ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ KİŞİLİK TİPLERİ A Atli, M Kaya Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7 (14), 331-342, 2017 | 32 | 2017 |
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM PROGRAMLARINDA ‘UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMASINA’YÖNELİK ‘EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ’AKADEMİSYENLERİNİN GÖRÜŞLERİ M Kaya, C Çitil Akyol, R Özbek, E Pepeler Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 16 (64), 1616-1627, 2017 | 29* | 2017 |
Liselerde Çalışan Psikolojik Danışmanların Okullarda Yaşanan Kriz Durumlarına İlişkin Algıları M Kaya, T Yıldırım İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of the Human and …, 2017 | 21* | 2017 |
What role does the prefrontal cortex play in the processing of negative and positive stimuli in adolescent depression? S Kaya, C McCabe Brain Sciences 9 (5), 104, 2019 | 15 | 2019 |
Lise öğrencilerinin yaşadıkları gelişimsel ve travmatik sorunlar: Velilerin, öğretmenlerin ve öğrencilerin gözünden M Kaya İnönü Üniversitesi, 2015 | 14 | 2015 |
Can understanding reward help illuminate anhedonia? S Kaya, C McCabe Current Behavioral Neuroscience Reports 6, 236-242, 2019 | 13 | 2019 |
Psycho education program for prevention of test anxiety on 8th grade students to reduce anxiety and indecisiveness M Kaya European Journal of Interdisciplinary Studies 1 (1), 37-43, 2015 | 7 | 2015 |
The psychological impact of COVID-19 on university students: Their expectations of mental health professionals MS Kaya, Y KOŞAN International Journal of Psychology and Educational Studies 8 (Özel Sayı), 1-20, 2021 | 5 | 2021 |
Anhedonia in relation to reward and effort learning in young people with depression symptoms AL Frey, MS Kaya, I Adeniyi, C McCabe Brain Sciences 13 (2), 341, 2023 | 3 | 2023 |
Barriers and facilitators to university access in disadvantaged UK adolescents by ethnicity: a qualitative study C McCabe, K Keast, MS Kaya Journal of Further and Higher Education 46 (10), 1434-1446, 2022 | 3 | 2022 |
Gelişimsel krize müdahalede kısa-yoğun-acil psikoterapinin kullanımı: Bir olgu sunumu MS Kaya, T Yildirim AYNA Klinik Psikoloji Dergisi 8 (2), 312-341, 2021 | 2 | 2021 |
Panik bozukluk tanısı almış bireyler ile sağlıklı bireylerin bazı psikodinamik yapılarının objektif ve projektif testler ile karşılaştırılması MS Kaya İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020 | 2 | 2020 |
Psychometric Properties and Factor Structure of the Turkish Version of the Short Form of Behavioral Activation for Depression Scale (BADS-SF) in Non-Clinical Adults APDY Koşan, MS Kaya Educational Research 14 (3), 198-211, 2023 | 1 | 2023 |
The Use of Dynamic Cognitive Behavioural Therapy (DCBT) in Social Anxiety Disorder (SAD): A Theoretical Integration Initiative MS Kaya Medicina 58 (12), 1759, 2022 | 1 | 2022 |
Effects of COVID-19 on adolescent mental health and internet use by ethnicity and gender: a mixed-method study MS Kaya, C McCabe International Journal of Environmental Research and Public Health 19 (15), 8927, 2022 | 1 | 2022 |
Dinamik Yönelimli Yaklaşımlarda Anamnez Oturumundan Psikoterapi Oturumuna Geçiş Süreci: Aday Psikoterapistler İçin Bir Kılavuz MS KAYA, T YİLDİRİM AYNA Klinik Psikoloji Dergisi 9 (2), 279-299, 2022 | 1 | 2022 |
Gelişimsel Sorun Alanları Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması K Mehmet, T YILDIRIM, A Abdullah Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48-73, 2018 | 1 | 2018 |
Adolescent mental health: examining reward and effort learning in adolescent depression and the effect of COVID-19 on adolescent depression MS Kaya University of Reading, 2023 | | 2023 |
Using Literary Works to Teach Psychopathology: A Qualitative Document Analysis Regarding Alcohol Use Disorder. MS Kaya International Journal of Psychology and Educational Studies 9 (4), 1328-1341, 2022 | | 2022 |
Anhedonia sub-components and reward and effort learning for primary and secondary rewards in young people with depression symptoms AL Frey, S Kaya, I Adeniyi, C McCabe PsyArXiv, 2021 | | 2021 |