Follow
Çağla Öneren Şendil
Çağla Öneren Şendil
Verified email at tedu.edu.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi
SAK Ramazan, İTŞ SAK, ÇÖ ŞENDİL, NAS Eşref
Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi 4 (1), 227-256, 2021
2642021
Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4 (1), 227-250
R Sak, İT Şahin Sak, Ç Öneren Şendil, E Nas
382021
Investigating the national dissertation and thesis database in the field of early childhood education in Turkey
D Altun, ÇÖ Şendil, İT Sahin
Procedia-Social and Behavioral Sciences 12, 483-492, 2011
372011
5-6 yaş çocuklarında sosyal yetkinlik ve davranış sorunlarının akran kabulü, mizaç ve cinsiyet açısından incelenmesi
Ç Öneren Şendil
Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara, 2010
242010
Peer preference: A way of evaluating social competence and behavioural well-being in early childhood
Ç Öneren Şendil, FT Erden
Early Child Development and Care 184 (2), 230-246, 2014
232014
Preschool teachers’ strategies to enhance social interaction skills of children during playtime
CO Sendil, FT Erden
Procedia-Social and Behavioral Sciences 47, 918-923, 2012
222012
An investigation of social competence and behavioral problems of 5-6 year-old children through peer preference, temperament and gender
Ç Öneren Şendil
Middle East Technical University, 2010
172010
Document analysis as a research method
R Sak, IT Şahin Sak, Ç Öneren Şendil, E Nas
Kocaeli University Journal of Education 4 (1), 227-250, 2021
152021
Eğitim paydaşlarının okul öncesi eğitimin zorunlu olmasına ilişkin görüşleri
R Sak, İT Şahin-Sak, Ç Öneren-Şendil, N Taşkın
Yaşadıkça Eğitim 34 (1), 58-78, 2020
152020
Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4 (1), 227-256
R Sak, İTŞ Sak, ÇÖ Şendal, E Nas
122021
Compassion as a source of satisfaction and fear in professionals who work with people
R Sak, E Nas, İT Şahin-Sak, Ç Öneren-Şendil, R Tekin-Sitrava, N Taşkın, ...
Psychological Reports 126 (2), 946-966, 2023
82023
Understanding the gaps between Turkish teachers’ beliefs and practices for dealing with preschoolers’ peer relationship problems
Ç Öneren Şendil, FT Erden
Early Education and Development 30 (5), 608-638, 2019
42019
A qualitative study about transmission of religious issues
CO Sendil, NO Kucukertan
Procedia-Social and Behavioral Sciences 47, 913-917, 2012
42012
Ethics in research including young children: Views and experiences of researchers
ÇÖ Şendil, S Sönmez
Elementary Education Online 19 (1), 87-99, 2020
22020
Learning Centers in Turkish Preschools: A Phenomenological Study
R Sak, İT Şahin-Sak, Ç Öneren-Şendil, J McHale
International Journal of Early Childhood, 1-30, 2023
12023
Examination of preschool teachers' compassion and fear of compassion
ÇÖ Şendil
Southeast Asia Early Childhood Journal 12 (2), 1-19, 2023
2023
A Critical Point About Early Childhood Assessments: Validity and Reliability Issues in Teachers’ Formative Assessment
E Buldu, ÇÖ Şendil
Yaşadıkça Eğitim 37 (1), 253-268, 2023
2023
The effects of Motivational Enhancement Training on the motivation and vocational-outcome expectations of male preservice preschool teachers
R Sak, İT Şahin-Sak, Ç Öneren-Şendil, F Tantekin-Erden, N Tuncer, ...
European Early Childhood Education Research Journal, 1-17, 2023
2023
İlkokula Hazırbulunuşluğun Değerlendirilmesi
ÇÖ Şendil
Her Yönüyle İlkokula Hazır Bulunuşluk ve Uyum Süreci: Öğretmenin El Kitabı, 2022
2022
Farklı Erken Çocukluk Eğitimi Programlarında Teknoloji
ENA Çağla Öneren Şendil
Erken Çocukluk Döneminde Dijital Teknoloji: Uygulamalar, Araştırmalar ve …, 2022
2022
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20