Takip et
Dr. İbrahim Benek
Dr. İbrahim Benek
Milli Eğitim Bakanlığı
Doğrulanmış e-posta adresi yok
Başlık
Alıntı yapanlar
Alıntı yapanlar
Yıl
İstasyonlarda öğrenme tekniğine yönelik öğrenci görüşleri
İ Benek, S Kocakaya
Eğitim ve öğretim araştırmaları dergisi 1 (3), 8-18, 2012
532012
İstasyonlarda Öğrenme Tekniğinin İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersindeki Başarılarına Etkisi
İ Benek
Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van, 2012
482012
Development of STEM attitude scale for secondary school students: Validity and reliability study
I Benek, B Akcay
International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology 7 …, 2019
332019
The effects of socio-scientific STEM activities on 21st century skills of middle school students
I Benek, B Akcay
Participatory Educational Research 9 (2), 25-52, 2022
262022
Hayal dünyamda STEM! Öğrencilerin STEM alanında yaptıkları çizimlerin incelenmesi
İ BENEK, B AKÇAY
Journal of STEAM Education 1 (2), 79-107, 2018
202018
Fen bilimleri öğretmen adaylarının Fen-Teknoloji-Mühendislik-Matematik (FeTeMM)’e Yönelik Özyeterlik Ölçeği: Türkçe’ye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması
B Gelen, B Akçay, A Tiryaki, İ Benek
Eğitimde Kuram ve Uygulama 15 (1), 88-107, 2019
192019
Sosyobilimsel STEM Etkinliklerinin Öğrencilerin Tutumlarına ve 21. Yüzyıl Becerilerine Etkisinin İncelenmesi
İ Benek
İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul, 2019
192019
A New Cooperative Learning Technique: Question Jury.
I Benek, B Bezir Akcay
International Journal of Research in Education and Science 5 (2), 681-708, 2019
72019
The Effect of Station Technique Used in Science and Technology Class on Students' Achievement and Retention1 Fen ve Teknoloji Öğretiminde Kullanılan İstasyon Tekniğinin …
İ Benek, S Kocakaya
Elementary Education Online 18 (1), 112-126, 2019
42019
Etkili Bir Fen Öğretiminin Temel Bileşenleri
İ Benek, B Akçay
Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, 177-197, 2019
22019
Effects of COVID-19 Pandemic on Metacognitions, Emotions and Individual Characteristics of Candidate Teachers Preparing for A National Exam in Turkey
İ Benek, B Akçay
Online Education during the COVID-19 Pandemic: Issues, Benefits, Challenges …, 2021
12021
An analysis of scale adaptation studies in science education: Meta-synthesis study
B Akcay, B Gelen, A Tiryaki, I Benek
Journal of Education in Science Environment and Health 4 (2), 227-245, 2018
12018
İstasyonlarda öğrenme tekniği
İ Benek, S Kocakaya
Pegem Atıf İndeksi, 75-85, 2017
12017
Problem-Based Learning in Türkiye: A Systematic Literature Review of Research in Science Education
B Akcay, İ Benek
Education Sciences 14 (3), 330, 2024
2024
The Impact of Socio-Scientific Activities on Middle School Students’ Attitudes and Views towards STEM
İ Benek, B Akçay
Sakarya University Journal of Education 14 (1), 32-60, 2024
2024
Examination of the Perceptions of Students Diagnosed with Special Talent regarding the Application of Kahoot-Assisted Astronomy
I Benek, İ Şahin, İ DÖNMEZ
The Eurasia Proceedings of Educational and Social Sciences 30, 10-16, 2023
2023
İlkokulda Çevre Eğitimi
B Akçay, İ Benek
İlkokulda Öğrenme ve Öğretme Uygulamaları, 97-116, 2023
2023
The Investigation of Future Expectations of Individuals Graduated from the Department of Child Development
I BENEK
The Eurasia Proceedings of Educational and Social Sciences 28, 69-82, 2022
2022
Metaphorical Perceptions of Gifted Students Regarding the Concept of ‘Space’
İ Benek
Journal of STEM Teacher Institutes 2 (2), 18-29, 2022
2022
Çocuk Gelişimi Programında Öğrenim Gören Öğrencilerin “Bilim İnsanı”
İ Benek, B Akçay
Current Debates on Social Sciences 8, 331, 2022
2022
Sistem, işlemi şu anda gerçekleştiremiyor. Daha sonra yeniden deneyin.
Makaleler 1–20