Follow
Oktay Cem Adiguzel
Title
Cited by
Cited by
Year
Mesleki ve Teknik Ortaöğretimde Yeni Arayışlar: Yeterliğe Dayalı Modüler Sistemin Değerlendirilmesi
OC Adıgüzel, Ş Berk
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 (1), 220-236, 2009
124*2009
Eğitim programlarının geliştirilmesinde ihtiyaç analizi el kitabı (Handbook of needs analysis in the development of educational curricula)
OC Adıgüzel
Ankara: Anı Yayıncılık, 2016
1142016
Türkiye’deki lisansüstü karşılaştırmalı eğitim tezlerinin çok boyutlu bir incelemesi
S Tatlı, OC Adıgüzel
Anadolu Üniversitesi, 2012
752012
Üniversitelerde ortak zorunlu yabancı dil I dersine yönelik bir akademik başarı testinin geliştirilmesi
OC ADIGÜZEL, F Özdoğru
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3 (2), 2013
452013
Investigating Education and Support Needs of Families Who Have Children with Intellectual Disabilities.
A Cavkaytar, E Ceyhan, OC Adiguzel, H Uysal, O Garan
Online Submission 3 (4), 79-99, 2012
422012
Teacher candidates’ self-efficacy beliefs and possible selves throughout the teaching practice period in Turkey
ST Dalioglu, OC Adiguzel
Asia Pacific Education Review 17, 651-661, 2016
342016
Türkiye’de değerler üzerine gerçekleştirilen lisansüstü tezlerin eğitim bilimleri ve öğretmen yetiştirme perspektifinden incelenmesi
CO Adıgüzel, O Ergünay
322012
Meslek yüksekokulu öğrencilerinin işyeri eğitimi öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesi
CO Adıgüzel
322009
The first year in teaching: Changes in beginning teachers’ visions and their challenges
O Ergunay, OC Adiguzel
Qualitative Research in Education 8 (3), 276-314, 2019
252019
The Effect of Strategy Instruction Based on the Cognitive Academic Language Learning Approach over Reading Comprehension and Strategy Use.
MO Gurses, OC Adiguzel
Journal of education and learning 2 (2), 55-68, 2013
242013
Les finalités éducatives scolaires: une étude critique des approches théoriques, philosophiques et idéologiques
Y LENOIR, O Adigüzel, A Lenoir, JC LIBÂNEO, F Tupin
Saint-Lambert: Éditions Cursus Universitaire, 2016
232016
İlkokul 2. sınıf İngilizce öğretim programına yönelik aydınlatıcı değerlendirme modeline dayalı program değerlendirme ölçeği çalışması
O ADIGÜZEL, F Özüdoğru
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4 (2), 124-136, 2014
222014
Ögretmen Adayları Olası Benlikler Ölçegini Türkçe'ye Uyarlama Çalışması
TD SERAY, AO CEM
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 14 (53), 173-185, 2015
19*2015
İlkokul 2. sınıf İngilizce öğretim programının değerlendirilmesi
F Özüdoğru, CO Adıgüzel
182015
Aydınlatıcı program değerlendirme modeli
F Özüdoğru, OC ADIGÜZEL
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16 (Özel Sayı), 25-34, 2016
162016
Teacher recruitment in Turkey: Analysis of teacher selection exams in comparison with Revised Bloom's taxonomy of educational objectives
OC Adiguzel
Educational Research and Reviews 8 (21), 2136, 2013
162013
İlkokul 2. sınıf İngilizce dersine yönelik dinleme ve konuşma başarı testinin geliştirilmesi
F Özüdoğru, OC Adıgüzel
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 5 (4), 375-396, 2015
152015
The analysis of primary and secondary education curricula in terms of null curriculum
Ş Tatar, OC Adigüzel
International Journal of Contemporary Educational Research 6 (1), 122-134, 2019
142019
The Analysis of the Views of English Teachers about 2nd Grade English Language Teaching Curriculum
F Özüdoğru, OC Adıgüzel
e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi 7 (2), 2016
142016
Students' Opinions Regarding Reading Strategies Instruction Based on Cognitive Academic Language Learning Approach.
OC Adıgüzel, MÖ Gürses
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 4 (3), 2013
142013
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20