Follow
Ümit Demiral
Title
Cited by
Cited by
Year
Resistance to dialogic discourse in SSI teaching: The effects of an argumentation‐based workshop, teaching practicum, and induction on a preservice science teacher
A Kilinc, U Demiral, T Kartal
Journal of Research in Science Teaching 54 (6), 764-789, 2017
1332017
Fen bilgisi öğretmen adaylarının sosyobilimsel bir konudaki argümantasyon becerilerinin eleştirel düşünme ve bilgi düzeyleri açısından incelenmesi: GDO örneği
Ü Demiral
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014
712014
Preservice science teachers efficacy regarding a socioscientific issue: A belief system approach
A Kılınç, T Kartal, B Eroğlu, Ü Demiral, Ö Afacan, D Polat, ...
Research in Science Education 43 (6), 2455-2475, 0
63*
School students’ conceptions about biodiversity loss: Definitions, reasons, results and solutions
A Kilinc, NK Yeşiltaş, T Kartal, Ü Demiral, B Eroğlu
Research in Science Education 43 (6), 2277-2307, 2013
542013
Stickers to facts, imposers, democracy advocators, and committed impartialists: Preservice science teachers’ beliefs about teacher’s roles in socioscientific discourses
A Kilinc, T Kelly, B Eroglu, U Demiral, T Kartal, A Sonmez, M Demirbag
International Journal of Science and Mathematics Education 15, 195-213, 2017
412017
Examining argumentation skills of preservice science teachers in terms of their critical thinking and content knowledge levels: An example using GMOs
Ü Demiral, S Çepni
Journal of Turkish Science Education 15 (3), 128-151, 2018
392018
Examination of critical thinking skills of preservice science teachers: A perspective of social constructivist theory
U Demiral
Journal of Education and learning 7 (4), 179-190, 2018
382018
2013, 2017 ve 2018 fen bilimleri dersi öğretim programlarının karşılaştırılması
T Başar, Ü Demiral
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 33 (1), 261-292, 2020
252020
Fen bilgisi öğretmen adaylarının sosyobilimsel bir konudaki argümantasyon becerilerinin incelenmesi
Ü Demiral, S Çepni
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 19 (1), 734-760, 2018
252018
Fen bilgisi öğretmen adaylarının sosyobilimsel bir konuda karar verme stratejilerinin alan bilgileriyle ilişkisi
Ü Demiral, H Türkmenoğlu
Uludağ Üniversitesi, 2018
232018
Preservice science teachers' belief systems about teaching a socioscientific issue
A Kilinç, O Afacan, D Polat, PD Güler, K Yilditim, U Demiral, B Eroglu
Ekip Buro Makineleri A., 2014
222014
Fen bilgisi öğretiminde genetik ünitesinin kavranmasında çoklu zeka kuramının öğrenci başarısına etkisi
Ü Demiral
Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2006
112006
The relationship of preservice science teachers’ decision making strategies and content knowledge in socio-scientific issues
Ü DEMİRAL, H TÜRKMENOĞLU
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 31 (1), 309-340, 2018
92018
Fen bilgisi öğretmen adaylarının GDO'lu besinlerle ilgili risk algılarının incelenmesi
Ü DEMİRAL, H TÜRKMENOĞLU
Electronic Turkish Studies 13 (19), 2018
7*2018
Science teachers’ views about teaching socioscientific issues: Understandings, experiences and suggestions
A Kilinc, D Bahceci, B Eroglu, U Demiral, K Yildirim, T Kartal, A Sonmez
NARST Annual Meeting, 25-28, 2012
72012
Fen bilgisi öğretmen adaylarının GDO’lu besinler ile ilgili risk algılarının karar verme mekanizmalarıyla ilişkisinin incelenmesi
Ü Demiral, H Türkmenoğlu
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15 (1), 1025-1053, 2018
42018
Öğretmen adaylarinin gözünden göçmen çocuklara yönelik erken çocukluk eğitiminin kalitesi
H Dilek, Ü Demiral
Milli Eğitim Dergisi 50 (1), 633-660, 2021
32021
Fen eğitiminde argümantasyon uygulamaları
Ü Demiral
Pegem Atıf İndeksi, 221-252, 2017
32017
Okul öncesi öğretmen adaylarinin bilimsel düşünme becerilerine ilişkin görüşleri: Problemler ve çözüm önerileri
Ü DEMİRAL, T KARTAL
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi 7 (25), 332-365, 2016
32016
Proje tabanlı öğrenme-öğretmen yaklaşımı
Ü Demiral
2*2015
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20