Follow
seray olcay
Title
Cited by
Cited by
Year
Coaching teachers to use a simultaneous prompting procedure to teach core content to students with autism
E Tekin-Iftar, BC Collins, F Spooner, S Olcay-Gul
Teacher Education and Special Education 40 (3), 225-245, 2017
672017
The combined use of video modeling and social stories in teaching social skills for individuals with intellectual disability.
SO Gül
Educational Sciences: Theory and Practice 16 (1), 83-107, 2016
672016
Family generated and delivered social story intervention: Acquisition, maintenance, and generalization of social skills in youths with ASD
S Olçay-Gül, E Tekin-Iftar
Education and Training in Autism and Developmental Disabilities 51 (1), 67-78, 2016
632016
An Analysis of Studies Conducted Video Modeling in Teaching Social Skills.
SO Gul, S Vuran
Educational Sciences: Theory and Practice 10 (1), 249-274, 2010
612010
Normal sınıflara devam eden özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırma uygulamasına ilişkin görüşleri ve karşılaştıkları sorunlar
SO Gül, S Vuran
Eğitim ve Bilim 40 (180), 2015
482015
Otizm spektrum bozukluğu tanısı olan bireyler için sosyal öykülerin kullanımı
S Olçay-Gül, E Tekin-İftar
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 13 (02), 1-24, 2012
482012
Children with special needs' opinions and problems about inclusive practices
S Olçay Gül, S Vuran
Turkish Education Association, 2015
472015
Ailelerce sunulan sosyal öykülerin otistik spektum bozukluğu olan ergenlerin sosyal becerilerine etkileri
S Olçay Gül
Anadolu Üniversitesi, 2012
462012
Erken çocuklukta özel eğitime ilişkin Türkiye de gerçekleştirilmiş lisansüstü tez çalışmalarının gözden geçirilmesi
S OLÇAY GÜL, İ DİKEN
International Journal of Early Childhood Special Education 1, 2009
452009
Descriptive analysis and meta analysis of studies investigating the effectiveness of simultaneous prompting procedure
E Tekin-Iftar, S Olcay-Gul, BC Collins
Exceptional Children 85 (3), 309-328, 2019
412019
Sosyal becerilerin öğretiminde video model yöntemiyle yürütülen araştırmaların analizi
S Olçay Gül, S Vuran
412010
Farklılaştırılmış öğretim ve uyarlamalar
SO Gül
Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 3 (5), 111-123, 2014
372014
On-the-job Training of Special Education Staff: Teaching the Simultaneous Prompting Strategies.
S Vuran, S Olcay Gul
Educational Sciences: Theory and Practice 12 (3), 2101-2110, 2012
292012
Increasing instructional efficiency when using simultaneous prompting procedure in teaching academic skills to students with autism spectrum disorders
ET İftar, SO Gül
International Electronic Journal of Elementary Education 9 (2), 451-472, 2016
182016
Yetersizliği Olan ve Normal Gelişim Gösteren Çocuğa Sahip Ailelerin Travma Sonrası Stres Belirti ve Sosyal Destek Düzeylerinin İncelenmesi/The Examination of Post-Traumatic …
S OLÇAY-GÜL, B OLGUNSOYLU, Ü Yeşim
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 12 (32), 221-245, 2015
172015
Systematic review of safety skill interventions for individuals with autism spectrum disorder
E Tekin-Iftar, S Olcay, N Sirin, H Bilmez, HD Degirmenci, BC Collins
The Journal of Special Education 54 (4), 239-250, 2021
142021
A review of master and doctoral dissertations in the field of early childhood special education in Turkey
SO GUL, IH Diken
International Journal of Early Childhood Special Education 1 (1), 46-78, 2009
112009
Investigation of the relationship between the burnout level of parents of children with autism spectrum disorder (asd) and asd symptom level and family needs by regression analysis
A ARDIÇ, S Olcay
Egitim Ve Bilim-Education And Science 46 (206), 2021
102021
Ünite 1: zihinsel yetersizliğin doğası ve zihinsel yetersizliği olan çocuklar
A Cavkaytar, A Ardıç, M Sönmez, O Özdemir, S Olcay
Çevrimiçi Aile Bilgi ve Destek Eğitim Programı (E-ABDEP), 2013
102013
Özel eğitim alanında görev yapan eğitimcilerin işbaşında eğitimi: Ayrık denemelerle öğretim formatında eşzamanlı ipucu stratejilerinin kullanımının öğretimi
S Vuran, SO Gül
102012
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20