Follow
Ömür Kaya Kalkan
Ömür Kaya Kalkan
Verified email at pau.edu.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
Evaluating performance of missing data imputation methods in IRT analyses
ÖK Kalkan, K Yusuf, H Kelecioğlu
International Journal of Assessment Tools in Education 5 (3), 403-416, 2018
282018
Role of teacher-related factors and educational resources in science literacy: An international perspective
ÖK Kalkan, A Altun, B Atar
Studies in Educational Evaluation 67, 100935, 2020
242020
The effect of sample size on parametric and nonparametric factor analytical methods
ÖK Kalkan, H Kelecioğlu
Educational Sciences: Theory & Practice, 153-171, 2016
222016
Effect of virtual reality-based training on complex industrial assembly task performance
ÖK Kalkan, Ş Karabulut, G Höke
Arabian Journal for Science and Engineering 46 (12), 12697-12708, 2021
172021
Öğretmen adaylarının meslek öncesi öğretmen kimliği algıları: Pamukkale Üniversitesi örneği
HR Çelik, ÖK Kalkan
Ege Eğitim Dergisi 20 (2), 351-365, 2019
152019
Cross-national study on students and school factors affecting science literacy
A Altun, ÖK Kalkan
Educational Studies 47 (4), 403-421, 2021
132021
Mesleki eğitime yönelik tutum ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması
ÖK Kalkan
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4 (1), 117-128, 2014
112014
Experimental Investigation of B4C Particulate Reinforced Aluminium 6061 Based Composite Material in Wire-Cut EDM
Ş Karabulut, U Gökmen, H Karakoç, ÖK Kalkan, R Çıtak
Metallofiz. Noveishie Tekhnol. 37 (9), 1239-1251, 2015
102015
Meslek Liselerini Tercih Etmede Etkili Olduğu Düşünülen Faktörlerin İkili Karşılaştırmalar Yöntemiyle Ölçeklenmesi
ÖK Kalkan
Mesleki Bilimler Dergisi 3 (1), 129-146, 2014
82014
The comparison of estimation methods for the four-parameter logistic item response theory model
ÖK Kalkan
Measurement: Interdisciplinary Research and Perspectives 20 (2), 73-90, 2022
72022
An evaluation of 4PL IRT and DINA models for estimating pseudo-guessing and slipping parameters
ÖK Kalkan, İ ÇUHADAR
Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology 11 (2 …, 2020
52020
Evaluation of the academic achievement of vocational school of higher education students through artificial neural networks
ÖK KALKAN, T COŞGUNER
Gazi University Journal of Science, 1-1, 2021
42021
Comparison of multiple regression and artificial neural network performances in determining the order of importance of predictors in educational research1, 2 Comparación del …
E Toprak, ÖK Kalkan
Revista de Educación 399, 221-253, 2023
2*2023
Organizational Justice, Perceived Stress and Leader Support as Predictors of Teachers’ Job Satisfaction
HR Çelik, ÖK Kalkan
Acta Educationis Generalis 12 (1), 127-145, 2022
22022
TÜRKİYE'DE METAL SEKTÖRÜNDE ÇALIŞAN SAĞIRLAR VE İŞİTME ENGELLİLERE İLİŞKİN BİR DURUM ANALİZİ
ÖK Kalkan, Ş Karabulut
Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 21 (53), 941-962, 2021
22021
Comparison of Cognitive Diagnosis Models under Changing Conditions: DINA, RDINA, HODINA and HORDINA
ÖK Kalkan, H Kelecioğlu, TO Başokçu
International Education Studies 11 (6), 119-131, 2018
12018
Bilişsel tanı modellerinin değişen koşullar altında karşılaştırılması: DINA, RDINA, HODINA ve HORDINA Modelleri
ÖK Kalkan
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016
12016
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Mesleki Tutumları: Öğretmen ve Psikolojik Danışman Formları
D Erdinc, ÖK KALKAN, T TÜRKDOĞAN, Ö YILDIRIM, M BALKIS, ...
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-31, 2024
2024
Performance of estimation methods in bifactor models with ordered categorical data
I Cuhadar, ÖK Kalkan
Structural Equation Modeling: A Multidisciplinary Journal 31 (2), 329-339, 2024
2024
Performance of the Q-Matrix Validation Methods in the DINA Model
ÖK Kalkan, E Toprak
International Journal of Psychology and Educational Studies 9 (4), 1187-1196, 2022
2022
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20