Follow
Çiğdem Akın-Arıkan
Çiğdem Akın-Arıkan
Unknown affiliation
Verified email at odu.edu.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
Does school climate that includes students’ views deliver academic achievement? A multilevel meta-analysis
S Demirtas-Zorbaz, C Akin-Arikan, R Terzi
School Effectiveness and School Improvement 32 (4), 543-563, 2021
302021
Öğretmen adaylarının bilimsel araştırma öz-yeterliklerinin incelenmesi, 17
Z Nartgün, M Uluman, Ç Akın, T Çelik, C Çevik, H Şanlı, A Gülözer
17. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 2008
232008
MIMIC, SIBTEST, lojistik regresyon ve mantel-haenszel yöntemleriyle gerçekleştirilen DMF ve yanlılık çalışması
ÇA Arıkan, S Uğurlu, B Atar
Hacettepe University Journal of Education 31 (1), 34-52, 2016
132016
Measurement invariance of science self-efficacy scale in PISA
NK Uysal, ÇA Arıkan
International Journal of Assessment Tools in Education 5 (2), 325-338, 2018
122018
Değişen Madde Fonksiyonu Belirlemede MTK-Olabilirlik Oranı, Ordinal Lojistik Regresyon ve Poly-Sıbtest Yöntemlerini/Comparison of Likelihood Ratio Test (LRT), Poly-Sıbtest and …
AGÇA Arıkan
E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi 6 (1), 1-16, 2015
102015
Measurement invariance of the satisfaction with life scale across gender and time
ÇA Arıkan, S Zorbaz
Turkish Journal of Education 9 (4), 260-272, 2020
82020
A comparison of traditional and kernel equating methods
ÇA ARIKAN, S Gelbal
International Journal of Assessment Tools in Education 5 (3), 417-427, 2018
82018
Gender gap in reading achievement: the mediating role of metacognitive strategies and reading-related attitudes
T Acar-Erdol, Ç Akin-Arikan
Social Psychology of Education 25 (2), 537-566, 2022
72022
MIMIC, SIBTEST, lojistik regresyon ve Mantel-Haenszel yöntemleriyle gerçekleştirilen DMF ve yanlılık çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (1), 34-52
Ç Akın Arıkan, S Uğurlu, B Atar
62016
The impact of covariate variables on kernel equating under the non-equivalent groups
ÇA ARIKAN
Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology 11 (4 …, 2020
52020
Güvenirlik katsayılarının kayıp veri atama yöntemlerine göre incelenmesi
Ç Akin Arikan, S Soysal
52018
The Effect of Mini and Midi Anchor Tests on Test Equating.
ÇA Arikan
International Journal of Progressive Education 14 (2), 148-160, 2018
52018
Investigation of reliability coefficients according to missing data imputation methods
Ç AKIN ARIKAN, S SOYSAL
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL …, 2018
52018
Kernel eşitleme ve madde tepki kuramına dayalı eşitleme yöntemlerinin karşılaştırılması
Ç Akın Arıkan
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017
52017
A DIF and bias study by using MIMIC, SIBTEST, Logistic Regression and Mantel-Haenszel methods
Ç AKIN ARIKAN, S UĞURLU, B Atar
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL …, 2016
52016
Türkçe Dersi Sınav Sorularının Özgünlük, Madde Türü, Madde Yazma Ölçütleri ve Bilişsel Düzey Açısından İncelenmesi
PK Uysal, ÇA Arıkan, TA Erdol, EB Özmutlu, H Akyol
Eğitim ve Bilim 47 (210), 2022
42022
Kayıp veri atama yöntemlerinin faktörleştirme teknikleri üzerindeki etkisi
S Soysal, ÇA Arıkan
Pegem Atıf İndeksi, 315-332, 2017
42017
Comparison of different ability estimation methods based on 3 and 4PL item response theory
E DOĞRUÖZ, ÇA ARIKAN
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-20, 2020
32020
A Comparison of Kernel Equating Methods Based on Neat Design
CA ARIKAN
Eurasian Journal of Educational Research 19 (82), 27-44, 2019
32019
An investigation of group invariance in test equating according to gender
İ Hatice, ÇA ARIKAN
Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology 8 (1), 128-145, 2017
32017
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20