instructional Studies 8 (2), 275-298, 2018
92018
Research on STEM education studies in Turkey: A qualitative meta-synthesis study
H Yildirim, S GELMEZ BURAKGAZİ
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL …, 2020
72020
Connecting science communication to science education: A phenomenological inquiry into multimodal science information sources among 4th and 5th graders
S Gelmez Burakgazi
Middle East Technical University, 2012
72012
Volunteering: Evaluation of community service learning program
SG Burakgazi
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 9 (4), 342-372, 2018
62018
Öğretim Programına Bağlılık Araştırmalarına Yönelik Bir Meta-Sentez Çalışması
FMA ÇELİK, SG BURAKGAZİ
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 (1), 796-824, 2021
52021
KRİTİK OLAYLAR, POLİTİK DOKÜMANLAR, RAPORLAR VE ARAŞTIRMALAR IŞIĞINDA TÜRKİYE’DE BİLİM İLETİŞİMİ
S Gelmez Burakgazi
Selçuk İletişim, 2017
52017
Communicating Science to Impact Learning? A Phenomenological Inquiry into 4th and 5th Graders’ Perceptions of Science Information Sources
S Gelmez Burakgazi, A Yildirim, N Weeth Feinstein
Journal of Science Education and Technology 25, 244-262, 2016
52016
Exploring the predictors of doctoral students academic satisfaction
Y Çapa Aydın, S Gelmez Burakgazi, E Toplu
null, 2011
42011
Ortaöğretim İngilizce ders kitaplarının toplumsal cinsiyet rolleri açısından incelenmesi
YA Uzun, SG Burakgazi
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 19 (2), 1277-1298, 2021
32021
Ortaöğretim İngilizce Dersi Öğretim Programına Yönelik Durum Çalışması: Öğretmenin Programa Bağlılığı ve Öğrenci Beklentileri
E Civriz, S Gelmez-Burakgazi
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 559-597, 2021
32021
Sistem, işlemi şu anda gerçekleştiremiyor. Daha sonra yeniden deneyin.
Makaleler 1–20