Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet PC ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH Projesi değerlendirmesi S Pamuk, R Çakır, M Ergun, HB Yılmaz, C Ayas Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2013 | 358 | 2013 |
Exploring relationships among TPACK components and development of the TPACK instrument. AC PAMUK SÖNMEZ, ERGUN MUSTAFA, ÇAKIR RECEP, YILMAZ BAYRAM Education and Information Technologies 20 (2), 241-263, 2015 | 302 | 2015 |
Experiencing technology integration in education: children's perceptions. A Baytak, B Tarman, C Ayas International Electronic Journal of Elementary Education 3 (2), 139-151, 2011 | 284 | 2011 |
The use of tablet PC and interactive board from the perspectives of teachers and students: Evaluation of the FATİH Project. S Pamuk, R Cakir, M Ergun, HB Yilmaz, C Ayas Educational Sciences: Theory and Practice 13 (3), 1815-1822, 2013 | 206 | 2013 |
An Examination of the Relationship between the Integration of Technology into Social Studies and Consructivist Pedagogies. C Ayas Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET 5 (1), 14-25, 2006 | 93 | 2006 |
Türkiye için yeni bir sosyo-bilimsel tartışma: Nükleer ile yaşam H Eş, SI Mercan, C Ayas Turkish Journal of Education 5 (2), 47-59, 2016 | 74 | 2016 |
İlköğretim Fen Ve Teknoloji İle Sosyal Bilgiler Ders Programlarında Oran Ve Orantı. R Çeken, C Ayas Gaziantep University Journal of Social Sciences 9 (3), 2010 | 29 | 2010 |
GOOGLE EARTH GÖRÜNTÜLERİNİN VE QGIS AÇIK KAYNAK KODLU CBS YAZILIMININ SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE KULLANILMASI C Ayas, H Kaya, B Taştan, A Özder Marmara coğrafya dergisi, 43-60, 2015 | 16 | 2015 |
BU BENİM ESERİM” FEN BİLİMLERİ PROJELERİNDE VATANDAŞLIK EĞİMİ AÇISINDAN SOSYAL SORUMLULUK VE VATANDAŞLIK BİLİNCİ C Ayas, R Çeken, H Eş, B Taştan Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1-19, 2013 | 14 | 2013 |
A new socio-scientific issue for Turkey: Life with nuclear H Es, SI Mercan, C Ayas Turkish Journal of Education 5 (2), 47-59, 2016 | 13 | 2016 |
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ COĞRAFYA ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN ALGILARI H Demi̇rkaya, C AYAS Turkish Studies (Elektronik) 10 (11), 503-518, 2015 | 10 | 2015 |
The role of media in geography courses from the perspectives of pre-service social studies teachers C Ayas Journal of Social Studies Education Research 6 (1), 172-189, 2015 | 10 | 2015 |
İlköğretim fen ve teknoloji dersi programının uygulandığı yörenin coğrafi şartlarına göre uyarlanması R Çeken, C Ayas Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 2010 | 10 | 2010 |
Comparing Issues Surrounding and Turkish and Japanese History Textbooks B Tarman, C Ayas History Education Research Journal 10 (1), 67-76, 2011 | 7 | 2011 |
Okul dışı sosyal bilgiler öğretiminde coğrafi alanlar. İçinde A. Şimşek & S. Kaymakçı C Ayas, B Taştan Okul dışı sosyal bilgiler öğretimi, 237-255, 2015 | 6 | 2015 |
Examining the place of geography in the American social studies curriculum and the efforts toward an effective teacher education in K-12 geography C Ayas Gaziantep University Journal of Social Sciences 7 (2), 367-381, 2008 | 6 | 2008 |
The impact of the Ohio graduation test on geography instruction as perceived by the secondary social studies teachers in Central Ohio C Ayas The Ohio State University, 2009 | 5 | 2009 |
Ogretmen ve ogrenci bakis acisiyla tablet PC ve etkilesimli tahta kullanimi: FATIH Projesi degerlendirmesi S Pamuk, R Cakir, M Ergun, H Yilmaz, C Ayas Educational Sciences: Theory and Practice 13 (3), 1815-1822, 2015 | 2 | 2015 |
Öğretmen Adaylarının köy kavramına yönelik düşüncelerinin metaforlar yolu ile analizi: Denizli ili örneği N Bilgen, Ş Tezcan, A Karatepe, C Ayas SDU International Journal of Educational Studies 1 (1), 36-44, 2014 | 2 | 2014 |
Teacher candidates’ thoughts regarding the concept of village through metaphors analysis: Denizli case N Bilgen, Ş Tezcan, A Karatepe, C Ayas SDU International Journal of Educational Studies 1 (1), 36-44, 2014 | 2 | 2014 |