Follow
Yusuf Ziya OLPAK
Yusuf Ziya OLPAK
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Ahi Evran Üniversitesi
Verified email at ahievran.edu.tr - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özelliklerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
AT Korucu, YZ Olpak
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 5 (1), 2015
1282015
The effect of the metacognitive support via pedagogical agent on self-regulation skills
FG Karaoğlan Yılmaz, YZ Olpak, R Yılmaz
Journal of Educational Computing Research 56 (2), 159-180, 2018
812018
E-öğrenme ortamları için sosyal bulunuşluk ölçeğinin uyarlama çalışması
YZ OLPAK, E KILIÇ ÇAKMAK
YÜZÜNCÜ YIL ÜNIVERSITESI EĞITIM FAKÜLTESI DERGISI 6 (1), 2009
772009
Examining the reliability and validity of a Turkish version of the community of inquiry survey
YZ Olpak, EK Çakmak
Online Learning Consortium, 2018
552018
Determination of perception of community of inquiry.
YZ Olpak, M Yagci, U Basarmak
Educational Research and Reviews 11 (12), 1085-1092, 2016
422016
ÖĞRENCİLERİN DERS ÇALIŞMA YAKLAŞIMLARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
YZ Olpak, AT Korucu
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 15 (1), 333-347, 2014
352014
Facebook'un eğitimde kullanılması: Muhasebe eğitiminde bir uygulama
M YÜKSEL, YZ OLPAK
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 15 (1), 2014
272014
Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımları ile denetim odakları arasındaki ilişkinin incelenmesi
YZ Olpak, AT Korucu
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 4 (2), 2014
232014
Investigating the effects of peer instruction on preservice mathematics teachers’ achievements in statistics and probability
YZ Olpak, S Baltaci, M Arican
Education and Information Technologies 23, 2323-2340, 2018
202018
Çevrimiçi öğrenme ortamlarında kullanılan farklı etkileşim araçlarının öğrencilerin başarılarına ve sosyal bulunuşluk algılarına etkisi
YZ Olpak, E Kılıç Çakmak
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 4 (2), 2014
162014
Examination of teacher candidates individual innovativeness properties from the different variables
AT Korucu, YZ Olpak
Educational Technology Theory and Practice 5 (1), 111-127, 2015
152015
Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarının ve bireysel yenilikçilik özelliklerinin akran öğretimine yönelik memnuniyetlerine etkisi
YZ Olpak, M Arıcan, S Baltacı
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15 (1), 525-551, 2018
132018
Çevrimiçi öğrenme ortamlarında farklı geribildirim stratejilerinin öğrencilerin sosyal bilişsel ve öğretimsel bulunuşluk algıları ile akademik başarılarına etkisi
YZ OLPAK, E KILIÇ ÇAKMAK
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 15 (2), 2014
132014
Community of inquiry framework: Research trends between 2000-2020
YZ Olpak
Onlıne Learning Consortium, 2022
112022
Pre-Service science teachers’ perceptions toward additional instructional strategies in biology laboratory applications: Blended learning
YZ Olpak, H Ates
Science Education International 29 (2), 2018
82018
Investigation of the relationship between learning approaches and academic engagement of teacher candidates
YZ Olpak, AT Korucu
Journal of Learning and Teaching in Digital Age 1 (1), 55-62, 2016
72016
Assessing social presence in e-learning environments: Validity and reliability analysis
YZ Olpak, EK Çakmak
Van Yuzuncu Yil University Journal of Education 6 (1), 142-160, 2009
72009
Investigation of the relation between candidate teachers’ approaches to learning and locus of control
YZ Olpak, AT Korucu
Educational Technology Theory and Practice 4 (2), 77-91, 2014
52014
Turkish-addressed social sciences citation index articles: What does the big picture tell us?
YZ Olpak, M Arican
International Journal of Educational Research Open 2, 100039, 2021
42021
Learning strategies predicting the perception of social presence of distance education students
YZ Olpak, EK Çakmak
Bartın University Journal of Faculty of Education 7 (1), 276-295, 2018
42018
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20