Modelling smartphone addiction: The role of smartphone usage, self-regulation, general self-efficacy and cyberloafing in university students Ş Gökçearslan, FK Mumcu, T Haşlaman, YD Çevik Computers in Human Behavior 63, 639-649, 2016 | 529 | 2016 |
Öğrenme-öğretme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojileri: Öğretmenlerin entegrasyon süreci ve engelleriyle ilgili görüşleri YK USLUEL, FK Mumcu, Y Demiraslan Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 32 (32), 164-178, 2007 | 223 | 2007 |
Bilgi ve Iletisim Teknolojilerinin Ögrenme-Ögretme Sürecine Entegrasyonunda Ögretmenlerin Durumu Y Demiraslan, YK Usluel TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology 4 (3), 2005 | 196 | 2005 |
ICT integration processes in Turkish schools: Using activity theory to study issues and contradictions Y Demiraslan, YK Usluel Australasian Journal of Educational Technology 24 (4), 2008 | 165 | 2008 |
Assessor or assessee? Investigating the differential effects of online peer assessment roles in the development of students’ problem-solving skills YD Çevik Computers in Human Behavior 52, 250-258, 2015 | 63 | 2015 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonunu incelemede bir çerçeve: etkinlik kuramı YK Usluel, Y Demiraslan Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 28 (28), 134-142, 2005 | 60 | 2005 |
The effect of peer assessment on problem solving skills of prospective teachers supported by online learning activities YD Cevik, T Haşlaman, S Celik Studies in Educational Evaluation 44, 23-35, 2015 | 55 | 2015 |
ICT in the learning-teaching process: Teachers' views on the integration and obstacles Y Usluel, F Mumcu, Y Demiraslan Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal …, 2007 | 55 | 2007 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenmeöğretme sürecine entegrasyonunun Etkinlik Kuramı’na göre incelenmesi YK Usluel, Y Demiraslan Eğitim Araştırmaları Dergisi, 38-49, 2006 | 44 | 2006 |
Predicting college students’ online information searching strategies based on epistemological, motivational, decision-related, and demographic variables YD Çevik Computers & Education 90, 54-63, 2015 | 41 | 2015 |
Teacher training through social networking platforms: A case study on Facebook YD Çevik, S Çelik, T Haşlaman Australasian Journal of Educational Technology 30 (6), 2014 | 39 | 2014 |
ICT in the learning-teaching process: Teachers’ views on the integration and obstacles Y Kocak Usluel, F Kuskaya Mumcu, Y Demiraslan Hacettepe Universitesi Eitim Fakiltesi, 2007 | 32 | 2007 |
Türkçe öğretim programlarında değerler ve Dede Korkut hikayelerinin değerler açısından incelenmesi Y Çayir Çevik Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014 | 26 | 2014 |
Dönüt alan mı memnun veren mi? Çevrimiçi akran dönütü ile ilgili öğrenci görüşleri YD Çevik Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 3 (1), 2014 | 26 | 2014 |
Analyzing the integration of information and communication technologies into teaching-learning process according to activity theory Y Demiraslan, Y Usluel Eurasian Journal of Educational Research 23, 38-49, 2006 | 24 | 2006 |
Reflections of Prospective Teachers Regarding Case-Based Learning. S Çelik, Y Demiraslan Cevik, T Haşlaman Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 3 (4), 68-82, 2012 | 21 | 2012 |
Çevrimiçi ortamda yapılan grup tartışmasındaki iletişim örüntülerinin söylem çözümlemesi yoluyla incelenmesi T HAŞLAMAN, Y DEMİRASLAN, FK MUMCU, O DÖNMEZ, P AŞKAR Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 35 (35), 162-174, 2008 | 20 | 2008 |
Examining preservice teachers’ classroom management decisions in three case-based teaching approaches. Y Demiraslan-Cevik, T Andre International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 1 …, 2013 | 18 | 2013 |
Özdüzenlemenin dikkat kontrolü boyutu: Bir ölçek uyarlama çalışması YD Çevik, T Haşlaman, FK Mumcu, Ş Gökçearslan Başkent University Journal of Education 2 (2), 229-238, 2017 | 15 | 2017 |
Integrating ICT into classrooms: A note from Turkish teachers YK Usluel, Y Demiraslan, FK Mumcu Society for Information Technology & Teacher Education International …, 2007 | 15 | 2007 |