Follow
M.Siyabend KAYA
M.Siyabend KAYA
Verified email at agu.edu.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ KİŞİLİK TİPLERİ
A Atli, M Kaya
Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7 (14), 331-342, 2017
322017
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM PROGRAMLARINDA ‘UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMASINA’YÖNELİK ‘EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ’AKADEMİSYENLERİNİN GÖRÜŞLERİ
M Kaya, C Çitil Akyol, R Özbek, E Pepeler
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 16 (64), 1616-1627, 2017
29*2017
Liselerde Çalışan Psikolojik Danışmanların Okullarda Yaşanan Kriz Durumlarına İlişkin Algıları
M Kaya, T Yıldırım
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of the Human and …, 2017
21*2017
What role does the prefrontal cortex play in the processing of negative and positive stimuli in adolescent depression?
S Kaya, C McCabe
Brain Sciences 9 (5), 104, 2019
152019
Lise öğrencilerinin yaşadıkları gelişimsel ve travmatik sorunlar: Velilerin, öğretmenlerin ve öğrencilerin gözünden
M Kaya
İnönü Üniversitesi, 2015
142015
Can understanding reward help illuminate anhedonia?
S Kaya, C McCabe
Current Behavioral Neuroscience Reports 6, 236-242, 2019
132019
Psycho education program for prevention of test anxiety on 8th grade students to reduce anxiety and indecisiveness
M Kaya
European Journal of Interdisciplinary Studies 1 (1), 37-43, 2015
72015
The psychological impact of COVID-19 on university students: Their expectations of mental health professionals
MS Kaya, Y KOŞAN
International Journal of Psychology and Educational Studies 8 (Özel Sayı), 1-20, 2021
52021
Anhedonia in relation to reward and effort learning in young people with depression symptoms
AL Frey, MS Kaya, I Adeniyi, C McCabe
Brain Sciences 13 (2), 341, 2023
32023
Barriers and facilitators to university access in disadvantaged UK adolescents by ethnicity: a qualitative study
C McCabe, K Keast, MS Kaya
Journal of Further and Higher Education 46 (10), 1434-1446, 2022
32022
Gelişimsel krize müdahalede kısa-yoğun-acil psikoterapinin kullanımı: Bir olgu sunumu
MS Kaya, T Yildirim
AYNA Klinik Psikoloji Dergisi 8 (2), 312-341, 2021
22021
Panik bozukluk tanısı almış bireyler ile sağlıklı bireylerin bazı psikodinamik yapılarının objektif ve projektif testler ile karşılaştırılması
MS Kaya
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020
22020
Psychometric Properties and Factor Structure of the Turkish Version of the Short Form of Behavioral Activation for Depression Scale (BADS-SF) in Non-Clinical Adults
APDY Koşan, MS Kaya
Educational Research 14 (3), 198-211, 2023
12023
The Use of Dynamic Cognitive Behavioural Therapy (DCBT) in Social Anxiety Disorder (SAD): A Theoretical Integration Initiative
MS Kaya
Medicina 58 (12), 1759, 2022
12022
Effects of COVID-19 on adolescent mental health and internet use by ethnicity and gender: a mixed-method study
MS Kaya, C McCabe
International Journal of Environmental Research and Public Health 19 (15), 8927, 2022
12022
Dinamik Yönelimli Yaklaşımlarda Anamnez Oturumundan Psikoterapi Oturumuna Geçiş Süreci: Aday Psikoterapistler İçin Bir Kılavuz
MS KAYA, T YİLDİRİM
AYNA Klinik Psikoloji Dergisi 9 (2), 279-299, 2022
12022
Gelişimsel Sorun Alanları Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
K Mehmet, T YILDIRIM, A Abdullah
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48-73, 2018
12018
Adolescent mental health: examining reward and effort learning in adolescent depression and the effect of COVID-19 on adolescent depression
MS Kaya
University of Reading, 2023
2023
Using Literary Works to Teach Psychopathology: A Qualitative Document Analysis Regarding Alcohol Use Disorder.
MS Kaya
International Journal of Psychology and Educational Studies 9 (4), 1328-1341, 2022
2022
Anhedonia sub-components and reward and effort learning for primary and secondary rewards in young people with depression symptoms
AL Frey, S Kaya, I Adeniyi, C McCabe
PsyArXiv, 2021
2021
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20