Effects of the inquiry-based learning method on students’ achievement, science process skills and attitudes towards science: A meta-analysis science H AKTAMIŞ, E HİĞDE, B ÖZDEN Journal of Turkish Science Education 13 (4), 248-261, 2016 | 143 | 2016 |
Fen eğitiminde kullanılan argümantasyon modellerinin değerlendirilmesi H AKTAMIŞ, E Hiğde Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 (35), 136-172, 2015 | 91* | 2015 |
Fen bilgisi öğretmen adaylarının argümantasyon temelli fen derslerinin incelenmesi: Eylem araştırması E Hiğde, H Aktamış İlköğretim Online 16 (1), 2017 | 71* | 2017 |
Fen Bilimleri Derslerinde Kullanılan Argümantasyon Düzeyinin Belirlenmesi R OZCAN, H AKTAMIŞ, E HİĞDE Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 43 (43), 93-106, 2018 | 61* | 2018 |
The effects of STEM activities on students’ STEM career interests, motivation, science process skills, science achievement and views E Hiğde, H Aktamış Thinking Skills and Creativity 43, 101000, 2022 | 54 | 2022 |
Turkish pre-service science teachers' awareness, beliefs, values, and behaviours pertinent to climate change E Higde, C Oztekin, E Sahin International Research in Geographical and Environmental Education 26 (3 …, 2017 | 49 | 2017 |
Exploring the self-confidence of preservice science and physics teachers towards technological pedagogical content knowledge MB Uçar, C Demir, E Hiğde Procedia-Social and Behavioral Sciences 116, 3381-3384, 2014 | 36 | 2014 |
The investigation of self-efficacy of pre-service science teachers and pre-service physics teachers towards web pedagogical content knowledge regarding internet use habits E Hiğde, MB Uçar, C Demir Procedia-Social and Behavioral Sciences 116, 3395-3399, 2014 | 23 | 2014 |
Ortaokul 7. sınıf öğrencileri için hazırlanan STEM etkinliklerinin farklı değişkenlere yönelik etkisinin incelenmesi E Hiğde Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018 | 20* | 2018 |
Ortaokul öğrencilerinin üstbiliş farkındalıklarının ve bilimin doğasına yönelik görüşlerinin cinsiyet ve akademik başarılarına göre incelenmesi N Yenice, B Özden, E Hiğde Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty 36 (2), 1-18, 2017 | 18 | 2017 |
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN VE YARATICILIKLARININ İNCELENMESİ H Aktamış, E Hiğde Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 49-65, 2016 | 13 | 2016 |
Probleme dayalı harmanlanmış öğrenme ortamının etkililiğinin ve öğrencilerin tutumlarının incelenmesi E HİĞDE, H AKTAMIŞ Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9 (1), 81-103, 2021 | 10 | 2021 |
Reflection of explicit-reflective argumentation based and explicit-reflective nature of science teaching on prospective science teachers’ written arguments E Hiğde, H Aktamış Cukurova University Faculty of Education Journal 46 (1), 39-84, 2017 | 8* | 2017 |
Argümantasyon nedir H Aktamış, E Hiğde Örnek etkinliklerle fen eğitiminde argümantasyon, 7-27, 2017 | 8 | 2017 |
Identifying determinants of pro-environmental behaviours: a case for climate change E Hiğde Middle East Technical University, 2014 | 8 | 2014 |
Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Stem Alanlarına Yönelı̇k Tutumlarının ve Stem Öğretı̇mı̇ Yönelı̇mlerı̇nı̇n Farklı Değı̇şkenler Açısından İncelenmesı̇ E HİĞDE, H AKTAMIŞ, T ARABACIOĞLU, HC ŞEN, Ö Deniz, E YAZICI Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi 6 (1), 34-56, 2020 | 7 | 2020 |
Astronomiyi Öğrenelim-Uzayı Keşfedelim Kampı Öğrencilerin Astronomi Hakkındaki Kavramsal Bilgilerini Değiştirdi Mi? H Aktamış, E Acar, E Hiğde Kastamonu Eğitim Dergisi 26 (2), 523-533, 2018 | 7 | 2018 |
STEM ALANLARINA VE ÖĞRETİMİNE YÖNELİK TUTUMLARI İNCELEYEN MODEL ÇALIŞMASI E HİĞDE, F KELEŞ, H AKTAMIŞ Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20 (2), 1145-1160, 2020 | 6 | 2020 |
An Interdisciplinary Renewable Energy Education: Investigating the Influence of STEM Activities on Perception, Attitude, and Behavior E Hiğde Journal of Science Learning 5 (2), 373-385, 2022 | 4 | 2022 |
Bilimsel Argümantasyon Testinin Türkçe’ye Uyarlanması E HİĞDE, H AKTAMIŞ Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 12 (1 …, 2018 | 4* | 2018 |