Objective measure of scientific creativity: Psychometric validity of the Creative Scientific Ability Test MB Ayas, U Sak Thinking Skills and Creativity 13, 195-205, 2014 | 147 | 2014 |
Türkiye’de üstün yeteneklilerin eğitiminin eleştirel bir değerlendirmesi U Sak, B Ayaş, BB Sezerel, E Öpengin, NN Özdemir, Ş Demirel-Gürbüz | 126* | 2015 |
Creative Scientific Ability Test (C-SAT): A new measure of scientific creativity U Sak, MB Ayas Psychological Test and Assessment Modeling 55 (3), 316, 2013 | 104 | 2013 |
Anadolu Sak Zeka Ölçeği Uygulayıcı Kitabı E Sak, U., Bal Sezerel, B., Ayas, B., Tokmak, F., Özdemir, N., Demirel ... Anadolu Üniversitesi ÜYEP Merkezi, Eskişehir, 2016 | 54* | 2016 |
Bilimsel üretkenlik testinin ilköğretim 6. sınıf düzeyinde psikometrik özelliklerinin incelenmesi MB Ayas PQDT-Global, 2010 | 24 | 2010 |
An investigation of the criterion validity of Anadolu Sak Intelligence Scale (ASIS): the case of EPTS F Köprü, B Ayas Talent 10 (2), 110-128, 2020 | 19 | 2020 |
Validity of the Anadolu-Sak Intelligence Scale in the identification of gifted students U Sak, BB Sezerel, E Dulger, K Sozel, MB Ayas Psychological Test and Assessment Modeling 61 (3), 263-283, 2019 | 18 | 2019 |
Türkiye’de üstün yeteneklilerin eğitiminin eleştirel bir değerlendirilmesi U Sak, MB Ayas, BB Sezerel, E Öpengin, NN Özdemir, ŞD Gürbüz Türk Üstün Zeka ve Eğitim Dergisi 5 (2), 110-132, 2015 | 18 | 2015 |
The test of scientific creativity: Its development and psychometric properties. B Ayas, U Sak 4th International Conference on Intelligence and Creativity, Munster, Germany., 2008 | 17 | 2008 |
Özel yeteneklilerin özellikleri ve tanılanması MB Ayas, N Kirişçi Pegem Atıf İndeksi, 154-170, 2017 | 14 | 2017 |
Objective measure of scientific creativity: Psychometric validity of the creative scientific ability test. Thinking Skills and Creativity, 13, 195–205 MB Ayas, U Sak Elsevier, 2014 | 13 | 2014 |
Creative Scientific Ability Test (C-SAT) U Sak, B Ayas Manuscrito sin publicar, 2011 | 12 | 2011 |
EPTS Curriculum Model: Optimum curriculum differentiator for the education of gifted students U Sak, B Ayas Gifted Education International 36 (2), 154-169, 2020 | 10 | 2020 |
Bilimsel Üretkenlik Testi’nin 3, 4 ve 5. sınıf öğrencilerine uygun formunun geliştirilmesi ve ön psikometrik özelliklerinin incelenmesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi) B Ayas Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir, 2017 | 8 | 2017 |
Anadolu Sak Intelligence Scale: ASIS practitioner’s book U Sak, B Bal-Sezerel, B Ayas, F Tokmak, NN Özdemir, Ş Demirel-Gürbüz, ... Eskisehir: Anadolu University UYEP Center, 2016 | 8 | 2016 |
A critical assessment of the education for gifted and talented students in Turkey U Sak, B Ayas, B Bal-Sezerel, E Öpengin, NN Özdemir, Ş Demirel-Gürbüz Gifted education in Asia, 167-190, 2015 | 6 | 2015 |
Bilimsel Üretkenlik Testi: Teorik alt yapısı, geliştirilme süreci ve psikometrik özelikleri B Ayas, U Sak 2nd National Conference on Talented Children, Eskisehir, Turkey., 2009 | 6 | 2009 |
Development of gifted education in Turkey U Sak, B Ayas, B Bal-Sezerel, NN Özdemir, E Öpengin, Ş Demirel The SAGE handbook of gifted and talented, 492-507, 2019 | 5 | 2019 |
Evaluating the gifted students’ understanding related to plasma state using plasma experimental system and two-tier diagnostic test SD Korkmaz, B Ayas, EC Aybek, S Pat Journal of Education in Science Environment and Health 4 (1), 46-53, 2018 | 5 | 2018 |
Anadolu-Sak Intelligence Scale technical and user book U Sak, B Bal Sezerel, B Ayas, F Tokmak, N Özdemir, Ş Demirel Gürbüz, ... Anadolu Üniversity, 2016 | 5 | 2016 |