The needs of inclusive preschool teachers about inclusive practices. S Akalin, S Demir, B Sucuoglu, H Bakkaloglu, F Iscen Eurasian Journal of Educational Research 54, 39-60, 2014 | 243 | 2014 |
Inclusive preschool teachers: Their attitudes and knowledge about inclusion B Sucuoğlu, H Bakkaloğlu, FI Karasu, Ş Demir, S Akalın International Journal of Early Childhood Special Education 5 (2), 107-128, 2013 | 140 | 2013 |
Preschool Teachers' Knowledge Levels about Inclusion. B Sucuoglu, H Bakkaloglu, F Iscen Karasu, S Demir, S Akalin Educational Sciences: Theory and Practice 14 (4), 1477-1483, 2014 | 103 | 2014 |
Kaynaştırılmış sınıflardaki işitme engelli ve işiten öğrencilerin sosyometrik statülerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi G Akçamete, H Ceber Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 2 (03), 1999 | 84 | 1999 |
Examining the student-teacher relationships of children both with and without special needs in preschool classrooms PN Demirkaya, H Bakkaloğlu Educational Sciences: Theory & Practice 15 (1), 159-175, 2015 | 83 | 2015 |
Predictors of Sociometric Status for Low Socioeconomic Status Elementary Mainstreamed Students with and without Special Needs. B Baydik, H Bakkaloglu Educational sciences: theory and practice 9 (2), 435-447, 2009 | 82 | 2009 |
Normal ve zihinsel engelli bebeklerde anne-bebek etkileşiminin karşılaştırmalı olarak incelenmesi HC Bakkaloğlu, B Sucuoğlu Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 2 (04), 2000 | 78 | 2000 |
Okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırmaya ilişkin bilgi düzeyleri B Sucuoğlu, H Bakkaloğlu, F İşcen, Ş Demir, S Akalın Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14 (4), 1-19, 2014 | 68 | 2014 |
Ebeveynlerin gözüyle özel gereksinimli çocukların erken müdahaleden okul öncesi programlara geçiş süreci H Bakkaloğlu Eğitim ve Bilim 38 (169), 2013 | 65 | 2013 |
Alt sosyoekonomik düzeydeki özel gereksinimli olan ve olmayan ilköğretim öğrencilerinin sosyometrik statülerini yordayan değişkenler B Baydık, H Bakkaloğlu Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 9 (2), 401-447, 2009 | 63 | 2009 |
Türkiye’de okul öncesi kaynaştırma konusunda yapılan araştırmalar bize neler söylüyor? H Bakkaloğlu, B Yılmaz, N Altun-könez, G Yalçın İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19 (1), 119-150, 2018 | 62 | 2018 |
Early childhood intervention and early childhood special education in Turkey within the scope of the developmental system approach IH Diken, P Bayhan, F Turan, RF Sipal, B Sucuoglu, H Ceber-Bakkaloglu, ... Infants & Young Children 25 (4), 346-353, 2012 | 60 | 2012 |
The effects of the preschool inclusion program on teacher outcomes in Turkey NB Sucuoğlu, H Bakkaloğlu, S Akalin, Ş Demir, F İşcen-Karasu Journal of Early Childhood Teacher Education 36 (4), 324-341, 2015 | 51 | 2015 |
A comparison of the loneliness levels of mainstreamed primary students according to their sociometric status H Bakkaloğlu Procedia-Social and Behavioral Sciences 2 (2), 330-336, 2010 | 46 | 2010 |
Erken eğitim programına katılan gelişimsel geriliği olan çocuklar ve anne-babalarınm etkileşim davranışlarmdaki değişimin incelenmesi S Küçüker, CH Bakkaloğlu, B Sucuoğlu Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 3 (01), 2001 | 44 | 2001 |
Etkinliğe dayalı müdahale programının 3-6 yaş gelişimsel geriliği olan çocukların geçiş becerilerine etkisi H Bakkaloğlu Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2004 | 41 | 2004 |
Kaynaştırma uygulamaları yürütülen okul öncesi sınıflarda sınıf içi geçişlerin kolaylaştırılması E Ergin, H Bakkaloğlu Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 16 (02 …, 2015 | 40 | 2015 |
The quality of parent–teacher relationships in inclusive preschools NB Sucuoğlu, H Bakkaloğlu Early Child Development and Care 188 (8), 1190-1201, 2018 | 35 | 2018 |
The Effectiveness of Activity-Based Intervention Program on the Transition Skills of Children with Developmental Disabilities Aged between 3 and 6 Years. H Bakkaloglu Educational Sciences: Theory and Practice 8 (2), 393-406, 2008 | 30 | 2008 |
Okul Öncesinde Özel Gereksinimli Olan ve Normal Gelişen Çocukların Sosyal Kabul Düzeylerinin İncelenmesi. H Bakkaloğlu, B Sucuoğlu, AB Özbek Ilkogretim Online 18 (2), 2019 | 25 | 2019 |