Follow
Esin Yılmaz Koğar
Esin Yılmaz Koğar
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Verified email at ohu.edu.tr - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Comparison of different estimation methods for categorical and ordinal data in confirmatory factor analysis
H Koğar, EY Koğar
Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology 6 (2), 2015
772015
Cronbach's coefficient alpha: A meta-analysis study
H İNAL, E YILMAZ KOĞAR, EDA DEMİRDÜZEN DEMİREL, S GELBAL
Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal …, 2017
462017
A meta-analysis study on gender differences in psychological resilience levels
GÖK Ayşe, EY KOĞAR
Kıbrıs Türk Psikiyatri ve Psikoloji Dergisi 3 (2), 132-143, 2021
232021
Temel eğitimden orta öğretime geçiş sınavı (TEOG)’nın matematik temel alanına ait testlerin kapsam geçerliğinin incelenmesi
EY Koğar, B Aygün
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 5 (5), 667-680, 2015
212015
The investigation of the relationship between mathematics and science literacy and information and communication technology variables
EY Koğar
International Electronic Journal of Elementary Education 11 (3), 257-271, 2019
162019
An Investigation of the Mediating Role of Various Variables in the Effect of Both Gender and Economic, Social and Cultural Status on Reading Literacy.
EY Kogar
International Journal of Progressive Education 17 (1), 376-391, 2021
152021
A systematic review and meta‐analytic confirmatory factor analysis of the perceived stress scale (PSS‐10 and PSS‐14)
E Yılmaz Koğar, H Koğar
Stress and Health 40 (1), e3285, 2024
132024
Öğretmenlerin matematik konularına yönelik hazırlık düzeylerinin matematik başarısı ile ilişkisi: TIMSS 2015 Türkiye ve Singapur örneği
H Koğar, EY Koğar
Başkent University Journal of Education 4 (2), 108-121, 2017
112017
Uç değerle baş etmede kullanılan farklı tekniklerin bazı istatistiksel analiz sonuçları üzerindeki etkisi
E Yılmaz, H Koğar
Başkent University Journal of Education 2 (1), 61-67, 2015
112015
Using a bifactor exploratory structural equation modeling framework to examine the factor structure of the Depression Anxiety and Stress Scales-21
E Yılmaz Koğar, H Koğar
Current Psychology 42 (29), 25807-25821, 2023
62023
Examination of Different Item Response Theory Models on Tests Composed of Testlets.
EY Kogar, H Kelecioglu
Journal of Education and Learning 6 (4), 113-126, 2017
62017
Matematik okuryazarlığını açıklayan öğretim uygulamalarının ve niteliklerinin incelenmesi
H Karaman, EY Koğar
Pegem Atıf İndeksi, 401-414, 2017
42017
TALIS 2018 iş doyumu ölçeğinin ölçme değişmezliğinin Türkiye örneklemi üzerinden incelenmesi
EY Koğar
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 20 (77), 152-167, 2021
32021
Investigation of scientific literacy according to different item types: PISA 2015 Turkey sample
EY Koğar, H Koğar
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19 (2), 695-709, 2019
32019
Ölçme Araçlarında Bulunması Gereken Nitelikler Ünitesinin Tyler’ın Hedefe Dayalı Program Değerlendirme Modeli İli Değerlendirilmesi
H İnal, EY Koğar, B Özdemir
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi 10 (2), 2015
32015
6.-7.-8. Sınıf Matematik Dersi Öğrenme Alanlarına İlişkin Ölçekleme Çalışması
EY Koğar, E Demircioğlu
Başkent University Journal of Education 3 (1), 44-52, 2016
22016
Tek ve Çok Boyutlu Madde Tepki Kuramına Dayalı Bir Veri Analizi Yazılımı: IRTPRO 2.1
EY KOĞAR, DÇ ESER
Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology 6 (2), 2015
22015
Examining the Factor Structure of the Anxiety Sensitivity Index-3 in a Turkish Sample: The Factor Structure of the Anxiety Sensitivity Index-3
E Yılmaz Koğar
Psychological Reports 125 (6), 3289-3312, 2022
12022
Item parameter recovery via traditional 2PL, Testlet and Bi-factor models for Testlet-Based tests
S Soysal, EY Koğar
International Journal of Assessment Tools in Education 9 (1), 254-266, 2022
12022
An investigation of item position effects by means of IRT-based differential item functioning methods
S Soysal, EY Koğar
International Journal of Assessment Tools in Education 8 (2), 239-256, 2021
12021
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20