Ortaokul öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarının CHAID analizi ile incelenmesi M KAYRİ, F ELKONCA, H ŞEVGİN, G CEYHAN Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 4 (1), 301-316, 2014 | 28 | 2014 |
Eğitim araştırmalarında güç analizi ve bir uygulama H ŞEVGİN, B ÇETİN Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14 (1), 1462-1480, 2017 | 20 | 2017 |
Attitudes of High School Teachers to Educational Research Using Classification‐ Tree Method A Alptürk, AO Engin, H Şevgin EJER, 19-47, 2017 | 17* | 2017 |
Ortaokul öğrencilerinin Fen Bilimleri dersine yönelik motivasyonlarının ordinal lojistik regresyon yöntemi ile incelenmesi H ŞEVGİN Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013 | 10 | 2013 |
Comparison of Classification Performances of MARS and BRT Data Methods: AB? DE-2016 Case H Şevgin, E Önen EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE 47 (211), 2022 | 5 | 2022 |
Fen bilimleri öğretmenlerinin covid 19 pandemi dönemi fen bilimleri dersi uzaktan eğitim uygulamalarına yönelik ihtiyaçlarının swot analizi ile incelenmesi A Akçöltekin, B Özdemir, S Genç, H Şevgin International Journal of Innovative Approaches in Education 6 (1), 50-62, 2022 | 4 | 2022 |
ABİDE 2016 fen başarısının yordanmasında MARS ve BRT veri madenciliği yöntemlerinin karşılaştırılması H Şevgin Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020 | 2 | 2020 |
INVESTIGATION OF TEACHERS'CLASSROOM MANAGEMENT AND CLASSROOM MEASUREMENT AND EVALUATION COMPETENCIES. H Şevgin, AK ERANIL International Journal of Eurasian Education & Culture 8 (23), 2023 | 1 | 2023 |
Reviewing the Factors Affecting PISA Reading Skills by Using Random Forest and MARS Methods ÖB Güre, H Şevgin, M Kayri International Journal of Contemporary Educational Research 10 (1), 181-196, 2023 | 1 | 2023 |
MARS ve BRT Veri Madenciliği Yöntemlerinin Sınıflama Performanslarının Karşılaştırılması: ABİDE-2016 Örneği H Şevgin, E Önen Eğitim ve Bilim 47 (211), 2022 | 1 | 2022 |
Investigation of Coronavirus Pandemic Indicators of the Countries with Hierarchical Clustering and Multidimensional Scaling. ÖB Güre, M Kayri, H Şevgin Eastern Journal of Medicine 26 (2), 2021 | 1 | 2021 |
Investigation of Turkish Students' School Engagement through Random Forest Methods Applied to TIMSS 2019: A Problem of School Psychology H Şevgin, AK Eranıl International Journal of Psychology and Educational Studies 10 (4), 896-909, 2023 | | 2023 |
An Investigation into the Variables Affecting School Principals’ Burnout through XGBoost Method H ŞEVGİN, U Rezzan Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi 5 (2), 420-439, 2023 | | 2023 |
A comparative study of ensemble methods in the field of education: Bagging and Boosting algorithms H Şevgin International Journal of Assessment Tools in Education 10 (3), 544-562, 2023 | | 2023 |
An Analysis of MARS and Logistic Regression Methods in Educational Data Mining in Light of Some Performance Indicators. H Şevgin, ÖB Güre, M Kayri International Journal of Research in Teacher Education (IJRTE) 14 (3), 2023 | | 2023 |
The Role of Time on Performance Assessment (Self, Peer and Teacher) in Higher Education: Rater Drift H ŞEVGİN, Ş Mehmet Participatory Educational Research 10 (5), 98-118, 2023 | | 2023 |
Examine The Internet Addiction Scale Of Students In Turkey And Iraq Comparatively With The Multivariate Adaptive Regression Splines (MARS) Method DMK Hewa Hassan, H Şevgin Journal of Namibian Studies: History Politics Culture 34, 3124-3140, 2023 | | 2023 |
Evaluation of Teaching Profession Law through Pareto and Content Analysis Methods. AK Eranil, H Sevgin Educational Policy Analysis and Strategic Research 18 (3), 423-445, 2023 | | 2023 |
Lise Öğrencilerinin Engelli Bireylere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi Investigation of High School Students’ Attitudes towards Disabled Individuals A Akçöltekin, H Şevgin, BÇ Özdemir | | 2020 |
Eurasian Journal of Educational Research A AKÇÖLTEKİN, AO ENGİN, H SEVGIN Eurasian Journal of Educational Research 17 (68), 19-44, 2017 | | 2017 |