The Relationship between Teacher Self-Efficacy and Teacher Job Satisfaction: A Meta-Analysis of the Teaching and Learning International Survey (TALIS) G Kasalak, M Dağyar EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE 20 (3), 16-33, 2020 | 260 | 2020 |
Effects of problem-based learning on attitude: A meta-analysis study M Demirel, M Dağyar Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education 12 (8 …, 2016 | 218 | 2016 |
The Relationship Between Self-Efficacy, Self Regulated Learning Strategies and Achievement: A Path Model Ö Sadi, M Uyar Journal of Baltic Science 12 (1), 21-33, 2013 | 160 | 2013 |
High school Students' epistemological beliefs, conceptions of learning, and self-efficacy for learning biology: a study of their structural models Ö Sadi, M Dağyar Modestum Ltd, 2015 | 65 | 2015 |
Probleme dayalı öğrenmenin akademik başarıya etkisi: Bir meta-analiz çalışması M Dağyar, M Demirel Eğitim ve Bilim 40 (181), 2015 | 63 | 2015 |
Effects of problem-based learning on academic achievement: A meta-analysis study M Dagyar, M Demirel EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE 40 (181), 2015 | 52 | 2015 |
Teacher burnout and demographic variables as predictors of teachers’ enthusiasm G Kasalak, M Dağyar Participatory Educational Research 9 (2), 280-296, 2021 | 42 | 2021 |
The relationship between cognitive self-regulated learning strategies and biology achievement: A path model Ö Sadi, M Uyar Procedia - Social and Behavioral Sciences, 847-852, 2013 | 29 | 2013 |
Eğitim örgütlerinde yaşanan örgütsel sinizmin öncülleri ve sonuçları üzerine bir meta-analiz çalışması M Dağyar, G Kasalak Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 33 (4), 967-986, 2018 | 28 | 2018 |
Fen bilimleri öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme yeterliklerinin incelenmesi (Karaman ili örneği) M Demirel, Ö Sadi, M Dağyar Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 6 (1), 19-40, 2016 | 26* | 2016 |
Effects of the use of learning strategies on academic success H Şahin, M Uyar Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13 (1), 2013 | 26* | 2013 |
A Structural Equation Modelling of Middle School Students’ Metacognitive Awareness, Self-efficacy Beliefs and Foreign Language Learning Anxiety N Yelgeç, M Dağyar International Journal of Contemporary Educational Research 7 (1), 127-148, 2020 | 22 | 2020 |
Lise Öğrencilerinin Biyoloji Dersi Başarilarinda, Cinsiyet, Sınıf Düzeyi Ve Aile Yapısının Rolü Ö Sadi, M Uyar, H Yalçın Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 3 (2), 138-151, 2014 | 19 | 2014 |
Eğitim fakültesi öğrencilerinin ders çalışmada öğrenme stratejileri kullanım sıklığının ve akademik başarılarının karşılaştırılmalı olarak incelenmesi M Uyar Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008 | 19 | 2008 |
Teachers and Curriculum G Kasalak, M Dağyar | 16* | 2020 |
EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ DÜZENLEME ÖĞRENME STRATEJİLERİNİN VE AKADEMİK BAŞARILARININ ÖZ YETERLİK İNANÇLARINI YORDAMA GÜCÜ M DAĞYAR, H Şahin Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20 (1), 396-414, 2020 | 15 | 2020 |
The Turkish Adaptation Of The Conceptions Of Learning Science QuestionnaireThe Study Of Validity And Reliability Ö Sadi, M Uyar Journal of Educational and Instructional Studies in the World 4 (2), 73-85, 2014 | 15 | 2014 |
Gifted and talented youth leadership, perfectionism, and lifelong learning: Leadership, perfectionism, and lifelong learning M Dağyar, G Kasalak, G Özbek International Journal of Curriculum and Instruction 14 (1), 566-596, 2022 | 13 | 2022 |
Tübitak projesi: Aranızda matematiği sevmeyen var mı E Özdoğan, M Uyar Eğitim ve öğretim araştırmaları dergisi 1 (3), 64-69, 2012 | 13 | 2012 |
Relationship between Pre-Service Teachers' University Image Perceptions and Student Loyalty: A Structural Equation Model. G Kasalak, M Özcan, M Dagyar Universal Journal of Educational Research 7 (2), 480-489, 2019 | 12 | 2019 |