Follow
Salih Kusluvan, Salih Kuşluvan,
Salih Kusluvan, Salih Kuşluvan,
Professor of Tourism Management, Istanbul Medeniyet University, İstanbul Medeniyet Üniversitesi
Verified email at medeniyet.edu.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
The human dimension: A review of human resources management issues in the tourism and hospitality industry
S Kusluvan, Z Kusluvan, I Ilhan, L Buyruk
Cornell Hospitality Quarterly 51 (2), 171-214, 2010
9022010
Perceptions and attitudes of undergraduate tourism students towards working in the tourism industry in Turkey
S Kusluvan, Z Kusluvan
Tourism management 21 (3), 251-269, 2000
8962000
Managing employee attitudes and behaviors in the tourism and hospitality industry
S Kusluvan
Nova Publishers, 2003
2812003
Otel işletmelerinde iş ve işletme ile ilgili faktörlerin işgören tatmini üzerindeki görece etkisi: Nevşehir örneği.
Z Kuşluvan, S Kuşluvan
Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 16 (2), 183-203, 2005
1392005
Multinational hotel development in developing countries: an exploratory analysis of critical policy issues
S Kusluvan, K Karamustafa
International Journal of Tourism Research 3 (3), 179-197, 2001
1002001
Employee attitudes and behaviors and their roles for tourism and hospitality businesses
S Kusluvan
Managing employee attitudes and behavioirs in the tourism and hospitality …, 2003
88*2003
İşgörenlerin kişilik özelliği olarak hizmet verme yatkınlığı ve ölçümü: Bir literatür taraması
S Kuşluvan, D Eren
Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 22 (2), 139-153, 2011
862011
Characteristics of employment and human resource management in the tourism and hospitality industry
S Kusluvan
Managing employee attitudes and behavioirs in the tourism and hospitality, 3-25, 2003
802003
Türkiye’de turist rehberliği eğitiminin sorunları ve yeniden yapılandırılması
S Kuşluvan, N Çeşmeci
Turizm Bakanlığı Turizm Eğitimi Konferansı, 11-13, 2002
672002
Kişilik özelliği olarak hizmet verme yatkınlığının iş tatmini ve işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisi: Konaklama işletmelerinde bir uygulama
A Başoda, S Kuşluvan
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, 2012
632012
Turist rehberliği öğretiminde yeni bir model: Nevşehir turist rehberliği bölümü programı ve değerlendirilmesi
R Yıldız, S Kuşluvan, Y Şenyurt
Türkiye’de Turizmin Gelişmesinde Turist Rehberlerinin Rolü. Erciyes …, 1997
581997
A review of theories of multinational enterprises
S Kusluvan
DEUIIBF Dergisi 13 (1), 163-180, 1998
541998
Turizm işletmelerinde işgören devri: Anlamı, türleri ve nedenleri
S Kuşluvan, Z Kuşluvan
SOID Seyahat ve Otel Isletmeciliği Dergisi 1 (1), 28-37, 2004
492004
Multinational enterprises in tourism: A case study of Turkey.
S Kusluvan
University of Strathclyde, 1994
461994
Undergraduate tourism students’ satisfaction with student work experience and its impact on their future career intentions: A case study
S Kusluvan, Z Kusluvan, D Eren
Managing employee attitudes and behaviours in the tourism and hospitality …, 2003
372003
Perceptions and attitudes of undergraduate tourism students towards working in the tourism and hospitality industry in a developing economy
S Kusluvan, Z Kusluvan
Managing employee attitudes and behavioirs in the tourism and hospitality …, 2003
342003
Örgütsel hizmet odaklılığın işletme performansı üzerindeki etkisi: Konaklama işletmelerinde bir uygulama
S Kuşluvan, D Eren
Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 19 (2), 177-193, 2008
332008
Occupational stigma and career commitment: Testing mediation and moderation effects of occupational self-esteem
H Kusluvan, O Akova, S Kusluvan
International Journal of Hospitality Management 102, 2022
222022
İşletmelerdeki kurumsallaşma düzeyinin işletme performansına etkisi: Konaklama işletmelerinde bir uygulama
H Gül, S Kuşluvan
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, 2012
182012
Türkiye'de dış aktif turizmin gelişmesinde yabancı tur operatörlerinin rolü
S Kuşluvan, K Karamustafa
Pazarlama Dünyası 16 (5), 18-28, 2002
182002
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20