Takip et
Dekant Kıran
Dekant Kıran
Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi
gop.edu.tr üzerinde doğrulanmış e-posta adresine sahip
Başlık
Alıntı yapanlar
Alıntı yapanlar
Yıl
Middle school students’ science self-efficacy and its sources: Examination of gender difference
D Kıran, S Sungur
Journal of Science Education and Technology 21 (5), 619-630, 2012
1922012
Predicting science engagement with motivation and teacher characteristics: A multilevel investigation
D Kıran, S Sungur, S Yerdelen
International Journal of Science and Mathematics Education 17 (1), 67-88, 2019
192019
A study on sources and consequences of elementary students' self-efficacy beliefs in science and technology course
D Kıran
Middle East Technical University (METU), 2010
182010
Sources and consequences of Turkish middle school students' science self-efficacy
D Kiran, S Sungur
Asia-Pacific Education Researcher 21 (1), 172-180, 2012
162012
Science teachers' motivation and job satisfaction in relation to perceived school context
D Kiran, S Sungur
Education and Science 43 (194), 61-80, 2018
112018
Fen bilimleri öğretmenlerinin motivasyon ve iş doyumlarının okul ortamı ile ilişkisi
D Kıran, S Sungur
Eğitim ve Bilim (Education and Science) 43 (194), 61-80, 2018
72018
Ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongrelerinde öz yeterlik çalışmaları: Bir içerik analizi
D Kıran
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15 (1), 417-443, 2018
72018
A Study on Sources and Consequences of Elementary Students’ Self-Effıcacy Belıefs in Scıence and Technology Course
D Kıran
Unpublished doctoral dissertation). Middle East Technical University, Ankara …, 2010
72010
İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine karşı özyeterlik inançlarının kaynakları ve sonuçları üzerine bir çalışma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi)
D Kıran
Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara, 2010
62010
A Quantitative Investigation of Final Year Preservice Science Teachers’ Sources of Self-Efficacy Beliefs
D Kıran
International Journal of Contemporary Educational Research 8 (4), 47-58, 2021
52021
Examining the efficacy change of preservice science teachers: does an inquiry-based laboratory instruction make a difference? A mixed method study
D Kıran
International Journal of Science Education 44 (9), 1527-1548, 2022
42022
Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Değerler Eğitimi Bakımından İncelenmesi
E YILMAZ, D KIRAN
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi 12 (1), 29-45, 2023
32023
An examination of gender difference in middle school students' science selfefficacy and sources
D Kiran, S Sungur
European Science Education Research Association Conference (ESERA) 2011, 2011
32011
Multilevel investigations of student motivation, engagement, and achievement in science in relation to teacher related variables
D Kıran
Middle East Technical University (METU), 2016
12016
Achievement and Self-Efficacy in Science–An Exploration of Student and Teacher Beliefs in Turkey
D Kiran, EL Usher
National Association for Research in Science Teaching (NARST) 2016, 2016
12016
Adapting of inviting/disinviting index into Turkish
S Sungur, D Kiran
Education and Science 39 (174), 119-128, 2014
12014
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Kalibrasyon Becerisinin Öğrenme Stratejileri ve Öz Yeterlikle İlişkisinin İncelenmesi
D Kıran
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 (2), 437-462, 2021
2021
STEM İlgi Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
D Kıran
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 457-479, 2021
2021
Investigating the link between Turkish science teachersʼ burnout and their motivation to leave teaching
D Kiran, S Sungur
European Conference on Educational Research (ECER) 2017, 2017
2017
Ortaokul Öğrencilerinin Matematik ve Fen Bilimleri Derslerindeki Başarı Hedef Yönelimlerinin Sınıf Seviyelerine Göre Karşılaştırılması
G Kaplan Can, M Şen, D Kıran
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK) 2016, 2016
2016
Sistem, işlemi şu anda gerçekleştiremiyor. Daha sonra yeniden deneyin.
Makaleler 1–20