Coaching teachers to use a simultaneous prompting procedure to teach core content to students with autism E Tekin-Iftar, BC Collins, F Spooner, S Olcay-Gul Teacher Education and Special Education 40 (3), 225-245, 2017 | 67 | 2017 |
The combined use of video modeling and social stories in teaching social skills for individuals with intellectual disability. SO Gül Educational Sciences: Theory and Practice 16 (1), 83-107, 2016 | 67 | 2016 |
Family generated and delivered social story intervention: Acquisition, maintenance, and generalization of social skills in youths with ASD S Olçay-Gül, E Tekin-Iftar Education and Training in Autism and Developmental Disabilities 51 (1), 67-78, 2016 | 63 | 2016 |
An Analysis of Studies Conducted Video Modeling in Teaching Social Skills. SO Gul, S Vuran Educational Sciences: Theory and Practice 10 (1), 249-274, 2010 | 61 | 2010 |
Normal sınıflara devam eden özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırma uygulamasına ilişkin görüşleri ve karşılaştıkları sorunlar SO Gül, S Vuran Eğitim ve Bilim 40 (180), 2015 | 48 | 2015 |
Otizm spektrum bozukluğu tanısı olan bireyler için sosyal öykülerin kullanımı S Olçay-Gül, E Tekin-İftar Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 13 (02), 1-24, 2012 | 48 | 2012 |
Children with special needs' opinions and problems about inclusive practices S Olçay Gül, S Vuran Turkish Education Association, 2015 | 47 | 2015 |
Ailelerce sunulan sosyal öykülerin otistik spektum bozukluğu olan ergenlerin sosyal becerilerine etkileri S Olçay Gül Anadolu Üniversitesi, 2012 | 46 | 2012 |
Erken çocuklukta özel eğitime ilişkin Türkiye de gerçekleştirilmiş lisansüstü tez çalışmalarının gözden geçirilmesi S OLÇAY GÜL, İ DİKEN International Journal of Early Childhood Special Education 1, 2009 | 45 | 2009 |
Descriptive analysis and meta analysis of studies investigating the effectiveness of simultaneous prompting procedure E Tekin-Iftar, S Olcay-Gul, BC Collins Exceptional Children 85 (3), 309-328, 2019 | 41 | 2019 |
Sosyal becerilerin öğretiminde video model yöntemiyle yürütülen araştırmaların analizi S Olçay Gül, S Vuran | 41 | 2010 |
Farklılaştırılmış öğretim ve uyarlamalar SO Gül Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 3 (5), 111-123, 2014 | 37 | 2014 |
On-the-job Training of Special Education Staff: Teaching the Simultaneous Prompting Strategies. S Vuran, S Olcay Gul Educational Sciences: Theory and Practice 12 (3), 2101-2110, 2012 | 29 | 2012 |
Increasing instructional efficiency when using simultaneous prompting procedure in teaching academic skills to students with autism spectrum disorders ET İftar, SO Gül International Electronic Journal of Elementary Education 9 (2), 451-472, 2016 | 18 | 2016 |
Yetersizliği Olan ve Normal Gelişim Gösteren Çocuğa Sahip Ailelerin Travma Sonrası Stres Belirti ve Sosyal Destek Düzeylerinin İncelenmesi/The Examination of Post-Traumatic … S OLÇAY-GÜL, B OLGUNSOYLU, Ü Yeşim Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 12 (32), 221-245, 2015 | 17 | 2015 |
Systematic review of safety skill interventions for individuals with autism spectrum disorder E Tekin-Iftar, S Olcay, N Sirin, H Bilmez, HD Degirmenci, BC Collins The Journal of Special Education 54 (4), 239-250, 2021 | 14 | 2021 |
A review of master and doctoral dissertations in the field of early childhood special education in Turkey SO GUL, IH Diken International Journal of Early Childhood Special Education 1 (1), 46-78, 2009 | 11 | 2009 |
Investigation of the relationship between the burnout level of parents of children with autism spectrum disorder (asd) and asd symptom level and family needs by regression analysis A ARDIÇ, S Olcay Egitim Ve Bilim-Education And Science 46 (206), 2021 | 10 | 2021 |
Ünite 1: zihinsel yetersizliğin doğası ve zihinsel yetersizliği olan çocuklar A Cavkaytar, A Ardıç, M Sönmez, O Özdemir, S Olcay Çevrimiçi Aile Bilgi ve Destek Eğitim Programı (E-ABDEP), 2013 | 10 | 2013 |
Özel eğitim alanında görev yapan eğitimcilerin işbaşında eğitimi: Ayrık denemelerle öğretim formatında eşzamanlı ipucu stratejilerinin kullanımının öğretimi S Vuran, SO Gül | 10 | 2012 |