Follow
Oktay Kızkapan
Oktay Kızkapan
Verified email at nevsehir.edu.tr - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
The effect of project based learning on seventh grade students’ academic achievement
O Kızkapan, O Bektaş
2182017
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Merkezi Sınavlara (LGS) İlişkin Görüşleri
O Kızkapan, O NACAROĞLU
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi 9 (2), 701-719, 2019
512019
Madde Döngüleri ve Çevre Sorunları Konusunda Başarı Testi Geliştirme: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
O NACAROĞLU, O BEKTAŞ, O KIZKAPAN
Kastamonu Eğitim Dergisi 28 (1), 36-51, 2020
342020
Fen Eğitiminde Başarı Testi Geliştirilmesi: Hücre Bölünmesi ve Kalıtım Örneği
O Kızkapan, O Bektaş
Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 2 (1), 1-18, 2018
252018
Yedinci sınıf maddenin yapısı ve özellikleri ünitesi başarı testi geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması
O Kızkapan, O Bektaş
The Journal of International Lingual, Social and Educational Sciences 4 (2 …, 2018
182018
İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin maddenin yapısı ve özellikleri ünitesindeki başarılarına ve fen bilimleri dersine karşı tutumlarına proje tabanlı öğrenmenin etkisi
O Kızkapan
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015
182015
Examining self-regulation skills of elementary school students
O Kızkapan, O Bektaş, A Saylan Kirmizigul
Cypriot Journal of Educational Sciences 13 (4), 613-624, 2018
132018
Gifted Students’ Beliefs about Knowledge and Learning
O Nacaroğlu, O Kızkapan
Journal of Science Learning 4 (3), 275-287, 2021
122021
Özel Yetenekli Öğrencilerin STEM Tutumları ve 21. Yüzyıl Becerilerine Sahip Olma Düzeyleri
O NACAROĞLU, O KIZKAPAN
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 25 (2), 425-442, 2021
102021
A study of Eight-Grade Students Science Learning Styles in Terms of Some Variables
N Durukan, O KIZKAPAN, O BEKTAS
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2021 (1), 1-17, 2021
72021
Investigation of Lifelong Learning Tendencies and Self-Regulatory Learning Perceptions of Gifted Students
O Nacaroğlu, O Kızkapan, T Bozdağ
EĞİTİM VE BİLİM 46 (205), 113-135, 2021
72021
Enhancing seventh-grade students’ academic achievement through epistemologically enriched argumentation instruction
O Kızkapan, O Bektaş
International Journal of Science Education 43 (10), 1600-1617, 2021
62021
An Examination of Relationship Between Gifted Students' Scientific Creativity and Science-Based Enterpreneurship Tendencies
O Kızkapan, O Nacaroğlu
MOJES: Malaysian Online Journal of Educational Sciences 9 (1), 1-13, 2021
62021
Epistemolojik olarak zenginleştirilmiş argümantasyon yönteminin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin maddenin yapısı ve özellikleri ünitesindeki başarılarına ve epistemolojik …
O Kızkapan
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019
62019
Student science teachers’ research self-efficacy: does it develop in a flipped course and predict achievement?
O Kızkapan
Interactive Learning Environments, 1-13, 2024
42024
Gifted Students’ Science Laboratory Academic Risk Taking Tendencies and Science Learning Orientations in Terms of Some Variables
O NACAROĞLU, O KIZKAPAN
Open Journal for Educational Research, 4 (1), 15-30, 2020
4*2020
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Kendi Tasarladıkları Öğretim Materyallerine İlişkin Görüş ve Değerlendirmeleri
O Kızkapan, D Sarıtaş
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6 (1), 1-18, 2020
42020
Güncel Eğilimler Açısından Fen Bilimleri Öğretim Programına Yönelik Öğretmen ve Uzman Değerlendirmelerinin Karşılaştırılması
O Nacaroğlu, D Sarıtaş, O Kızkapan
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 13 (19), 1-1, 2019
42019
Pre-service Science Teachers’ Epistemic Beliefs, Nature of Science Views, and Beliefs in Pseudoscience
O Kızkapan, O Nacaroğlu, AS Kırmızıgül
Science & Education, 1-18, 2024
32024
Giftedness in Inclusive Classrooms: A Cross-Cultural Examination of Pre-Service Teachers’ Thinking in Finland, Austria, Turkey, the Philippines, and Japan
E Lassila, EK Hyry-Beihammer, O Kızkapan, A Rocena, M Sumida
Gifted Child Quarterly, 2023
32023
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20