A validity and reliability study of the computational thinking scales (CTS) Ö Korkmaz, R Çakir, MY Özden Computers in human behavior 72, 558-569, 2017 | 688 | 2017 |
Öğretmen adaylarının bilgisayar yeterlikleri ve teknoloji kullanımına ilişkin algıları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları E Usta, Ö Korkmaz Uluslararası insan bilimleri dergisi 7 (1), 1335-1349, 2010 | 374* | 2010 |
Öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilim ve düzeyleri Ö Korkmaz Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 10 (1), 1-13, 2009 | 269 | 2009 |
STEM Awareness Scale (SAS): Validity and reliability study B Buyruk, Ö Korkmaz Journal of Turkish Science Education 11 (1), 3-23, 2016 | 198* | 2016 |
Bilgisayarca düşünme beceri düzeyleri ölçeğinin (BDBD) ortaokul düzeyine uyarlanması Ö Korkmaz, R Çakır, MY Özden Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi 1 (2), 143-162, 2015 | 189* | 2015 |
Beyin, bellek ve öğrenme Ö Korkmaz, A Mahiroğlu Kastamonu Education Journal 15 (1), 93-104, 2007 | 169 | 2007 |
The impact of blended learning model on student attitudes towards geography course and their critical thinking dispositions and levels. O Korkmaz, U Karakus Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET 8 (4), 51-63, 2009 | 166 | 2009 |
Bilimsel araştırmaya yönelik tutum ölçeği geçerlilik ve güvenirlik çalışması Ö Korkmaz, A Şahin, R Yeşil İlköğretim Online 10 (3), 961-973, 2011 | 153* | 2011 |
Eğitim fakültelerinin öğrencilerin eleştirel düşünme eğilim ve düzeylerine etkisi Ö Korkmaz Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 7 (4), 879-902, 2009 | 145 | 2009 |
A Validity and Reliability Study of the Online Cooperative Learning Attitude Scale (OCLAS) Ö Korkmaz Computers & Education, 2012 | 139 | 2012 |
İnternet bağımlılığı ölçeğinin Türkçeye uyarlanması C Şahin, Ö Korkmaz Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi 32 (1), 101-115, 2011 | 138* | 2011 |
Bireylerin bilgisayarca düşünme becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi Ö Korkmaz, R Çakır, MY Özden, A Oluk, S Sarıoğlu Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty 34 (2), 68-87, 2015 | 137* | 2015 |
Scratch’ın 5. Sınıf Öğrencilerinin Algoritma Geliştirme ve Bilgisayarca Düşünme Becerilerine Etkisi A Oluk, Ö Korkmaz, HA Oluk Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 9 (1), 54-71, 2018 | 130* | 2018 |
The effectiveness of augmented reality environments on individuals with special education needs R Cakir, O Korkmaz Education and Information Technologies, 1-29, 2019 | 123 | 2019 |
Comparing Students' Scratch Skills with Their Computational Thinking Skills in Terms of Different Variables. A Oluk, Ö Korkmaz Online Submission 8 (11), 1-7, 2016 | 113 | 2016 |
Öğretim kademelerine göre öğrencilerin eleştirel düşünme düzeyleri Ö Korkmaz, R Yeşil Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 10 (2), 19-28, 2009 | 112 | 2009 |
The effect of scratch-and lego mindstorms Ev3-Based programming activities on academic achievement, problem-solving skills and logical-mathematical thinking skills of students Ö Korkmaz MOJES: Malaysian Online Journal of Educational Sciences 4 (3), 73-88, 2016 | 111 | 2016 |
Medya ve televizyon okuryazarlık düzeyleri ölçeği geçerlilik ve güvenirlik çalışması Ö Korkmaz, R Yeşil Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi 8 (2), 110-126, 2011 | 100 | 2011 |
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMDE BİR DERS YAZILIMI DEĞERLENDİRMESİ C Güzeller, Ö Korkmaz Kastamonu Education Journal 15 (1), 155-168, 2007 | 98 | 2007 |
Engineering and CEIT student’s attitude towards learning computer programming Ö Korkmaz, H Altun The Journal of Academic Social Science Studies International Journal of …, 2013 | 86* | 2013 |