Does school climate that includes students’ views deliver academic achievement? A multilevel meta-analysis S Demirtas-Zorbaz, C Akin-Arikan, R Terzi School Effectiveness and School Improvement 32 (4), 543-563, 2021 | 30 | 2021 |
Öğretmen adaylarının bilimsel araştırma öz-yeterliklerinin incelenmesi, 17 Z Nartgün, M Uluman, Ç Akın, T Çelik, C Çevik, H Şanlı, A Gülözer 17. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 2008 | 23 | 2008 |
MIMIC, SIBTEST, lojistik regresyon ve mantel-haenszel yöntemleriyle gerçekleştirilen DMF ve yanlılık çalışması ÇA Arıkan, S Uğurlu, B Atar Hacettepe University Journal of Education 31 (1), 34-52, 2016 | 13 | 2016 |
Measurement invariance of science self-efficacy scale in PISA NK Uysal, ÇA Arıkan International Journal of Assessment Tools in Education 5 (2), 325-338, 2018 | 12 | 2018 |
Değişen Madde Fonksiyonu Belirlemede MTK-Olabilirlik Oranı, Ordinal Lojistik Regresyon ve Poly-Sıbtest Yöntemlerini/Comparison of Likelihood Ratio Test (LRT), Poly-Sıbtest and … AGÇA Arıkan E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi 6 (1), 1-16, 2015 | 10 | 2015 |
Measurement invariance of the satisfaction with life scale across gender and time ÇA Arıkan, S Zorbaz Turkish Journal of Education 9 (4), 260-272, 2020 | 8 | 2020 |
A comparison of traditional and kernel equating methods ÇA ARIKAN, S Gelbal International Journal of Assessment Tools in Education 5 (3), 417-427, 2018 | 8 | 2018 |
Gender gap in reading achievement: the mediating role of metacognitive strategies and reading-related attitudes T Acar-Erdol, Ç Akin-Arikan Social Psychology of Education 25 (2), 537-566, 2022 | 7 | 2022 |
MIMIC, SIBTEST, lojistik regresyon ve Mantel-Haenszel yöntemleriyle gerçekleştirilen DMF ve yanlılık çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (1), 34-52 Ç Akın Arıkan, S Uğurlu, B Atar | 6 | 2016 |
The impact of covariate variables on kernel equating under the non-equivalent groups ÇA ARIKAN Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology 11 (4 …, 2020 | 5 | 2020 |
Güvenirlik katsayılarının kayıp veri atama yöntemlerine göre incelenmesi Ç Akin Arikan, S Soysal | 5 | 2018 |
The Effect of Mini and Midi Anchor Tests on Test Equating. ÇA Arikan International Journal of Progressive Education 14 (2), 148-160, 2018 | 5 | 2018 |
Investigation of reliability coefficients according to missing data imputation methods Ç AKIN ARIKAN, S SOYSAL HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL …, 2018 | 5 | 2018 |
Kernel eşitleme ve madde tepki kuramına dayalı eşitleme yöntemlerinin karşılaştırılması Ç Akın Arıkan Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017 | 5 | 2017 |
A DIF and bias study by using MIMIC, SIBTEST, Logistic Regression and Mantel-Haenszel methods Ç AKIN ARIKAN, S UĞURLU, B Atar HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL …, 2016 | 5 | 2016 |
Türkçe Dersi Sınav Sorularının Özgünlük, Madde Türü, Madde Yazma Ölçütleri ve Bilişsel Düzey Açısından İncelenmesi PK Uysal, ÇA Arıkan, TA Erdol, EB Özmutlu, H Akyol Eğitim ve Bilim 47 (210), 2022 | 4 | 2022 |
Kayıp veri atama yöntemlerinin faktörleştirme teknikleri üzerindeki etkisi S Soysal, ÇA Arıkan Pegem Atıf İndeksi, 315-332, 2017 | 4 | 2017 |
Comparison of different ability estimation methods based on 3 and 4PL item response theory E DOĞRUÖZ, ÇA ARIKAN Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-20, 2020 | 3 | 2020 |
A Comparison of Kernel Equating Methods Based on Neat Design CA ARIKAN Eurasian Journal of Educational Research 19 (82), 27-44, 2019 | 3 | 2019 |
An investigation of group invariance in test equating according to gender İ Hatice, ÇA ARIKAN Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology 8 (1), 128-145, 2017 | 3 | 2017 |