2nd year students’ and their teacher’s perspectives on English language program applied for the first time in 2012-2013 academic year ÖF Maviş, G Bedir International Journal on New Trends in Education and Their Implications 4 …, 2015 | 15 | 2015 |
Alan Değişikliği Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Geçtikleri Alanla İlgili Uyum Sorunları ve Çözüm Önerileri1 ZN Ersözlü, FÖ Maviş, Ö Özel, AE Kürşadoğlu Eğitimde Politika Analizi 3 (1), 8-23, 2014 | 13 | 2014 |
Hat Is Morality?: The Concept of Morality from Prospective Teachers' Perspective. Ö Mavis Sevim Bulletin of Education and Research 43 (1), 135-154, 2021 | 11 | 2021 |
Öğretmenlerin Mesleki Gelişimlerinde Lisansüstü Eğitimin Rolü: Mezun Olmak Yeterli mi? FÖM Sevim, U Akın Eğitim ve Bilim 46 (207), 2021 | 8 | 2021 |
The Role of Graduate Education in Professional Development of Teachers: Is Graduation Enough? FÖM Sevim, U Akın Egitim ve Bilim 46 (207), 2021 | 8 | 2021 |
How to be productive in PhD Level: A needs assessment study for doctoral students’ research productivity ÖM Sevim, EE Sarıkaya International Journal of Curriculum and Instruction 12 (2), 75-94, 2020 | 8 | 2020 |
İNGİLİZCE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI İLE TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI ARASINDA HEDEF, İÇERİK, ÖĞRENME/ÖĞRETME DURUMU VE DEĞERLENDİRME SÜREÇLERİ UYUMU FÖ Mavi̇ş Electronic Turkish Studies 10 (11), 2015 | 8 | 2015 |
Ortaöğretim öğretmenlerinin yansıtıcı uygulama düzeyleri ile öğrencilerinin yansıtıcı düşünme becerilerinin karşılaştırılması FÖ Maviş Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014 | 7 | 2014 |
5. Sınıf İngilizce ders kitabında yer alan değerler ve İngilizce öğretmenlerinin değerler eğitimi konusundaki görüşleri S Gül, ÖM Sevim Değerler Eğitimi Dergisi 19 (42), 187-226, 2021 | 6 | 2021 |
ORTAOKUL DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETMENLERİNİN ANLAMLI ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ R DİLER, ÖM SEVİM Kilis 7 Aralık Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 6 (11), 927-959, 2019 | 6 | 2019 |
Evaluation of Turkey’s teacher training system from the viewpoint of experienced teachers (past, present and future) FÖ Maviş, D Çaycı, M Arslan Journal of Teacher Education and Educators 3 (1), 91-108, 2014 | 4 | 2014 |
Why can't we do it as teachers?: English language teaching from the perspectives of secondary school teachers O Mavis Sevim, F Dursun Research in Pedagogy 11 (1), 63-84, 2021 | 3 | 2021 |
Receiving education in a different country: Challenges encountered by foreign students and proposed solutions F Dursun, ÖM Sevim Acta Educationis Generalis 12 (2), 140-162, 2022 | 2 | 2022 |
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ (DKAB) DERSLERİNDE BARIŞ EĞİTİMİNİN YERİ. FÖ SEVİM, R DİLER Journal of International Social Research 10 (51), 2017 | 2 | 2017 |
The development and psychometric properties of the Learning Agility Scale for pre-service teachers MF Alkan, Ö Maviş Sevim Teacher Development 26 (5), 644-664, 2022 | 1 | 2022 |
Küresel salgın coronavirüs (Covıd-19) sürecinde sınıf öğretmenlerinin çevrim içi ders anlatırken yaşadığı deneyimler B ARSLAN, ÖM SEVİM Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi 5 (1), 38-50, 2022 | 1 | 2022 |
Doktora öğrencileri için hazırlanan araştırma üretkenliğini destekleme programının geliştirilmesi ve değerlendirilmesi FÖ Maviş Sevim Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018 | 1 | 2018 |
Comparison of school and teacher autonomy in turkey and european countries FÖ MAVİŞ-SEVİM, L YAZICI, R MAVİŞ | 1 | |
OKUL ÖNCESI ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİKSEL GELİŞİM İNANÇLARI VE MATEMATİK ÖĞRETME KAYGI DÜZEYLERİ ARASINDAKI İLİŞKİ FÖM Sevim, DÇ Karaköse Trakya Eğitim Dergisi, 2023 | | 2023 |
THE RELATIONSHIP BETWEEN PROSPECTIVE PRESCHOOL TEACHERS’MATHEMATICAL DEVELOPMENT BELIEFS AND MATHEMATICS TEACHING ANXIETY LEVELS D Caycı, FÖM Sevim Trakya Eğitim Dergisi 13 (1), 174-187, 2023 | | 2023 |