Follow
Murat Peker
Murat Peker
Department of Mathematics Education, Afyon Kocatepe University
Verified email at aku.edu.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
Lise 2. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarıları arasındaki ilişki
M Peker, Ş Mirasyedioğlu
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14 (2), 157-166, 2003
385*2003
Pre-service teachers’ teaching anxiety about mathematics and their learning styles
M Peker
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education 5 (4), 335-345, 2009
2892009
Pre-service elementary school teachers’ learning styles and attitudes towards mathematics
M Peker, Ş Mirasyedioğlu
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education 4 (1), 21-26, 2008
1702008
The relationship between mathematics teaching anxiety and mathematics anxiety
M Peker, E Ertekin
The New Educational Review 23 (1), 213-226, 2011
1422011
The use of expanded microteaching for reducing pre-service teachers' teaching anxiety about mathematics
M Peker
Scientific Research and Essays 4 (9), 872-880, 2009
1382009
Kolb öğrenme stili modeli
M Peker
Milli Eğitim Dergisi 157 (1), 2003
1352003
Genişletilmiş mikro öğretim yaşantıları hakkında matematik öğretmeni adaylarının görüşleri
M Peker
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 7 (2), 353-376, 2009
119*2009
Öğrenme stilleri ve 4MAT yönteminin öğrencilerin matematik tutum ve başarılarına etkisi
M Peker
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2003
1192003
Matematik öğretmeye yönelik kaygı ölçeğinin geliştirilmesi
M Peker
Journal of Educational Sciences & Practices / Eğitim Bilimleri ve Uygulama …, 2006
922006
Öğrencilerin Cebire Yönelik Hata ve Yanlış Anlamaları: Matematik Öğretmen Adayları’nın Bunları Tahmin Becerileri ve Çözüm Önerileri
Y Dede, M Peker
İlköğretim Online 6 (1), 35-49, 2007
90*2007
Anadolu ve Fen liselerindeki öğrencilerin öğrenme stilleri
M Peker, B Aydın
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13 (2), 167-172, 2003
88*2003
İlköğretin Matematik Öğretmenliğini Kazanan Öğrencilerin Öğrenme Stilleri ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişki.
M Peker
Eurasian Journal of Educational Research / Eğitim Araştırmaları Dergisi, 200-210, 2005
64*2005
The impacts of mathematical representations developed through WebQuest and spreadsheet activities on the motivation of pre-service elementary school teachers
E Halat, M Peker
TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology 10 (2), 259-267, 2011
61*2011
Mathematics teaching anxiety and self-efficacy beliefs toward mathematics teaching: A path analysis.
M Peker
Educational Research and Reviews 11 (3), 97-104, 2016
602016
The effects of an instruction using problem solving strategies in Mathematics on the teaching anxiety level of the pre-service primary school teachers
M Peker
The New Educational Review 19 (3-4), 95-114, 2009
582009
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin matematik kaygılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
M Peker, B Şentürk
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 34 (34), 21-32, 2012
572012
The Effect of Pre-Service Mathematics Teachers' Beliefs about Mathematics Teaching-Learning on Their Mathematics Teaching Anxiety.
M Peker, M Ulu
International Journal of Instruction 11 (3), 249-264, 2018
552018
Matematik öğretmenlerinin dikkate alabilecekleri öğrenme stilleri: McCarthy modeli
M Peker, Ş Mirasyedioğlu, B Aydın
Milli Eğitim Dergisi 163, 72-81, 2004
482004
Investigation of the teacher self-efficacy beliefs of math teachers
M Peker, R Erol, M Gultekin
MOJES: Malaysian Online Journal of Educational Sciences 6 (4), 1-11, 2018
472018
İlköğretim 5. Sınıf Öğrencileri Geometrik Şekillerin Çevre Uzunluğunu Hesaplamaya İlişkin Ne Biliyor?
H Dağlı, M Peker
Journal of Theoretical Educational Science/Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 5 (3 …, 2012
43*2012
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20