Follow
seray olcay
Title
Cited by
Cited by
Year
The combined use of video modeling and social stories in teaching social skills for individuals with intellectual disability.
SO Gül
Educational Sciences: Theory and Practice 16 (1), 83-107, 2016
682016
Coaching teachers to use a simultaneous prompting procedure to teach core content to students with autism
E Tekin-Iftar, BC Collins, F Spooner, S Olcay-Gul
Teacher Education and Special Education 40 (3), 225-245, 2017
672017
Family generated and delivered social story intervention: Acquisition, maintenance, and generalization of social skills in youths with ASD
S Olçay-Gül, E Tekin-Iftar
Education and Training in Autism and Developmental Disabilities 51 (1), 67-78, 2016
662016
An Analysis of Studies Conducted Video Modeling in Teaching Social Skills.
SO Gul, S Vuran
Educational Sciences: Theory and Practice 10 (1), 249-274, 2010
612010
Normal sınıflara devam eden özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırma uygulamasına ilişkin görüşleri ve karşılaştıkları sorunlar
SO Gül, S Vuran
Eğitim ve Bilim 40 (180), 2015
482015
Ailelerce sunulan sosyal öykülerin otistik spektum bozukluğu olan ergenlerin sosyal becerilerine etkileri
S Olçay Gül
Anadolu Üniversitesi, 2012
482012
Children with special needs' opinions and problems about inclusive practices
S Olçay Gül, S Vuran
Turkish Education Association, 2015
472015
Otizm spektrum bozukluğu tanısı olan bireyler için sosyal öykülerin kullanımı
S Olçay-Gül, E Tekin-İftar
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 13 (02), 1-24, 2012
472012
Erken çocuklukta özel eğitime ilişkin Türkiye de gerçekleştirilmiş lisansüstü tez çalışmalarının gözden geçirilmesi
S OLÇAY GÜL, İ DİKEN
International Journal of Early Childhood Special Education 1, 2009
452009
Descriptive analysis and meta analysis of studies investigating the effectiveness of simultaneous prompting procedure
E Tekin-Iftar, S Olcay-Gul, BC Collins
Exceptional Children 85 (3), 309-328, 2019
412019
Sosyal becerilerin öğretiminde video model yöntemiyle yürütülen araştırmaların analizi
S Olçay Gül, S Vuran
412010
Farklılaştırılmış öğretim ve uyarlamalar
SO Gül
Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 3 (5), 111-123, 2014
372014
On-the-job Training of Special Education Staff: Teaching the Simultaneous Prompting Strategies.
S Vuran, S Olcay Gul
Educational Sciences: Theory and Practice 12 (3), 2101-2110, 2012
292012
Increasing instructional efficiency when using simultaneous prompting procedure in teaching academic skills to students with autism spectrum disorders
ET İftar, SO Gül
International Electronic Journal of Elementary Education 9 (2), 451-472, 2016
182016
Yetersizliği Olan ve Normal Gelişim Gösteren Çocuğa Sahip Ailelerin Travma Sonrası Stres Belirti ve Sosyal Destek Düzeylerinin İncelenmesi/The Examination of Post-Traumatic …
S OLÇAY-GÜL, B OLGUNSOYLU, Ü Yeşim
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 12 (32), 221-245, 2015
172015
Systematic review of safety skill interventions for individuals with autism spectrum disorder
E Tekin-Iftar, S Olcay, N Sirin, H Bilmez, HD Degirmenci, BC Collins
The Journal of Special Education 54 (4), 239-250, 2021
152021
A review of master and doctoral dissertations in the field of early childhood special education in Turkey
SO GUL, IH Diken
International Journal of Early Childhood Special Education 1 (1), 46-78, 2009
112009
Investigation of the relationship between the burnout level of parents of children with autism spectrum disorder (asd) and asd symptom level and family needs by regression analysis
A ARDIÇ, S Olcay
Egitim Ve Bilim-Education And Science 46 (206), 2021
102021
Ünite 1: zihinsel yetersizliğin doğası ve zihinsel yetersizliği olan çocuklar
A Cavkaytar, A Ardıç, M Sönmez, O Özdemir, S Olcay
Çevrimiçi Aile Bilgi ve Destek Eğitim Programı (E-ABDEP), 2013
102013
Özel eğitim alanında görev yapan eğitimcilerin işbaşında eğitimi: Ayrık denemelerle öğretim formatında eşzamanlı ipucu stratejilerinin kullanımının öğretimi
S Vuran, SO Gül
102012
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20